۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۸۳۸۲۱
نماینده خبرگان رهبری:

حیات طیبه با عمل به قرآن محقق می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که بسیاری از مصائب و مشکلات جامعه بشری ریشه در فراموشی آموزه های قرآنی دارد، گفت: حیات طیبه با عمل به قرآن محقق می‌شود.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در اختتامیه بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی و فرهنگی قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه اظهار داشت: ترویج مبانی قرآنی با بهره‌مندی از ظرافت‌های هنری؛ بایستی در اولویت متولیان فرهنگی جامعه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که بسیاری از مصائب و مشکلات جامعه بشری ریشه در فراموشی آموزه های قرآنی دارد، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد جنگ و خونریزی در ممالک اسلامی هستیم، به دلیل آن است که از فرهنگ و معارف قرآن دور مانده‌ایم؛ در مقابل هر چه به سمت آموزه‌های کلام الله وحی گرایش پیدا کنیم، وضعیت بهتر خواهد شد.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که انسان در سایه ایمان، تقوا و اُنس با قرآن به درجات عالی کمال می رسد، تصریح کرد: سعادت دنیا و آخرت در گرو عمل به آموزه‌های قرآنی است؛ امت اسلامی تنها در سایه قرآن است که می‌تواند از یوغ مستکبران، ظالمان و استعمارگران خارج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ملت ایران نیز در سایه توجه و عمل به دستورات قرآنی به پیروزی رسید، افزود: حقیقت امر آنست که تداوم آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران نیز تنها در سایه عمل به قرآن و رهنمودهای ولایت فقیه و استقامت در مسیر حق و حقیقت محقق می شود.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که قرآن تنها برای مجالس عقد و عروسی و یا ترحیم مردگان نازل نشده است، افزود: اگر قرآن به درستی و آنگونه که رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) به عنوان مفسران حقیقی کلام الله وحی فرموده‌اند؛ در جامعه پیاده شود، تمام شئون فردی و اجتماعی تجلی حیات طیبه خواهد بود.

وی با بیان این‌که مدینه فاضله تنها با با عمل به قرآن و آموزه های اهل بیت عصمت و طهارت(ع) محقق می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه قرآن در جامعه امروز بیشتر به عنوان زینب مجالس و امری تشریفاتی در مراسم‌ها و مجالس ترحیم مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که قرآن کتاب زندگی است و نباید از اساس نزول قرآن و هدف آن دور شویم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: اگر قرآن در تمام شئون زندگی نصب العین قرار داده شود، سعادت امروز و فردای جامعه تضمین خواهد شد، هنر امام خمینی(ره) آن بود که قرآن را از کنج خانه‌ها و بالای سر قبر مردگان به صحنه جامعه و زندگی ملت ایران آورد و در عمل ثابت کرد که دیانت ما عین سیاست ماست./935/203/ب2

ارسال نظرات