۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۴۶۵۴۲۳
مسؤول امور بانوان استانداری آذربایجان غربی مطرح کرد؛

ضرورت حمایت از بانوان در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی

مسؤول امور بانوان استانداری آذربایجان غربی گفت: حمایت از بانوان برای کاستن از آسیبها و استفاده مثبت از ظرفیتهای این قشر ضروری است.
آسیب های اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شهلا تاجفر، مسؤول امور بانوان استانداری آذربایجان غربی روز گذشته در نشست صمیمی بانوان فعال آذربایجان غربی که با حضور ملاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن همایش استانداری این استان برگزار شد، اظهار داشت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت در توسعه جامعه به شرکت مشارکت آنان در همه حوزه ها تأثیر دارند.

وی با اشاره به نقش تربیتی بانوان، افزود: این قشر مهم و تأثیرگذار باید تحت حمایت قرار گرفته و از فشارهای کاری و روانی آنان کاسته شود، فعالیتهای امور زنان استانداری علی رغم تخصیص بودجه از مرکز و همراهی استانداری به شایستگی بانوان فعال استان نرسیده است.

مسؤول امور بانوان استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام ویژه برای دستیابی به توسعه فعالیتهای زنان و کاهش آسیبهای اجتماعی آنان، گفت: تأمین سلامت جسمی دختران روستایی و عشایر، ارتقای سلامت روحی، روانی، اجتماعی و فرهنگی زنان، تقویت باورهای دینی و ارزشی زندگی به سبک اسلامی و طرح جامع زنان خود سرپرست و بی سرپرست از جمله اقدامات در این راستا است.

وی ادامه داد: طراحی برنامه های ویژه کارآفرینی، فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف، ارتقای سطح سواد بانوان، استفاده از فضاهای مجازی برای شناسایی و آموزش روشهای پیشگیری از آسیبهای خانوادگی، ابلاغ برنامه های پسابرجام و اصلاح فهرست مشاغل خانگی بخاطر وجود زنان هنرمند و فعال خانه دار در استان از دیگر برنامه ها است که برای حمایت از زنان صورت می گیرد.

تاجفر با اعلام اینکه 40 هزار نفر زن خود سرپرست در آذربایجان غربی فعالیت می کنند، گفت: در این استان 72 هزار زن تحصیلکرده بیکار وجود دارد که باید در قالب تعاونیها برای ایجاد اشتغال آنان چاره اندیشی کرد.

وی انجام کارهای فرهنگی با توجه به مرزی بودن آذربایجان غربی را لازمه مقابله با تهاجم فرهنگی و نفوذ افکار فیمینیستی در قشر بانوان عنوان و اضافه کرد: ساخت سالن ورزشی اختصاصی زنان برای تامین سلامت جسمی و روانی آنان، اختصاص بودجه برای طرح پایش زنان خانوار و شاغل و توسعه نشاط و شادابی در قشر دختران جوان برای بانوان این استان ضروری است.

مسؤول امور بانوان استانداری آذربایجان غربی با اشاره به این که وجود موانع برای استفاده از ستهای ورزشی در پارکها برای بانوان، ضرورت ایجاد ستهای ورزشی در مدارس را بیش از پیش می کند، گفت: دولت باید در این راستا اعتبارات و اقدامات لازم را در نظر گیرد.

وی افزود: تخصیص حق پرستاری برای مادران معلولان ذهنی و کمک به همسران معتادان و زنان بهبود یافته با توجه به آسیبهای موجود مطالبه دیگر ما از دولت است و تخصیص اعتبار بیمه زنان سرپرست خانوار و شاغل با توجه به وجود 2 هزار زن کار آفرین در این استان ضروری است.

ضرورت حمایت از نخبگان و کشف استعدادهای درخشان

لطیفه مبین، عضو شورای شهر ارومیه نیز در این مراسم با بیان اینکه زن نیمه پنهان جامعه است، گفت: اگر می خواهیم مردان جامعه بتوانند بر اساس زیرساختها اهداف را پیش ببرند باید آرامش خانه آنان به وسیله بانوان تامین شود تا در تصمیم گیریها و اقدامات دچار اشتباه نشود.

وی افزود: توسعه زمانی در تمام ابعاد ایجاد می شود که به تمام اقشار اعم از زنان، کودکان، سالمندان و به ویژه نخبگان چه مرد و چه زن بها داده شده و از همه ظرفیتهای موجود استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: در شرایط اقتصادی و توطئه ها علیه ایران برای محدود کردن فعالیتها مسؤولان باید به سمت نخبگان رفته و دست آنان را بگیرند پیش از آن که بیگانگان به این ذخایر دست درازی کنند.

وی در پایان تأکید کرد: قدر ظرفیتها را باید دانست و استفاده کرد و زنان مستثنی نیستند و باید در جهت توانمند کردن کسانی که استعداد دارند اما فضا برای شکوفایی آنان محیا نیست، تلاش کرد./936/202/ب2

ارسال نظرات