۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۴۶۵۳۷۲
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد؛

ابلاغ دستورالعمل استحقاق حقوق زنان در سیاستهای کلی خانواده

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تقویت نهاد خانواده، تقویت جایگاه زن و استحقاق حقوق زنان در خانواده در سیاستهای کلی خانواده ابلاغ شده است.
شهیندخت ملاوردی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، شهیندخت ملاوردی، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده امروز در نشست صمیمی زنان فعال آذربایجان غربی، اظهار داشت: با توکل بر خدا باید قدمهایی برای تحقق خواسته ها و حقوق زنان برداشت.

وی با بیان این که مطالبات و نیازمندیها به صورت موردی و ملی بررسی شده است، افزود: طبق ماموریتهایی که در دولت یازدهم تعریف شده شناسایی آسیبها و مشکلات حوزه بانوان و یافتن راهبردی برای حل این مشکلات در دستور کار قرار گرفته است.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به این مسأله که مباحث حوزه زنان عموما متولی دارند و باید مسئولیت پیگیری آن را به عهده بگیرند، گفت: در این راستا هماهنگی وظایف بین بخشی و ذاتی دستگاهها باید صورت بگیرد.

وی ماموریت ایجاد حساسیت دستگاههای متولی برای حل معضلات و رفع آسیبهای حوزه زنان را از فعالیتهای معاونت بانوان دانست و ادامه داد: ریل گذاری برای پرهیز از اقدامات کلیشه ای صورت گرفته تا بتوان برنامه ای برای پیشگیری در دستور کار قرار داد.

ملاوردی به سند برنامه ششم توسعه که دولت تبیین و ابلاغ کرده است اشاره و اضافه کرد: در این برنامه مسائل حوزه زنان و خانواده اولویت بندی و هدف گذاری شده است و در تدوین برنامه وضعیت در چه سطحی است و به کجا باید برسیم با توجه به شاخصه های رشد در نظر گرفته شده تا بایدها و نبایدها شناسایی و رعایت شوند.

وی با بیان این که تحقق توسعه متوازن منطقه ای اهداف برنامه ششم توسعه است، گفت: عدالت جنسیتی شاخصه ای از عدالت اجتماعی است که در برنامه ششم و در حوزه های مختلف مشارکتی بانوان با توجه به رویکرد اعتدالی دولت و حفظ آرمان نظام اسلامی محقق شده و نقش و وظایف زنان بر اساس آن توازن و تعادل لازم را به خود می گیرد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: زنان شاغل باید به حدی از توانمندی و حمایت برسند تا مجبور نباشند در بین چند نقشی که به عهده می گیرند از جایگاه های خود عقب نشینی کنند.

وی با اشاره به این موضوع که در بازار کار رقابتهای جنسیتی وجود دارد، یادآوری کرد: بازار کار غیر رسمی به خاطر استفاده از نیروی کار ارزان زنان را جذب می کند و باب رسمی استخدام بسته شده است، پس باید برای بهبود باب غیررسمی کار آفرینی بانوان چاره اندیشی شده و سند سیاست اجرایی شغل پایدار برای زنان و دختران در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

ملاوردی با تصریح به این مسأله که مجموعه سیاست ها امیدواریم جامعه را به تعادل جنسیتی در بازار کار رهنمون شود، خاطرنشان کرد: تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن و استحقاق حقوق زنان در خانواده در سیاستهای کلی خانواده ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت عدالت جنسیتی در جامعه و عرصه کار و کسب، افزود: ستاد ملی زن و خانواده شاخص هایی را تایید و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده و مراقبت لازم صورت می گیرد تا در اجرای طرحها و برنامه های خود عدالت جنسیتی را رعایت کنند.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه آسیب های اجتماعی با توجه به حساسیت های ایجاد شده در سطوح بالاتر در حال پیگیری است، گفت: در تمام دستگاهها ستاد مطالعه و مقابله با آسیبهای اجتماعی شکل گرفته و هر شش ماه یکبار باید گزارش اقدامات فوق العاده به رهبر معظم انقلاب ارسال شود.

ملاوردی در پایان یادآور شد: اعتبارات لازم طبق مصوبات به حوزه اجرای برنامه آسیب های اجتماعی ابلاغ می شود و حمایت از زنان بی سرپرست، زندانیان و معدومین برای توان افزایی آنان و مقابله با آسیبها صورت می گیرد./936/پ202/ج

ارسال نظرات