۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۵۷۰۸۳
امام جمعه بابلسر:

بی توجهی به مشکلات مردم خیانت به نظام اسلامی است

امام جمعه بابلسر بی توجهی به امور مردم را بزرگترین خیانت یک مسؤول به انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: این انقلاب متعلق به مردم است، چون این مردم بودند که با حضور و همراهی خود با امام راحل زمینه برچیده شدن حکومت طاغوت را فراهم کنند.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان این‌که فعالیت و خدمت به مردم نیازمند عزمی جهادی و عمومی است، گفت: مسؤولان باید برای خدمت به مردم عزمشان را جزم کنند.3

وی افزود: خواسته‌های مردمی به حق است و اگر می‌توانیم کاری را برای اجرای خواسته‌های مردم انجام دهیم نباید کم‌کاری کنیم و اگر کاری را می‌شود در حد بالا انجام داد در حد پایین انجام ندهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از عوامل مهم حفظ کیان دولت ها و تداوم پیوند بین مردم و حکومت‌ها، قدردانی از خدمات مردم است، خاطرنشان کرد: بهترین شیوه قدردانی از مردم خدمت به آنها و ارج نهادن به خدماتی است که برای نظام انجام می دهند.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید بر این که در نظام اسلامی، پست و مقام به خودی خود ارزشمند نیست، بیان داشت: آن چه به این امور ارزش و اهمیت می بخشد، استفاده بهتر از آن ها در راستای خدمت به اسلام و خدمت به مردم است.

امام جمعه بابلسر تأکید کرد: در بینش سیاسی اجتماعی اسلام، مبنا این است که باید در گزینش افراد برای تصدی پست‌ها دقت شود و از سویی مسؤولان باید دقت کنند در انجام وظایفی که به آن ها سپرده می شود، کوتاهی نکنند چون باید پاسخگو باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از بسترها و شرایط مهم خدمت رسانی به مردم، پذیرش مسؤولان از طرف مردم است، بیان داشت: وقتی مردم مسؤولان را پذیرفتند و از آنها پشتیبانی کردند، زمینه برای خدمت کارگزاران فراهم می‌شود که بهترین وسیله پذیرش از سوی مردم، این است که آنها یقین داشته باشند مسؤولان، خیرخواه آنان هستند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که خدمت به مردم و تلاش برای رفع موانع و مشکلات آنها علاوه بر انجام وظیفه یک نوع عبادت نیز محسوب می شود، تأکید کرد: باید بنای خدمت به مردم را بر اعتماد و امانت بگذاریم، زیرا اساس اسلام در وفاداری و صداقت است.

امام جمعه بابلسر با بیان این که وقتی مسؤولیتی به فردی سپرده می شود در حقیقت امانت و ودیعه ای است که باید تنها در جهت خدمت به مردم بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: آنچه که باید برای یک مدیر در نظام اسلامی مهم باشد این است که بتواند در دوران خدمتگذاری به مردم به نحو احسن به اجرای خدمت بپردازد.

وی بی توجهی به امور مردم را بزرگترین خیانت یک مسؤول به انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: این انقلاب متعلق به مردم است، چون این مردم بودند که با حضور و همراهی خود با امام راحل زمینه برچیده شدن حکومت طاغوت را فراهم کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره دغدغه رسیدگی به امور و مشکلات مردم را داشته اند، تصریح کرد: امروز همه دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی رفع مشکلات و گرفتاری های مردم است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که مسؤولان باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رفع دغدغه ها و گرفتاری های مردم استفاده کنند، بیان داشت: نباید شاهد باشیم در کشوری با این عظمت و دارای منابع بسیار فردی به خاطر مشکلات بسیار سطحی گرفتار کاغذ بازی های ادارات و نهادهای دولتی شده باشد.

امام جمعه بابلسر تکریم ارباب رجوع را بزرگترین وظیفه نهادهای دولتی در نظام اسلامی دانست و تأکید کرد: وقتی فردی به یک دستگاه دولتی مراجعه می کند کارمندان و مدیران آن اداره باید با نهایت ادب و احترام با فرد سخن بگویند و مشکل فرد را رفع کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرار دادن حائل و مانعی میان مسؤولان و مردم فرصت خدمتگزاری از یک مسؤول را از او خواهد گرفت، تصریح کرد: یک مدیر در جامعه اسلامی باید خود را وقف مردم کند و برای رسیدگی و رفع مشکلات مردم شبانه روز نداند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که حکومت اسلامی بدون حضور مردم بی معنا است و نمی تواند به اهداف عالیه خود دست یابد، تصریح کرد: مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی به حضور در صحنه مردم است.

وی با اشاره به این‌که مدیریت موجود در جامعه باید به اصول و زیربنای قرآن و بیانات ائمه اطهار(ع) اخذ شده باشد، ادامه داد: مدیر باید خدامحور و اهل تقوا باشد و به گونه‌ای عمل کند که دین تقویت شده و مردم هرگز نسبت به حکومت اسلامی بدبین نشوند.

امام جمعه بابلسر در بخش دیگری از سخنان خود مهم ترین مشکل امروز جامعه را مسأله اقتصادی به ویژه موضوع بیکاری دانست و تأکید کرد: مسؤولان باید با ارائه طرح های اشتغال زا این معضل مهم اجتماعی را رفع کنند.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که رشد بیکاری در کشور عواقب غیر قابل جبرانی را با خود به همراه دارد، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین خواسته مردم به خصوص نسل جوان کشورمان از دولت فراهم کردن بستر تولید و اشتغال در کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران بهترین راه مشکل بیکاری در کشور را حمایت از تولید داخل با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز آن که شایسته بود موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان این که راه واکسینه کردن کشور در برابر بحران های اقتصادی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید بدانند که تنها با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان از مشکلات و بحران های اقتصادی دور باشیم.

امام جمعه بابلسر با انتقاد از عملکرد متولیان در واردات به کشور، افزود: متأسفانه از ظرفیت تولیدات داخلی کشور به‌ خوبی استفاده نمی‎شود و شاهد واردات بی رویه برخی اجناس به درون کشور هستیم./950/202/ب2

ارسال نظرات