۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۵۷۲۹۵
استاد حوزه علمیه:

تمام بدبختی بشر به خاطر فاصله گرفتن از منش امام حسین است

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه گفت: اگر به نکبتها و بدبختیها دچار شده ایم تنها عاملش دور شدن از منش امام حسین(ع) است.
دارستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید احمد دارستانی شب گذشته در مجتمع فرهنگی رضوان واقع در خیابان عسگریه گفت: به قصد استمرار در گناهان برای امام حسین(ع) گریه نکنید.

وی در ابتدا عزاداری برای امام حسین(ع) را نشانه توجه ویژه خداوند دانست و افزود: اگر ما شیعیان برای امام حسین(ع) عزاداری می کنیم به خاطر این است که خداوند به ما توجه ویژه دارد، مگر خداوند به هر دلی اجازه شکسته شدن می دهد؟ مگر خداوند اجازه می دهد هر چشمی برای امام حسین(ع) گریه کند؟.

حجت الاسلام دارستانی با توجه به حدیثی که می گوید اگر به اندازه یک بال مگس برای امام حسین(ع) اشک بریزید خداوند همه گناهانتان را می آمرزد، تبیین کرد: این حدیث یکی از قطعی ترین احادیث شیعه از لحاظ سند است، برخی می گویند این حدیث یعنی اگر امروز گناه کنیم و شبش برای امام حسین(ع) اشک بریزیم و خداوند ما را ببخشد و دوباره گناه کنیم و باز هم برای ابا عبد الله الحسین(ع) اشک بریزیم، باز هم خداوند گناهان ما را می بخشد، بنده قسم می خورم خداوند گناهانتان را خواهد بخشید ولی در اینجا دو نگرانی وجود دارد.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: نگرانی اول به خاطر این است که چه ضمانتی وجود دارد در هنگام ارتکاب گناه اجل به سراغمان نیاید و فردا شب هم بتوانیم با اشک بر امام حسین(ع)، توبه کنیم و نگرانی دوم این است که چه ضمانتی وجود دارد که به واسطه این گناه از درب خانه امام حسین(ع) رانده نشویم، پس نباید به گمان توبه فردا به گناه آلوده شویم.

حجت الاسلام دارستانی در ادامه اظهار کرد: مهم ترین خصلت یک انسان حق مدار بودن او است، اگر کسی ببیند در حق کسی ظلم می شود و ناراحت نشود از دایره انسانیت خارج شده است، اگر برای ظلمهایی که در حق امام حسین(ع) روا داشته اند دلتان بسوزد و گریه کنید هنوز در دایره انسانیت حضور دارید وگرنه از دایره انسانیت خارج شده اید.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه و دانشگاه ادامه داد: تمام بدبختی بشر به خاطر دور شدن از منش امام حسین(ع) است، هر چه بیشتر فاصله گرفته ایم بیشتر دچار نکبت شده ایم، افرادی که بر مصائب امام حسین(ع) به عنوان مظلوم اشک می ریزند، هرگز ظلم نمی کنند، هرگز به پدر و مادر و همسر و فرزندشان بی احترامی نمی کنند./202/867/ب1

ارسال نظرات