۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۴۶۲۰۲
سید علی فضل الله مطرح کرد؛

معادله جدید صهیونیست ها مبنی بر بازسازی غزه در برابر خلع سلاح مقاومت

امام جمعه بیروت تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با بمباران غزه درصدد اجرای معادله خود مبنی بر بازسازی غزه در برابر خلع سلاح مقامت است.
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  العهد، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، نزاع میان گروه های سیاسی را خطری برای دولت لبنان توصیف کرد و گفت: پرونده های مهمی نظیر ریاست جمهوری، نفت، قانون انتخابات، انباشت زباله و استخدام دستگاه های نظامی و امنیتی به دلیل درگیری سیاسی به حالت تعلیق درآمده اند و از سیاستمداران می خواهیم این اختلافات را به گونه ای اداره کنند که بر پایه های دولت تاثیر نگذاشته و بر مشکلات شهروندان نیفزاید.

وی بر لزوم مبارزه با فساد اداری تأکید کرد و افزود: در اولین سالروز جنبش مردمی و با وجود اختلافی که با برخی شیوه های این جنبش دارم، از این جنبش به عنوان اقدامی مثبت یاد کرده و امیدواریم بتواند بر فساد و تخریب دولت فائق آید. 

این روحانی لبنانی ادامه بمباران شدید غزه از سوی جنگنده های صهیونیستی را محکوم کرد و اظهار داشت: بمباران غزه با تهدید وزیر جنگ صهیونیستی مبنی بر تعطیلی بازسازی این منطقه تا خلع سلاح گروه های مقاومت همراه شده است. صهیونیست ها درصدد برپایی معادله جدیدی هستند که بر اساس آن بازسازی در قبال خلع سلاح ازسرگرفته می شود.

فضل الله این مساله را بی توجهی کامل رژیم به تعهد ورود مواد لازم جهت بازسازی غزه دانست و تصریح کرد: از گروه های مقاومت فلسطین می خواهیم این معادله را شکسته و به صورت یکپارچه در برابر صهیونیست ها بایستند. از بین بردن تنش های داخلی و ناکام ساختن طرح فتنه گران به ویژه در آستانه برگزاری انتخابات در فلسطین ضروری است.

امام موسی صدر در یک مذهب منحصر نشد

وی با اشاره به چهل و هفتمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی گفت: صهیونیست ها در سال 1969 میلادی در اقدامی برنامه ریزی شده، مسجد الاقصی را به آتش کشیدند تا این مسجد را از بین برده و معبد سلیمان را به جای آن بسازند. با یادآوری این مساله نه تنها گذشته را به یاد می آوریم بلکه نسبت به تلاش رژیم برای یهودی سازی الاقصی و تخریب مسجد هشدار می دهیم.

امام جمعه بیروت درباره سی و هشتمین سالروز ربودن شدن امام موسی صدر و همراهان وی خاطر نشان ساخت: امام موسی صدر نقش مهمی در ارائه اسلام واقعی به جهانیان داشت و هیچگاه خود را در پیروان یک مذهب منحصر نکرد. وی بر تحکیم روابط اسلامی و ملی، همبستگی بین ادیان، گسترش روابط میان کشورهای عربی و از بین رفتن تنش ها تأکید داشت.

وی ادامه داد: امام موسی صدر لبنان را به الگوی ارتباط اسلامی ـ مسیحی و اسلامی ـ اسلامی مبدل کرد، بر اساس مبارزه با فتنه و جنگ داخلی درصدد تقویت دولت لبنان بود، در کنار محرومان حضور داشت، نسبت به مساله فلسطین و آزادی این سرزمین دغدغه مند بود و نقش مهمی در تأسیس مقاومت وایستادگی در برابر دشمن ایفا کرد./980/ب902/د

خبرنگار: محمدرضا جایروند

ارسال نظرات