۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۴۶۵۰۰۳
یکی از علمای عراق:

اربعین حسینی نشان دهنده مواضع مردم در قبال تکفیری ها بود

یکی از علمای عراق حمایت و پشتیبانی از تروریسم را بی فایده دانست و خواستار پایان این تراژدی دردناک شد.
آیت‌ الله سید محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق در بیانیه‎ای خواستار عدم حمایت از جریان‎های تروریستی و تکفیری شد و تصریح کرد: استمرار این جنگ‎ها برای حامیان تروریسم سودی نخواهد داشت و فقط موجب افزایش درد و رنج انسان‎های بی‎گناه می‎شود.

وی با بیان اینکه تروریسم در عراق و سوریه محکوم به نابودی است، افزود: بسیاری از مردم و کشورها فریب نیرنگ و اندیشه‎های جریان‎های تکفیری را خورده‎اند بر این اساس حامیان تروریستها و تکفیری‎ها با دست کشیدن از اقدامات خود هر چه زودتر این تراژدی دردناک را به پایان برسانند.

آیت الله مدرسی بیان داشت: مردم عراق با شرکت در مراسم اربعین حسینی موضع خود در قبال اندیشه‎های تکفیری را اعلام کردند و به جهانیان یادآور شدند که حامی افکار معتدل و مخالف افراط گرایی هستند.

وی تاکید کرد: سیاستمداران و علما با استفاده از راهپیمایی اربعین حسینی فرهنگ گفت‎وگو، تعامل و همکاری را به جهانیان منتقل کنند.

این عالم عراقی خواستار حمایت از نیروهای امنیتی، ارتش و بسیج مردمی شد و اظهار داشت: مردم عراق باید برای بازسازی مناطق آزادشده از چنگال تروریسم با مسؤولان همکاری‎های لازم را انجام دهند.

وی بر ضرورت توجه به مسائل اخلاقی و دینی تاکید کرد و ادامه داد: از فرماندهان نظامی انتظار داریم که مربیان خوبی برای پرورش جوانان غیور و شجاع عراق باشند./994/ب902/د

ارسال نظرات