۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۴۵۶۸۵۲
با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت؛

همایش روحانیان و کارگزاران حج و زیارت خراسان شمالی برگزار می‌شود

نماینده بعثه رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی با اشاره به سفر حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به استان، گفت: با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، همایش روحانیان و کارگزاران حج و زیارت و دیدار با خانواده‌های شهدای منا در بجنورد برگزار می‌شود.
حجت الاسلام قاضی عسگر

حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از سفر دور وزه حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به استان خبر داد و افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با حضور نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، برنامه‌های مختلفی در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سفر حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در آستانه اربعین حسینی و با محوریت برنامه‌های ایام اربعین و دیدار با خانواده شهدای منا برگزار می‌شود، اظهار کرد: دیدار ویژه با خانواده‌های شهدای منا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت است که عصر روز سه‌شنبه در محل اداره کل بنیاد شهید استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی ادامه داد: دیدار با آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد از دیگر برنامه‌های روز نخست سفر حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به خراسان شمالی است.

وی اضافه کرد: همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت روز سه‌شنبه، بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد امام رضا(ع) بجنورد با عموم مردم دیدار خواهد داشت و پس از آن از ساعت 20:45 تا 21:30 در برنامه شبهای اترک صدا و سیمای خراسان شمالی شرکت می‌کند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه همایش روحانیان و کارگزاران حج و زیارت استان خراسان شمالی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سفر حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر به استان است، افزود: این همایش صبح روز چهارشنبه در محل سالن شهید ماژانی فرمانداری بجنورد برگزار می‌شود.

وی دیدار با روحانیان استان خراسان شمالی را یکی دیگر از برنامه‌های نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد و گفت: این دیدار عمومی با روحانیان هم از ساعت 10 تا 11 روز چهارشنبه در محل حوزه علمیه امام صادق (ع) بجنورد برگزار می‌شود.

گفتنی است، استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور بیش از 935 هزار نفر جمعیت دارد و پیش از وقوع حوادث اسف‌بار حج در عربستان، همه‌ساله از این استان قریب به 8 هزار نفر به حج عمره، حدود 700 نفر به حج تمتع و افزون بر 7 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شدند.

گفتنی است، بنا به گفته محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی همزمان با ایام اربعین امسال بیش از 6 هزار زائر از این استان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند، این در حالی است که بر اساس برنامه امسال از کل کشور حدود 2 میلیون نفر در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلا شرکت می‌کنند./9314/303/ب2

ارسال نظرات