۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۵۳۶۴

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در تبریز برپا می‌شود

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی به همت معاونت فرهنگی شهرداری تبریز که با همکاری مرکز مطالعات مؤسسه خاتم الاوصیا در فرهنگسرای الغدیر تبریز برپا خواهد شد.
سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نمایشگاه سبک زندگی اسلامی برای اولین بار در کشور از اول دی ماه در محل فرهنگسرای الغدیر تبریز با همکاری مرکز مطالعات "قرار زندگی" مؤسسه خاتم الاوصیا برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که برگزاری این نمایشگاه در راستای مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص ارائه راهکارها و الگوهای زندگی اسلامی ایرانی است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از دغدغه فرهنگی شهرداری تبریز مربوط  به پیشگیری از حوزه آسیب‌های اجتماعی است؛ این آسیب‌ها تنها با تکیه بر سبک اسلامی و پایبندی به قواعد صحیح سنت‌های ایرانی، کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام حمیدی افزود: در این نمایشگاه مفاهیم سبک زندگی اسلامی ایرانی به مخاطب ارائه و الگوهای مربوطه در بخش‌های «خانواده»، «سبک ازدواج»، «مسکن»، «لباس»، «نوع خوراک و آشپزی»، «الگوی مصرف و کسب و کار»، «نوع تفریحات» و دیگر امور مربوط به خانواده مطرح و بسته کاملی در اختیار مخاطب قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به این‌که نمایشگاه با همکاری دادگستری استان، شورای اسلامی شهر تبریز و با بهره‌مندی از پروژه مطالعاتی اساتید روان شناسی و جامعه شناسی برگزار می‌شود، افزود: در کنار این نمایشگاه، بازدیدکنندگان می توانند از طرح‌های رایگان این مجموعه به عنوان الگوی اسلامی ایرانی برای ایجاد فضای نشاط در خانه و خانواده خود بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اهمیت توجه به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند؛ اگر ما میخواهیم حکومت جهانی اسلام را تشکیل بدهیم باید اول یک سبک زندگی اسلامی را معرفی بکنیم، بنابراین باید سعی داشته باشیم که با تمام توان از لحاظ کمیت و کیفیت این نمایشگاه را در سطح ملی برگزار و بسط دهیم.

حجت الاسلام حمیدی افزود: طبق مطالعات صورت گرفته مهمترین عواملی که باعث بروز طلاق می شوند؛ عوامل داخلی از جمله معضلات عاطفی، اخلاقی، اقتصادی، تربیتی و جنسی و... میباشد که تاکنون شهرداری تبریز با برگزاری کارگاه های مختلف در راستای تحکیم بنیان خانواده قدم برداشته است که این نمایشگاه نیز نمونه ای از این موارد می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز ادامه داد: در بحث مطالعاتی نمایشگاه سبک زندگی اسلامی که بیش از دو سال به طول انجامیده، از هیأت های علمی استان استفاده و سعی شده است که چه در بحث طراحی که در آن معماری اسلامی در نظر گرفته شده و چه در بحث محتوایی نیز موارد کاربردی رعایت شود.

وی با بیان این‌که در برپایی نمایشگاه سعی شده از الگوهای مناسب اسلامی در نحوه مدیریت عاطفی، اخلاقی، تربیتی و همسرداری بهره گرفته شود، یادآور شد: نمایشگاه سبک زندگی اسلامی از اول دی ماه سالجاری پذیرای عموم شهروندان تبریزی در فرهنگسرای الغدیر خواهد بود./935/302/ب3

 

ارسال نظرات