۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۴۶۵۸۸۹
آیت الله کعبی:

سرنگونی آل‎سعود کلید نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نابودی آل‎سعود را نزدیک توصیف کرد و بیان داشت که سرنگونی آل‎سعود کلید نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین است.
 آیت الله کعبی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در دیدار با دو تن ازعلمای اهل تسنن لبنان بر ضرورت حفظ وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: تقریب بین مذاهب یک مساله استراتژیک است که موجب تقویت امت اسلامی می‎شود.

وی ایران را یک کشور قوی توصیف کرد و افزود: باوجود فشارهای بسیار به ایران هیچ گاه از اصول خود عقب نشینی نمی‎کند. مشکل آمریکا با ایران بر سر مسائل هسته‎ای نیست بلکه آمریکا خواستار عدم حمایت ایران از جبهه مقاومت و کشورهای اسلامی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تجاوز عربستان به یمن خاطرنشان کرد: مقاومت مردم یمن موجب شده که عربستان در گرداب مشکلات فرو برود و یکی از زمینه‎های سرنگونی و نابودی خود را فراهم سازد. یمن برای عربستان مثل ویتنام برای آمریکا خواهد بود. این کشور با صبر، مقاومت و وحدت آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی را مبهوت و متعجب کرده است.

وی اختلافات در خاندان آل‎سعود بر مساله جانشینی و حکومت یکی دیگر از زمینه‎های سرنگونی عربستان دانست و اظهار داشت: شاهزادگان آل‎سعود بر سر پادشاهی و دریافت کرسی‎های حکومتی به بایکدیگر رقابت می کنند و دچار اختلاف شده‎اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری مشکلات اقتصادی را سومین زمینه برای نابودی آل‎سعود دانست و گفت: قیمت مسکن و زمین به شدت کاهش یافته است و اقتصاد عربستان با چالش و مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‎کند به طوری که تاجران و بازرگانان به حکومت و مسؤولان اقتصادی این کشور اطمینان ندارند و سرمایه‎های خود را در سایر کشورها سرمایه گذاری می سازند. تعطیلی برخی از بیمارستان‎های تخصصی یکی دیگر از پیامدهای زلزله اقتصادی در عربستان است.

وی ادامه داد: افزایش بیکاری و کاهش حقوق و مزایای دولتمردان، مسؤولان و کارگران یکی دیگر از مشکلات عربستان است به طوری که آل‎سعود مجبور به کاهش مزایای مالی نظامیان شده است.

حجت الاسلام کعبی تصریح کرد: کشورهای مختلفی که تا دیروز همپیمان آل‎سعود بودند امروز در مسائل مختلف با این کشور دچار اختلاف شده‎اند. آمریکا به دنبال منافع کشورهای منطقه است و تا هنگامی که پای منفعت در میان باشد از کشورهای نظیر عربستان حمایت می‎کند.

وی با بیان این که عربستان تاکنون حتی یک درهم به فلسطین کمک نکرده است افزود: آل‎سعود با وجود مشکلات مختلف به زودی نابود و به سرنوشت شاه ایران، دیکتاتورهای لیبی و تونس دچار خواهد شد. سرنگونی آل‎سعود کلید نابودی رژیم صهیونیستی، آزادی فلسطین و قدس است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواستار هوشیاری در برابر حیله و دسیسه‎های عربستان شد و عنوان کرد: آل‎سعود حتی در پی تغییر متون درسی و القای افکار انحرافی خود در میان امت اسلامی است./994/پ921/ج

ارسال نظرات