۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۶۵۱۴۵

بزرگداشت دانشمند مذهبی عراقی در کربلا برگزار می‎شود

سخنگوی آستان مقدس حسینی در مصاحبه با خبرنگاران از برگزاری همایش دانشمند مذهبی در 20 دی ماه خبر داد.
احمد الوائلی

به گزارش خبرگزاری رسا، افضل الشامی سخنگوی آستان مقدس حسینی در مصاحبه با خبرنگاران از برگزاری همایش شیخ احمد الوائلی از اندیشمندان مذهبی و سخنران شیعه عراق در 10 ربیع الثانی (20 دی ماه) خبر داد.

سخنگوی آستان مقدس حسینی خاطرنشان ساخت: زنده نگه داشتن یاد خدمات مرحوم شیخ الوائلی در زمینه‎های مختلف اجتماعی، دینی و سخنرانی که از خطیبان ماهر و حاذق عراق محسوب می‎شد از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

الشامی افزود: شیخ الوائلی شخصیت و انسان بزرگ، عالم و در فن سخنوری بسیار ماهر بود و به مستحق لقب «عميد المنبر الحسيني» بود.

وی تصریح کرد: از شخصیت‎های مختلف علمی، دینی و خطیبان حسینی برای شرکت در همایش شیخ الوائلی دعوت خواهد شد.

گفتنی است که شیخ احمد الوائلی در یکم سپتامبر ۱۹۲۸ در نجف دیده به جهان گشود. مدرک دکتری خود را از دانشگاه الازهر کسب کرد. اما آنچه بیش از همه موجب شهرت او شد، سخنرانی‌های او در منابر به عنوان یک روحانی مذهبی بود.

وی از چهارده سالگی منبری شد تا تبدیل به مشهورترین روحانی روضه خوان عصر حاضر (در بین عرب های شیعه) شود. سبک علمی منبر او از آنجا که تحصیلات آکادمیک داشت همه را مبهوت خود کرده بود. شیخ الوائلی سرانجام در ۱۳ جولای ۲۰۰۳ در شهر نجف، به دلیل بیماری سرطان چشم از جهان فرو بست./994/ب903/د

 

ارسال نظرات