۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۴۴۸۵
در اراک؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور مردم و مسؤولان در مسجد حاج تقی خان اراک برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسجانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره)، با حضور مسؤولان و مردم استان در مسجد حاج تقی خان اراک برگزار شد.

ابراهیم واشقانی فراهانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی دانا و قهرمان ملی نظام ایران اسلامی بود، بدرقه باشکوه پیکر آیت‌الله هاشمی از سوی مردم فهیم و قدرشناس گواهی بر علاقه ملت به این مرد بزرگوار است.

وی اظهار کرد: حرکت مردم در تشییع پیکر آیت‌الله رفسنجانی نشان داد، افرادی که برای عظمت و شکوه میهن اسلامی و حفظ نظام گام بر می‌دارند بر عمق جان مردم نقش بسته‌اند، آیت‌الله هاشمی نه تنها از دیدگاه مردم قهرمان شناخته شده بلکه در نگاه جهانی نیز سیاستمداری بزرگ و کم نظیر ارزیابی شده است.

واشقانی فراهانی، داشتن صفات پسندیده و توجه به دانایی و ضرورت کسب علم را از صفات بارز آیت الله رفسنجانی عنوان کرد و افزود: تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی از بزرگترین دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی است که با دست توانای آیت‌الله هاشمی، نهال آن کاشته شد و اکنون به درخت باروری مبدل شده و در توسعه علمی و پیشرفت کشور نقش آفرینی می‌کند.

وی گفت: ما دانشگاهیان وظیفه سنگینی برعهده داریم اگر بر پیمان خود برای حفظ نظام پایبند هستیم باید تمام تلاش خود را برای یافتن آخرین دستاوردهای علمی به کار بگیریم، اگر نگرش عمیق به رفتارهای آیت‌الله رفسنجانی داشته باشیم وی در صحنه‌های مختلف مورد آزمون الهی قرار گرفت و مرد دوران سخت انقلاب بود که در پیروزی انقلاب اسلامی متحمل بیشترین شکنجه ها شد و درصحنه‌های مختلف ازهمه دارایی خود برای حفظ نظام وتوسعه ملی گذشت کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: کسانی که آن مرحوم را قهرمان ملی می‌دانند باید بر سر اصولی که براساس آن مبارزه کرد و با تمام وجود از نظر مالی، جانی، حیثیت و آبرو به پای آن ایستادند، وی را سرلوحه فعالیت و زندگی خود قرار دهند، حفظ نظام، توسعه کشور و حمایت از رهبری از اصول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، وی برای توسعه وسرافرازی ایران اسلامی پیمان بسته بود و زندگی پرفراز و نشیبش در دوره‌ای ۶۰ ساله گواه این مدعاست./101/842/ب1

ارسال نظرات