۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۶۵۴۱۷
کارشناس مسائل راهبردی:

حفظ روحیه انقلابی‌گری تنها راه موفقیت جنبش دانشجویی است

کارشناس مسائل راهبردی و کلان سیاسی با تأکید بر اینکه تنها راهبردی که می‌ تواند ما را از وضعیت بحران خارج کند روحیه انقلابی‌گری است، گفت: جنبشها و تشکلهای دانشجویی باید این روحیه را در خود مستولی بدانند و از این روحیه فاصله نگیرند که رمز موفقیت در حفظ همین روحیه است.
روز دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مجتبی باستان، کارشناس مسائل راهبردی و کلان سیاسی امشب در گردهمایی بزرگ انقلابیون که در دانشگاه شهرکرد و در آستانه روز دانشجو برگزار شد، اظهار کرد: حرکت و جنبشهای دانشجویی در کشور کم شده چرا که به جای پرداختن به مفاهیم اصلی جنبش به حاشیه‌ها می ‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه اسلامی کردن دانشگاه‌ها و تولید علم و کمک به رشد علمی جامعه دانشگاهی را رها کرده‌ایم، گفت: باید به جای رخوت و سستی و  کم‌حالی پرچمدار جنبش دانشجویی اصیل باشیم.

باستان با تأکید بر اینکه باید از اصل تغییر ناپذیر نه غربی نه شرقی دفاع کنیم چراکه در حال حاضر غرب‌ و غرب‌گرایی در بین برخی از دانشجویان و اساتید رواج یافته و لقلقه زبان آنها شده است، تصریح کرد: به جای انحراف افکار عمومی دانشگاه که بعضی جنبش‌نماها و تشکل‌نماها ایجاد می ‌کنند، باید افکار عمومی دانشگاه را ارتقا دهیم و تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی باید جلوی این انحراف افکار را بگیرند.

کارشناس مسائل راهبردی و کلان سیاسی با بیان اینکه جنبشها و تشکلهای دانشجوی باید به مسائل کلان بپردازند و به مسائل مهم در منطقه توجه داشته و سمت و سوی طراحی استکبار جهانی را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: روحیه انقلابی‌گری از اهمیت فراوانی برخوردار است و نبرد بین خیر و شر همیشه بوده و ائمه نیز درگیر این موضوع بوده‌اند چراکه سنت الهی بوده است.

این مقام مسؤول توضیح داد: مبارزات امام خمینی(ره) در دوران معاصر با رژیم پهلوی از نمونه مبارزات بین خیر و شر بوده که حق علیه باطل قرار گرفت و انقلاب اسلامی ما از ابتدا تاکنون درگیر همین دشمنی، طراحی‌های ناجوانمردانه، توطئه‌ها چه از طریق عوامل خودفروخته داخلی و چه از طریق استکبار جهانی بوده است.

وی با اشاره به پیشرفتهای کشور در زمینه‌های مختلف، گفت: این پیشرفتها ناشی از روحیه ایستادگی و مقاومت ما است درحالی که اگر سازش می‌ کردیم کشوری مانند ترکیه، عربستان یا لیبی می ‌شدیم که کمترین استقلال را ندارند، اما جمهوری اسلامی به واسطه ایستادگی و مقاومت پیشرفتهای بسیاری را داشته است.

باستان با اشاره به اینکه مملکت ما در پک پیچ تاریخی قرار دارد، اظهار کرد: از یک طرف با دشمنانی که هر روز طراحی‌ های فراوانی انجام می ‌دهند، و از طرفی با کسانی مواجه ایم که خسته شده و در حال پیاده شدن از قطار انقلاب هستند و دچار روزمرگی و روحیه اشرافی‌گری شده‌اند که قصد دارند انقلاب ما را از مسیر اصلی خود خارج کنند.

وی با تأکید بر اینکه تنها راهبردی که می‌ تواند ما را از این وضعیت خارج کند روحیه انقلابی‌گری است، ابراز کرد: جنبشها و تشکلهای دانشجویی باید این روحیه را در خود مستولی بدانند و از این روحیه فاصله نگیرند که رمز موفقیت در حفظ همین روحیه است.

باستان با اشاره به اینکه جنبشهای دانشجویی در برهه‌هایی از زمان به بیراهه رفته و برخی از جریانهای فکری جنبشها را مصادره به مطلوب کرده است، افزود: دانشجویان در قالب جنبشها مبارزات بسیار خوبی کرده و بسیاری از توطئه‌ها را با تدبیر خود نقش بر آب کرده‌اند.

این کارشناس مسائل راهبردی و کلان سیاسی با گرامیداشت روز دانشجو، بیان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود جنبشها و تشکلهای دانشجویی می ‌توانند در فضای سیاسی فرهنگی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: جنبش‌ها و تشکل‌ها باید مبازره با استکبار جهانی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و از برخی منورفکران امروزی و افرادی که به ارزشهای انقلابی و اسلامی اهمیت نمی ‌دهند اما از مبارزه با استکبار دم می ‌زنند برائت ‌فکر کنند.

باستان با تأکید بر اینکه جنبشها و تشکلها باید مطالبه‌ گری کنند و جلوی نفوذ دشمن را بگیرند، یادآور شد: لازم است از شعارهایی استفاده شود که مفاهیم بلند 16 آذرماه و روز دانشجو را بیان کند.

وی به ویژگی‌های جنبش‌ دانشجویی 16 آذرماه سال 1332 اشاره و عنوان کرد: این جنبش خودجوش از روی بصیرت و آگاهی و به دلیل روحیه استکبارستیزی، آرمان‌گرایی و عدالت‌خواهی بوده همچنین باید از استکبارستیزی در مورد همه مظلومان دنیا استفاده کنیم./9457/202/ب2

ارسال نظرات