۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۶۶۰۷۲
مدیر دپارتمان شریعت دانشگاه اوگاندا مطرح کرد؛

باید با الگو گرفتن از سیره نبی اکرم در مصرف آب صرفه جویی کنیم

مدیر دپارتمان شریعت دانشگاه اسلامی اوگاندا آب را مایه حیات و از عناصر مهم محیط زیست دانست و گفت: با تمسک به سیره نبی اکرم باید از آب محافظت کنیم.
ولو سیمبی عبدالحافظ  مدیر دپارتمان شریعت دانشگاه اسلامی اوگاندا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ولو سیمبی عبدالحافظ  مدیر دپارتمان شریعت دانشگاه اسلامی اوگاندا امروز در دومین همایش اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان اینکه ما به به صورت کلی نیازمند حفظ محیط زیست هستیم خاطرنشان کرد: انسان‎ها و حیوانات که بخشی از محیط زیست محسوب می شوند حیاتشان به آب بستگی دارد.

وی با اشاره به آیه‎های قرآن کریم افزود: اسلام آب را مایه حیات می داند و قوانین دقیقی پیرامون آن در احکام دین وجود دارد.

مدیر دپارتمان شریعت دانشگاه اسالمی اوگاندا تصریح کرد: محافظت از منابع آبی چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ از اهمت بسیاری برخوردار است.

وی بر ضرورت مبارزه با اسراف آب تاکید کرد و گفت: آب مقادیر خاصی دارد و اگر ندانیم که چه مقدار آب در اختیار داریم امکان اسراف در آن وجود دارد. پیامبر همیشه کمترین مقدار آب را حتی برای غسل و وضو استفاده می کرد.

سیمبی استفاده از آب سالم را حق عموم مردم دانست و اظهار داشت: آب در میان همه ادیان آسمانی و اقوام دارای اهمیت بسیار و خاصی است.

وی خواستار احترام به حقوق موجودات در استفاده و بهره از آب شد و گفت: قرآن انسان ‎ها را به استفاده صحیح از آب سفارش می کند.

این عالم اهل تسنن بیان داشت: سرمنشا رود نیل در اوگاندا است و سایر کشورها مثل مصر از این آب استفاده می کنند ولی نکته مهم این است که این آب به کشور خاصی تعلق ندارد همه باید به طور مساوی از استفاده و به نحو احسن صرفه جویی کنند./994/202/ب3

ارسال نظرات