۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۳۹۰

علمای الازهر حمله‎ تروریستی به نیجریه و مصر را محکوم کردند

علمای الازهر در پیامی‎های حمله‎های تروریستی به منطقه ماداجالی نیجریه و الهرم مصر را محکوم کردند.
علمای الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، الازهر مصر امروز طی پیامی حمله تروریستی به شهر ماداجالی نیجریه را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: این حمله‎های تروریستی کینه توزانه برخلاف تعالیم ادیان الهی و قوانین بشری است.

در این پیام آمده است: حمله جریان‎های تروریستی به انسان‎های بی‎گناه نشان دهنده بی توجهی آنان به ارزش‎های انسانی و شریعت اسلامی است.

الازهر بیان داشت: این جنایت هولناک را به خانواده قربانیان تسلیت و برای مجروحان شفا عاجل مسالت داریم.

شایان ذکر است در پی حمله دو انتحاری به بازار پرجمعیت شهر ماداجالی واقع در شمال شرقی نیجریه بیش از 45 تن کشته و ده‎ها تن دیگر مجروح شدند.

تروریست‎ها دین و ایمان ندارند

شیخ مجدی عاشور، مشاور رییس جمهور مصر طی پیامی حمله تروریستی به منطقه الخسیس در منطقه الهرم را تسلیت گفت و عنوان کرد: تروریست‎ها با حمله تروریستی در سالروز میلاد نبی اکرم (ص) و مناسبت‎های دینی بار دیگر اثبات کردند که دین و ایمان ندارند.

وی افزود: جریان‎های تروریستی با یورش به مناطق مختلف درپی ایجاد ناامنی و بی ثبات کردن مصر هستند.

احمد الطیب شیخ الازهر مصر نیز در پیامی حمله تروریستی به منطقه الهرم را محکوم ساخت و تصریح کرد: تروریست‎ها با هدف قرار دادن پلیس مصر درپی ایجاد ناامنی در این کشور هستند.

گفتنی است که گروه موسوم به "سواعد مصر" با نام اختصاري "حسم" روز گذشته طی بيانيه‎اي در پايگاه اينترنتي خود نوشت: تيم مواد منفجره در گروه حسم، دو مقر امنيتي در خيابان الهرم وابسته به وزارت کشور مصر را با مواد منفجره هدف قرار داد که براثر آن، شش نفر از نيروهاي پليس از جمله دو افسر و يک نيروي ديگر و سه سرباز کشته و سه نيروي ديگر پليس به شدت زخمي شدند.

وزارت کشور مصر پيشتر در بيانيه اي اعلام کرده بود سرويس هاي امنيتي امروز گزارشي مبني بر وقوع انفجار در اطراف منطقه مسجد السلام در خيابان الهرم و نزديک دو مقر نيروهاي امنيتي در الجيزه درغرب قاهره دريافت کردند.

گروه موسوم به " حسم" در ماه‎هاي گذشته مسؤوليت چند عمليات را در مصر برعهده گرفته است که از مهم ترين آن، حمله با خودروي بمب گذاري شده به کاروان "زکريا عبدالعزيز عثمان" معاون دادستان کل در شرق قاهره پايتخت مصر در اواخر سپتامبر گذشته بود.

اين  گروه همچنين در ماه اوت گذشته، مسؤوليت تيراندازي به علي جمعه، مفتي سابق مصر درنزديک منزلش را برعهده گرفت. دراين حمله به هيچ کس آسيبي نرسيد./994/ب902/د

عارف ابراهیمی
ارسال نظرات