۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۸۳۸۳۹
از سوی علمای خوزستان؛

مراسم عزاداری ایام فاطمیه برگزار می شود

مراسم عزاداری و سوگواری ام ابیها در بیوت نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر علمای خوزستان برگزار می شود.
شهادت حضرت زهرا(س) تسلیت باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم عزاداری و سوگواری ام ابیها در بیوت نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و دیگر علمای خوزستانی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری حضرت صدیقه کبری(س) در بیت آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در دهه نخست ایام فاطمیه برگزار شد و در دهه دوم مراسمی سوگواری نیز برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش، مراسم اقامه عزای شهادت ام بیها حضرت فاطمه زهرا(س) در همچون سال های گذشته در بیوت آیات سید علی شفیعی و عباس کعبی در دهه نخست برگزار و در دهه دوم ایام فاطمیه صورت می گیرد.

در ادامه گزارش، مراسم عزاداری آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و از علمای استان از روز دوشنبه ۹ اسفندماه سال جاری به مدت پنج شب در ساعت ۲۱:۳۰ برگزار خواهد شد.

همچنین، مراسم سوگواری و روضه خوانی از سوی آیت الله کعبی از تاریخ سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه سال جاری به مدت سه شب در حسینیه امام حسین(ع) اهواز و رأس ساعت 21:30 برگزار خواهد شد و شیخ جعفر الابراهیمی از عراق به سخنرانی و بیان فضائل حضرت زهرا(س) سرور زنان عالم خواهد پرداخت.

همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) شهرهای استان خوزستان با نصب پرچم های عزاداری و سیاه پوش کردن سطح شهر حال و هوای دیگری به خود گرفته و هیأت ها، موکب ها و دسته جات های عزاداری با اقامه مراسم به عزاداری مادر سادات می پردازند.

گفتنی است، مردم با حضور در حرم علی بن مهزیار اهوازی، بیوت علمای خوزستان، مساجد، عزاداری ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) برای ام الائمه(س) عزاداری کردند./303/9453/ب1

ارسال نظرات