۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۴۵۳۵۹۳
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد قزوین:

هجرت امام حسین از مدینه به مکه در راستای احیای امر به معروف بود

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) استان قزوین دعوت امام حسین(ع) به امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین اهداف قیام ایشان عنوان کرد و گفت: عدم بیعت و همکاری امام حسین(ع) با یزید از دیگر اهداف قیام سیدالشهدا و مصداق آیه «ولاتعاونوا علی‌الاثم و العدوان» است.
حجت الاسلام حسین عدالتی شربیانی امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام حسین عدالتی شربیانی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، یک جهت محور قیام امام حسین(ع) را مصداق آیه دوم سوره مائده دانست و گفت: همکاری، همیاری و مساعدت یکدیگر در تقوا و انجام کارهای نیک و عدم تعاون با دشمنان از دستورات خداوند در قرآن است که حرکت و قیام امام حسین(ع) کاملا با دستورات الهی و قرآنی منطبق بوده است.

هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی قیام آن حضرت است

حجت الاسلام عدالتی هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه را یکی از محورهای قیام آن حضرت دانست و ابراز کرد: امام حسین(ع) با هجرت خود می‌خواست تا امر مهمی چون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پابرجا بماند و مردم نسبت به عملی شدن این فریضه حساس باشند.

وی افزود: امام حسین(ع) در این راه از مال، آرامش، فرزندان، زندگی و همه چیز خود گذشت تا مأموریت خود را که موعظه و نصیحت کسانی که از دین الهی دور هستند را به انجام رساند.

این استاد حوزوی امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی در جامعه‌ دانست و اظهار کرد: تمام اعضای جامعه باید برای ترویج این فریضه تلاش کنند و امام حسین(ع) و قیام ایشان در کربلا بهترین الگو و سرمشق برای ما مؤمنان است.

وی با اشاره به وصیت امام حسین(ع) به یار خود محمدحنفیه، بیان کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح امور جامعه، عمل به سیره جد بزرگوارشان، انجام امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز قیام کردند.

این استاد دینی شیعه را پرنده‌ای با دو بال عاشورا و مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد باخرافاتی  نشان دادن واقعه عاشورا و ولایت فقیه، به باور مهدویت شیعیان ضربه بزند.

فرستادن حضرت مسلم به کوفه نمونه‌ای از امر به معروف بوده است

وی اظهار کرد: فرستادن مسلم به کوفه نمونه‌ای از امر به معروف بوده است و کوفیان با نپذیرفتن ایشان و پایمال کردن معروف، در کار نهی شده و منکر با دشمن همکاری کردند.

این استاد حوزوی بیان کرد: مردم باید همواره آگاه و هوشیار باشند چرا که دشمن از طریق مختلفی چون طراحی شبکه‌ای با نام امام حسین(ع) در صدد گسترش خرافات در جامعه و اذهان عمومی است.

ضرورت و اهمیت انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی

این مقام مسؤول با بیان لزوم انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در هیئات، تصریح کرد: هیأت‌ها و مردم باید عمل‌کردن به این فریضه را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود بدانند و در حد توان خود به این فریضه مهم عمل کنند.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) استان قزوین دعوت امام حسین(ع) به امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین اهداف قیام ایشان عنوان کرد و افزود: عدم بیعت و همکاری امام حسین(ع) با یزید از دیگر اهداف قیام سیدالشهدا و مصداق آیه «ولاتعاونوا علی‌الاثم و العدوان» است.

جان‌فشانی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) به‌خاطر دین و اسلام بود

وی در پایان به لزوم اجرای عزاداری‌های با شور و شعور حسینی در جامعه اشاره کرد و گفت: جان‌فشانی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) به‌ خاطر دین و اسلام بود نه صفاتی که در این باره به او الحاق می‌شد./853/302/ب2

ارسال نظرات