۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۰۹۰

سومین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر برگزار شد

با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی و سایر اعضای کمیته، سومین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان بوشهر برگزار شد.
اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، سومین نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان امروز در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان در این نشست به تشریح سیاست ها و برنامه های این کمیته پرداخت.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت: تجمع ملی زائران اربعین حسینی روز جمعه 14 آبان در مصلی های نماز جمعه استان از ساعت 10 تا 12 برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر همچنین از اجرای طرح نایب الشهید در استان از سوی زائران پیاده روی اربعین خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه بیش از 2 هزار شهید در استان وجود دارد بیان کرد: در این طرح هر یک از زائران  نیابت از یک شهید را بر عهده می گیرد و علاقمندان می بایست بیاد یک شهید استان در این پیاده روی شرکت کند که در این راستا محمد جواد فرامرزی به عنوان نماینده استان این طرح کشوری را هدایت خواهد کرد.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر یکی از سیاست های کلی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین را اهتمام و توجه به فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

حجت الاسلام یعقوب بهمنیاری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر در بخش دیگری از این نشست ادامه داد: با توجه به اینکه ما امنیت و آرامش به دست آمده در مسیر پیاده روی اربعین را مدیون ایثار شهیدان می دانیم در همین راستا طرح نایب الشهید دراستان از سوی زائران اجرا خواهد شد.

محمد جواد فرامرزی نیز در این باره بیان کرد: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی همزمان با سراسر کشور مقرر شده است که کانون همبستگی فرزندان شاهد استان با هماهنگی و همکاری کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، طرح معنوی نایب الشهید را در سطح استان بوشهر اجرا کند.

مدیر عامل کانون همبستگی فرزندان شاهد یکی از اهداف این طرح را معرفی شهداء به مردم و معنویت بیشتر در سفر پیاده روی اربعین عنوان کرد و افزود: این طرح به صورت حضوری و اینترینتی از مردم ثبت نام به عمل می آید و علاقمندان می توانند تا 10 آبان 95 با مراجعه به سایت الاربعین نسبت به ثبت نام شهید خود در این سایت اقدام کنند./101/833/ب1

ارسال نظرات