۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۷۳۵۰۵
حجت‌الاسلام حساتی:

اخلاص، انصاف و جامع‌نگری در دفاع از نظام و انقلاب ویژگی آیت‌الله هاشمی بود

حجت‌الاسلام حسناتی گفت: آیت الله هاشمی هیچ‌گاه برخلاف سخنان رهبری، مطلبی را بیان نکرد حتی اگر برخلاف نظرش بود و با آنکه در لحظات حساس انقلاب خالصانه و منصفانه به نقد مسائل می‌پرداخت، اما هیچ‌گاه دست از اصل نظام و انقلاب بر نداشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی
مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی مراسم گرامیداشت آ‌یت الله هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، که پیش از ظهر امروز در مسجد جامع نجف‌آباد که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان همراه بود، گفت: جامع‌نگر بودن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را می‌توان از پیام‌های تسلیت علما و مراجع تقلید به خصوص رهبر معظم انقلاب شاهد بود.

وی یکی از علل مغفول ماندن چنین شخصیت‌هایی در دوران حیاتشان را حجاب معاصرت برشمرد و افزود: همزمانی وجود چنین شخصیت‌های باعظمتی سبب می‌شود تا ابعاد شخصیتی آن‌ها ناشناخته بماند و این حجاب معاصرت است که نمی‌گذارد آن‌گونه که باید این افراد را بشناسیم.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به آیه «الَّذي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَکُمْ أَيُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً» درباره ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: راه بندگی خدا، علم، معرفت و عمل است و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از این قبیل انسان‌ها بود که در زمان غربت قرآن، عترت، نهضت، سیاست، تاریخ‌شناسی و جامعه‌شناسی که بر جامعه حاکم بود، حتی در حوزه‌های علمیه بینش دقیقی به اسلام و قرآن نبود و عمدتاً اسلام را به‌عنوان یک دین حداقلی که فقط برای مسائل شخصی آمده است، نگاه می‌کردند، وارد میدان علم و عمل شد.

وی در ادامه تصریح کرد: روشنفکری و بیداری از ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود به ویژه در قبل از انقلاب و فضای حاکم بر جامعه با استعداد عالی و هوش سرشار هم در علوم حوزوی جدیت دارد و هم علوم غیردینی به ویژه آثار مکتوب وی در زمینه امیرکبیر، فلسطین و نگارش تفسیر در دوران زندان ستم‌شاهی که نشان از مهندسی فکری و جامع‌نگری به اسلام در چنین شخصیتی بود.

نماینده ولی‌فقیه در نجف‌آباد درباره دوران حضور آیت‌الله هاشمی در عرصه نهضت انقلاب نیز بیان کرد: وی افزون بر مسائل فکری و قلمی، با تمام وجود وارد عرصه انقلاب شد و عاشقانه خودش را وقف انقلاب کرد و مقابله با مستکبران داخلی و خارجی، داشتن تیزبینی خاص در مسائل سیاسی در کنار مسائل معنوی و دینی از وی شخصیتی جامع‌نگر ساخته بود.

وی درباره برخی سخنان درباره دور کردن آیت‌الله هاشمی از اصل نظام و انقلاب نیز افزود: وی همه عرصه‌ها برای انقلاب، وحدت و پیشرفت کشور بسیار تلاش کردند و با تقیدی که به اصل نظام داشتند هیچ‌گاه بر خلاف سخنان رهبری، مطلبی را بیان نکردند حتی اگر بر خلاف نظرشان بود و خالصانه و منصفانه در لحظات حساس انقلاب به نقد مسائل می‌پرداختند ولی هیچ‌گاه دست از اصل نظام و انقلاب برنداشتند.

حجت‌الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: دشمنان به نبال شکاف در بین خواص جامعه و مردم هستند و دشمنان خیلی زودتر از ما چنین شخصیت‌هایی را شناختند که شهادت رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت ایشان گواه حضور خالصانه آیت‌الله هاشمی در همه عرصه‌های انقلاب است و در همه عرصه‌ها اختلاف‌نظر وجود دارد و وجود خواهد داشت اما اصل گم نشدن اهداف و مقصد انقلاب و نظام است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب در پیامی که فرستادند، خناسانی می‌خواستند در زمان حیات ایشان را از انقلاب جدا کنند و رودرروی انقلاب و رهبری قرار دهند ولی وی هیچ‌گاه ارتباطش را با رهبری قطع نشد./202/1306/ب1

ارسال نظرات