۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۵۷۵۷۴
امام جمعه بم:

راه‌اندازی ایستگاه صلواتی مردم بم در شهر کربلا

حجت الاسلام دانشی گفت: امسال توفیق راه‌اندازی ایستگاه صلواتی اربعین در شهر کربلا نصیب شهرستان بم شده و باید همه مردم و مسؤولان دست به دست هم دهیم تا این کار بزرگ به‌خوبی انجام شود.
حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از خبرگزاری فارس بم، حجت‌الاسلام قاسم دانشی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: از رؤسای ادارات شهرستان به ویژه فرماندار و اعضای شورای شهر در راستای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: ما در یک نظام ولایی و اهل بیتی زندگی می‌کنیم و این جمع خدمتگزار مردم هستند که این خود سعادت می‌خواهد.

امام جمعه بم با بیان اینکه خداوند نعمت محبت به اهل بیت را در دل همه نوکران و محبان قرار داده است، تصریح کرد: خداوند به امام حسین (ع) عزت بخشیده و این عزت به ارادتمندانش نیز عنایت شده است.

دانشی بیان داشت: امام حسین (ع) به دلیل اینکه یزید با احکام الهی مخالف بود در برابر او ایستاد و به همه آزادی‌خواهان جهان آموخت تا با ظلم و ستم مقابله و مبارزه کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز خواستار اقدام و عمل در راستای استکبارستیزی شد و بر باشکوه برگزار شدن راهپیمایی تاکید کرد.

امام جمعه بم گفت: روز مبارزه با استکبار جهانی متعلق به همه مردم ایران است و حضور رؤسای ادارات، کارمندان، اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار ضروری است.

دانشی قرائت زیارت اربعین و پیاده‌روی به سمت حرم امام حسین (ع) را در روز اربعین بسیار ارزنده اعلام و یادآور شد: انجام این دو عمل نیکو در اربعین حسینی بسیار ثواب دارد و به کسانی که توانایی دارند توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک بعد سیاسی هم دارد و در چند سال گذشته با عظمتی خاص برگزار و مسلمانان را در مقابل دشمنان سرفراز کرده است.  

دانشی ابراز داشت: امسال توفیق راه‌اندازی ایستگاه صلواتی در شهر کربلای معلا نصیب شهرستان بم شده و باید همه مردم و مسؤولان دست به دست هم دهیم تا این کار بزرگ و باشکوه به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: تاکنون جلسات متعددی در سطح شهرستان و با اقشار مختلف برگزار شده و فعلا مسؤولان و مردم بخش بروات برای پرداخت 100 میلیون تومان آمادگی خود را اعلام کردند و مردم می‌توانند هم به‌صورت نقدی هم غیر نقدی در این امر خیر مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: در این ایستگاه صلواتی تعداد 150 نفر مشغول خدمت می‌شوند و باید روزانه 15 هزار پرس غذا در سه وعده آماده کنند که افراد تعیین شده و پیگیر دریافت ویزا هستیم./9707/101/ب3

ارسال نظرات