۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۸۳۱۵۰
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

دین شناسان خادم دین هستند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه خدمت به دین سبب بقای آن است، گفت: برخی دین شناسان، خادم دین هستند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و به همت هیات صاحب الزمان(عج) در تهران برگزار شد، با اشاره به راه و روش زندگی، گفت: برخی دین شناسان، خادم دین هستند.

وی افزود: شیخ صدوق(ره) دین شناسی است که به مراجع نویسندگان و گویندگان خدمت فراوانی کرده است، این گونه خدمات سبب بقای دین است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان موعظه را عامل روشنایی قلب دانست و بیان داشت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: نخستین واعظ در عالم هستی خداوند متعال و حضرت آدم نخستین مستمع بوده است؛ خداوند به حضرت آدم(ع) می‌فرماید: هر چه را که برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و هر بدی را که برای خود نمی‌پسندی برای دیگران هم نپسند.

استاد حوزه علمیه گفت: انسان زمانی که صبح از خانه بیرون می‌آید باید همانند خورشید باشد و به همه انسانها نیکی کند.

این مفسر قرآن کریم ابراز کرد: خداوند به رسولان و بندگانش موعظه‌های متفاوت و عجیبی دارد و اگر انسان به آن موعظه‌ها عمل کند خیر دنیا و آخرتش تامین می‌شود.

وی با اشاره به موعظه حضرت جبرئیل به پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: این ملک مقرب الهی به رسول خدا فرمودند: شما هر گونه که می‌خواهی زندگی کنی، زندگی کن اما این را بدان که عاقبت می‌میری؛ انسان هرگونه که زندگی کند نمی‌تواند از مرگ فرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: حضرت جبرئیل به پیامبر(ص) می‌فرماید: یا رسول الله، چنگال مرگ گریبان شما و مردم را فرا خواهد گرفت و شما که عزیزترین مخلوق خداوند هستی و دیگر مردم گریزی از این امر ندارید.

خطیب مشهور تصریح کرد: امام صادق(ع) در پرسش به این سوال که شیعیان واقعی چگونه می‌میرند، فرمودند: مردم به دو صورت می‌میرند برخی مرگشان سبب راحتی دیگران و بعضی دیگر مرگشان موجب ناراحتی اطرافیان است، انسان باید به گونه‌ای زندگی کند که مردم با مرگ او ناراحت و برای حیاتش خوشحال باشند./202/813/ب1

ارسال نظرات