۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۶۲۰۲۵
فرماندار ویژه شهرری خبر داد؛

پیاده‌روی 600 هزار جامانده حسینی استان تهران به سوی کربلای ایران

فرماندار ویژه شهرری با بیان اینکه پیاده‌روی 600 هزار جامانده حسینی در روز اربعین در شهرستان ری صورت می‎‌پذیرد، گفت: روایت است اگر کسی قبر حضرت عبدالعظیم(ع) را در ری زیارت کند گویی امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار ویژه شهرستان ری عصر امروز در نشست خبری ستاد پیاده روی اربعین حسینی که در سالن خدمت فرمانداری همین شهرستان برگزار شد، گفت: روایت است اگر کسی قبر حضرت عبدالعظیم(ع) را در ری زیارت کند گویی امام حسین(ع) را در کربلا زیارت کرده است.

وی با اشاره به برنامه راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی که در ری برگزار خواهد شد، ابراز کرد: همزمان با پیاده روی نجف تا کربلا، این مهم در شهرستان ری نیز برگزار خواهد شد.

جمالی‌پور با اشاره به اینکه پیاده روی روز اربعین حسینی از میدان امام حسین(ع) تهران آغاز و به کربلای ایران ختم خواهد شد، بیان داشت: نخستین سال این همایش معنوی با تعداد اندکی قریب به 70 تا 80 هزار نفر برگزار شد و امسال پیش بینی می‌شود با تبلیغات گسترده‌ای که صورت گرفته این تعداد به 600 هزار نفر افزایش یابد.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه پیاده روی روز اربعین حسینی و در جوار حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تجدید میثاقی با آرمانهای شهدای کربلا است، گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان ری با برگزاری جلسات متعدد همکاری خود را در راستای برگزرای این مراسم معنوی اعلام و خدماتی را برای زوار اربعین در نظر گرفته‌اند.

معاون استاندار شهرستان ری تصریح کرد: در روز اربعین حسینی 5500 نفر نیروی انتظامی، اجرایی و پشتیبانی این راهپیمایی را رهبری و با خدمات رسانی رفاه زائران را تأمین خواهند کرد.

وی افزود: در روز اربعین حسینی 600 اتوبوس، ون و تاکسی برای انتقال زائران در نظر گرفته شده است که به صورت رایگان به زائران خدمات می دهند؛ همچنین درب برخی از ادارات در روز اربعین برای  ارائه خدمات، به روی زوار باز خواهد بود.

جمالی‌پور در پایان ادامه داد: برپایی 64 ایستگاه صلواتی، مستند سازی و بخش زنده این همایش از دیگر اموری است که برای پیاده روی روز اربعین در نظر گرفته شده است./813/202/ب2

 

ارسال نظرات