۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۷۴۴۹۶
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

محرومیت در استان چهارمحال و بختیاری بیداد می کند/ مسؤولان به فکر چاره باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: این استان از نظر امکانات، به شدت در وضعیت محرومیت به سر می ‌برد و دارای روستاهایی فاقد امکانات بهداشتی، رفاهی، آموزشی و جاده‌های مواصلاتی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری عصر روز گذشته در آیین کلنگ ‌زنی ساخت خوابگاه دخترانه 15 خرداد دانشگاه شهرکرد به همت و نیت خیرخواهانه بنیاد 15 خرداد، اظهار کرد: با وجود سرمایه‌گذاری‌های کلان و اقدامات عمرانی در چهارمحال و بختیاری، همچنان استان فاصله بسیاری از نظر توسعه با دیگر استانهای هم‌تراز دارد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از نظر امکانات، به شدت در وضعیت محرومیت به سر می ‌برد و دارای روستاهایی فاقد امکانات بهداشتی، رفاهی (آب و برق)، آموزشی و جاده‌های مواصلاتی است.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری توسعه استان را نیازمند تخصیص اعتبارات و کمک های خیرین دانست و گفت: انتظار می‌رفت در برنامه ششم توسعه اعتبارات ویژه‌ای برای پیشرفت و رشد استان‌های محرومی مانند چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شود.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام به منظور اثبات محرومیت استان از مسؤولان کشوری خواست در بررسی وضعیت چهارمحال و بختیاری به آمارها و گزارشات اکتفا نکنند و مناطق مختلف استان را از نزدیک ملاحظه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نام انقلاب با وجود چند چهره از جمله آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی زنده است و امید است خدای تبارک و تعالی ایشان را مشمول رحمت قرار دهند.

در ادامه این آیین نیز، قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: عمل خیرین در تمام ادوار ارزش الهی و معنوی دارد و تحولی که در سال‌های اخیر با حمایت آنان در کشور و استان به وقوع پیوست، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری در دوران پس از انقلاب و در دولت تدبیر و امید پیشرفت بسیاری داشته است، تصریح کرد: با توجه به تمامی پیشرفت‌ها، همچنان محرومیت در برخی نقاط استان مشاهده می ‌شود.

سلیمانی حمایت‌های بنیاد 15 خرداد، بنیاد برکت، بنیاد مستضعفین و کمیته امداد را عملی نیک و عامل توسعه استانی دانست و گفت: تاکنون 21 مدرسه در لردگان از سوی بنیاد 15 خرداد و 60 مدرسه در دیگر نقاط استان با کمک‌های نقدی خیرین احداث شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تعداد دانشجویان در سراسر استان را 50 هزار نفر گزارش کرد و گفت: اکنون باید شرایط تسهیل و زمینه بهره‌مندی جوانان از علم آموزی را فراهم کرد.

وی عدم شبکه گازرسانی در استان‌ها، عدم وجود پزشک و متخصص ایرانی را از جمله محرومیت‌های ماقبل انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: اکنون با توسعه علم و حمایت‌های دولت و خیرین بسیاری از محرومیت‌ها برطرف شده است.

سلیمانی با اشاره به تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی گام بسیار ارزشمندی برای علم آموزی، فنآوری و ارتقای علمی کشور برداشت.

وی اندیشه اصلی آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی را فقرزدایی و کمک به مستضعفان اعلام کرد و گفت: این مجاهد مبارز همانند امیرکبیر در راه مبارزه با استعمار و استکبار و به منظور استقلال کشور همواره تلاش‌های فراوانی انجام داد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی همیشه یار و مطیع امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و همین راز ماندگاری ایشان خواهد شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات