۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۴۵۰۸۳۵

نیازمند بهره‌مندی از زبان هنر برای انتقال زیبایی‌های دین هستیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: برای انتقال زیبایی‌های دین و آموزه های ائمه اطهار نیازمند بهره‌مندی از زبان هنر و ظرافت‌های ادبی هستیم.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب اظهار داشت: اگر زبان و گفتار با هنر همراه نباشد، قطعاً پیام ما به جایی نخواهد رسید و اگر این پیام همراه با هنر باشد می تواند در قلب مخاطب جای بگیرد.

وی با بیان این‌که پیام زمانی می‌تواند در قلب مخاطب جای بگیرد که هنرمندانه منتقل شود، خاطرنشان کرد: اگر قرآن و نهج البلاغه ما بلاغت نداشت، امروز در دل میلیاردها انسان مسلمان روی زمین جای نمی‌گرفت، بنابراین برای انتقال زیبایی‌های دین و آموزه های ائمه اطهار نیازمند بهره‌مندی از زبان هنر و ظرافت‌های ادبی هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از حضور شاعران از استان‌های مختلف در این جشنواره گفت: امروز با همت و تلاش متولیان فرهنگی شهرستان بناب، شاهد برگزاری شانزدهمین دوره این جشنواره هستیم که نشان از همدلی و آینده‌نگری اهالی فرهنگ و هنر این منطقه دارد.

همچنین حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه شهرستان بناب در سخنانی با تأکید بر توجه بیش از پیش شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر به مسأله غدیر اظهار داشت: امامت و ولایت یکی از حیاتی ترین و سرنوشت سازترین مسائل جهان اسلام است.

وی با بیان این‌که بدون ولایت نعمت ناتمام است، خاطرنشان کرد: اگر مسأله مهم امامت و ولایت را در جامعه تبیین نکنیم، رسالت خداوندی را بجا نیاورده ایم، امروز نهایت تلاش دشمنان بر فراموشی ارزش‌های دینی و شیعی در ممالک اسلامی متمرکز شده است.

حجت الاسلام باقری بنابی با تأکید بر این‌که دهه ولایت و امامت فرصتی مغتنم برای تحقق وحدت جامعه اسلامی است، گفت: اگر شاهد جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی به دست فرقه‌های وابسته به غرب و صهیونیزم هستیم، همه نشان از عدم وحدت و همگرایی امت اسلامی دارد.

وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت غدیر برای تحقق وحدت جامعه اسلامی افزود: اگر پیام و فلسفه غدیر به درستی بیان شود، هیچ اختلاف نظری میان فرقه‌های اسلامی نخواهد بود و عموم مسلمانان جهان در کلام و توصیه پیامبر گرامی اسلام اتفاق نظر خواهند داشت.

بنابر این گزارش، حبیب صدقی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب نیز با اشاره به فعالیت دبیرخانه جشنواره شعر غدیریه برای شانزدهمین سال متوالی اظهار داشت: این جشنواره با 14 موضوع محوری در رابطه با واقعه غدیر و شخصیت حضرت علی(ع) و در دو بخش ترکی و فارسی برگزار شد که بخش ویژه امسال به شهدای مدافع حرم اختصاص داشت.

وی از ارسال 716 اثر به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: 405 شاعر از 25 استان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده بودند؛ بیشترین آثار ارسالی از آذربایجان شرقی بوده و استان های آذربایجان غربی و تهران بطور مشترک دوم و استان زنجان نیز مقام سوم را به خود اختصاص دادند./202/935/ب1

ارسال نظرات