۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۴۴۸۲
در بهشهر؛

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اقشار مختلف مردم در بهشهر برگزار شد.
رحلت آیت الله هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه شب با حضور جمع کثیری از عموم مردم در مسجد نصیر خان بهشهر برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالعلی هاشمی نسب، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی صاحب نظر، عمل و بیان در همه زمينه ها بود، گفت: این شخصیت برجسته انقلاب موجب افتخار و سربلندی شیعه بود.

وی شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را جهانی توصیف کرد و با بیان این که نمی توان جایگاه ایشان را در جغرافیای ایران محدود کرد، افزود: این شخصیت برجسته انقلاب در دوران سازندگی سردار فاتح در میدان جنگ بود که بعد از پایان جنگ تحمیلی و پنج استان درگیر با دشمن وارد شد و امنیت ایجاد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در زمانی که یأس و ناامیدی در ملت بود امید را در دل ها زنده و از ملت سرشکسته، شخصیت های قائم و استوار فراهم و امید ایجاد کرد.

حجت الاسلام هاشمی نسب خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در سامان بخشی پنج استان درگیر با دشمن که حمایت جهانی داشت بسیاری از کارهای اساسی و ثمربخش را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به خدمات ارزنده عمرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری، گفت: مجتمع عظیم عسلویه که امروز افتخار بزرگی برای ملت ایران در خاورمیانه و جهان است از طرح های بزرگ دوران آیت الله هاشمی بود که با این اقدام اثربخش خود منابع زیرزمینی که شیوخ عرب به غارت می بردند را نجات داد و کارهای بزرگی را در ریاست جمهوری ایشان افتتاح و آغاز شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت بالایی بود که حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارد، خاطرنشان کرد: شخصیت این روحانی انقلاب مورد افتخار جهان شیعه است که سزاوار مراسمی بزرگ و در شأن ایشان است.

حجت الاسلام هاشمی نسب با اشاره به این که آیت الله هاشمی رفسنجانی از هوش وافر برخوردار بود و حوادث ناگوار وی را از هدفش بازنداشت، بیان داشت: اهانت ها و فشار ایشان را از مقصد نهایی بازنداشت و تهمت های فراوان را به جان خرید و با لبخند ازکنار آن گذشت و خود را با مسائل جزیی و دست و پاگیر سرگرم نکرد.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی تنها به رفاه و آسایش مردم و پیشرفت کشور فکر می کرد و همواره در کنار مردم بود، افزود: این شخصیت انقلابی در برابر همه ناملایمات معمول سکوت کرد و در مسیر انقلاب و دفاع از نظام قدم بر می داشت.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دفاع از آرمان های انقلاب و مردم کشورش هیچ گاه درنگ نکرد، بیان داشت: دشمنان و دوستان نادان انقلاب در مراحل مختلف به فکر سرریز کردن کاسه صبر ایشاش بودند، اما این شخصیت بزرگ انقلاب تنها به سرفرازی انقلاب می اندیشید.

وی با بیان این که اختلاف نظرها و اجتهادهای مختلف در جامعه وجود دارد که هیچ گاه آیت الله هاشمی رفسنجانی را از مسیر دفاع از انقلاب خارج نکرد، افزود: این شخصیت بزرگ انقلاب تا آخرین لحظه عمر خود مدافع انقلاب، نظام و رهبری بودند.

حجت الاسلام هاشمی نسب با اشاره به این که مسایل و اختلاف نظرها در بین مجتهدین طبیعی است، خاطرنشان کرد: اما اختلافی که در مسائل جامعه مشکل ایجاد کند نظر رهبری اولا است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که هیچ اختلاف اصولی وجود نداشت بلکه این گونه مسائل بدیهی بود، تصریح کرد: این گونه اختلاف نظرها در محافل علمی معمول است و موجب جدایی نیروها از هم نمی شود./202/1317/ب1

ارسال نظرات