۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۴۶۱۲۲۰
رییس دانشگاه پیام نور استان قم خبر داد؛

تحصیل 700 هزار دانشجو در مراکز پیام نور سراسر کشور/ ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در دانشگاه

رییس دانشگاه پیام نور استان قم گفت: خوشبختانه پتانسیل خوبی وجود دارد و می توانیم رشته هایی داشته باشیم که هم حوزوی و هم دانشگاهی باشد، این مسأله از وزارت علوم در خواست شده و امیدواریم که به ما بدهند تا از این پتانسیل استفاده کنیم.
رییس دانشگاه پیام نور رییس دانشگاه پیام نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد علی حسینی رییس دانشگاه پیام نور استان قم عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که سعی می کنیم دانشگاه را به مؤلفه های دانشگاه اسلامی نزدیک کنیم، گفت: الحمدلله دانشجویان بومی هستند و از نظر فرهنگی امتیاز به شما می رود.

وی افزود: دانشگاه پیام نور کتاب محور است و دانشجویان باید تمام کتابی را که تدریس می شود را بخوانند، در کل کشور 500 مرکز دانشگاه پیام نور داریم که دارای 700 هزار دانشجو هستند، کتاب ها و منابع این دانشجویان یکدست بوده و امتحانات آن ها نیز در زمانی مشخص برگزار می شود.

حسینی با بیان این که دانشگاه پیام نور دانشگاهی با شهریه کم است، اظهار داشت: بدین وسیله افراد کم بضاعت و اقشار ضعیف هم می توانند در این دانشگاه تحصیل کنند، خوشبختانه در مقطع ارشد دانشگاه الکترونیک هم داریم که در سراسر کشور افراد می توانند در کلاس ها شرکت کنند.

وی ادامه داد: برای کارشناسی ارشد هم از ترم بعدی این قابلیت راه اندازی می شود که دانشجویان حتی در منزل بتوانند در کلاس ها شرکت کنند و از آن بهره مند شوند، دانشگاه پیام نور در سال 1373 تأسیس شده و مؤسس آن آقای آشتیانی بوده است.

رییس دانشگاه پیام نور استان قم ابراز داشت: 10 هزار و 500 دانشجو داریم که هزار و 300 نفر ارشد هستند،  در دانشگاه 93 رشته کارشناسی، 17 رشته کارشناسی ارشد و 5 رشته دکتری داریم؛ ما برای 4 هزار عضو هیأت علمی سراسر کشور طی دو روز کارگاه برگزار کردیم و همچنین برای دانشجویان فعال هم برنامه هایی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: همایش های خوبی برگزار شده و آخرین همایشی که برگزار کردیم همایش سبک زندگی اسلامی بود که 950 مقاله برای این همایش ارسال شده بود، خوشبختانه پتانسیل خوبی وجود دارد و می توانیم رشته هایی داشته باشیم که هم حوزوی و هم دانشگاهی باشد، این مسأله از وزارت علوم در خواست شده و امیدواریم که به ما بدهند تا از این پتانسیل استفاده کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: کادر ما بسیار قوی است و از 50 نفر هیأت علمی بیش از 20 نفر از روحانیت هستند که تحصیلات دانشگاهی و حوزوی دارند، 500 نفر استاد مدعو و 52 نفر هیأت علمی داریم؛ همچنین دانشگاه از کارگاه ها و آزمایشگاه های خوبی برخوردار است؛ مرکز مشاوره و روانشناسی داریم که در وزارت علوم هم رتبه گرفتند.

وی اضافه کرد: 30 درصد از دانشجویان دولتی سراسر کشور برای دانشگاه پیام نور است، ترم گذشته 477 از دانشجویان کارشناسی ما در مقطع بالاتر قبول شدند و از نظر علمی هم وضعیت خوبی داریم./1323/پ202/ب1

ارسال نظرات