۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۶۱۹۸۴
معاون استاندار کربلا:

وحدت زیر بیرق سیدالشهدا یک سرمایه بزرگ است

معاون استاندار کربلا افزایش همکاری های فی مابین ایران و عراق را با محوریت سیدالشهدا(ع) مورد تأکید قرار داد و گفت: وحدت زیر بیرق امام حسین(ع) موجب وحدت دو ملت ایران و عراق می شود واین یک سرمایه بزرگ و مهم است.
امام حسین

سید عادل الموسوی، معاون استاندار کربلا در حاشیه بازدید از مواکب ایرانی الشباب العلویون و فاطمه الزهرا(س) مازندران، در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: اربعین سبب همدلی و نزدیکی دو ملت ایران و عراق شده است و امروز با وجود امامان بزرگوار در دو کشور ایران و عراق این اتحاد روز به روز افزایش می یابد.

وی با اشاره به تلاش دولت عراق برای تأمین امنیت ایام اربعین حسینی، افزود: با توجه به وضعیت امنیتی در کشور عراق و ناامنی در برخی از نقاط به دلیل جنگ میان نیروهای دولت و بسیج مردمی عراق با داعش، تمام تلاش و ظرفیت را برای ایجاد امنیت در ایام زیارت اربعین حسینی به کار برده ایم.

معاون استاندار کربلا وحدت زیر بیرق سیدالشهدا(ع) را یک سرمایه بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: به رغم تلاش گسترده و همه جانبه دشمنان برای ایجاد تفرقه میان امت های مسلمان، اربعین خنثی کننده این توطئه ها است و مانند یک واحده از هویت جامعه بزرگ اسلامی دفاع می کنند.

مسؤول ستاد اربعین حسینی دولت عراق در استان کربلا با اشاره به اینکه اربعین حسینی به ظرفیتهای مهم همکاری و همراهی میان دو ملت اشاره کرد و اظهار داشت: اربعین حسینی زائران پیاده روی عراق در کنار زائران ایرانی و دیگر ملتها در سطح جهان در این مراسم بزرگ حضور پیدا می کنند و این اتفاق رویدادی بی نظیر در سطح دنیا است.

وی ادامه داد: خوشبختانه موکب داران ایرانی در مراسم اربعین حسینی در کنار مواکب عراق اقدام به پذیرایی و اسکان زائران می کنند و سعی ما بر ایجاد تسهیلات و کمک به این موکب ها است.

الموسوی تأکید کرد: ترتیب خدمات دهی به زائران اربعین حسینی نسبت به سالهای قبل از رشد کیفی و کمی زیادی دارد و این به ویژه در مورد مواکب ایرانی و برنامه ریزی در آن چشمگیر است.

معاون استاندار کربلا با تشریح بازدید خود از محل اسکان زائران استان مازندران، تصریح کرد: آنچه توجه من را در بازدید از موکب های استان مازندران به ویژه ستاد راهیان اربعین مازندران جلب کرد، نظم و انضباط حاکم بر این مکان است.

وی افزود: در کنار وفاق و همدلی میان دو ملت ایران و عراق، همکاری های مشترک زیادی میان دو دولت دارد و باید با شناسایی این ظرفیت ها رو به روز این همکاری ها را گسترش دهیم./1313/302/ب2

ارسال نظرات