۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۴۴۵۶۳۴

دار الافتای مصر نسبت به تروریسم علیه مسیحیان ‌آفریقا هشدار داد

دار الافتای مصر تصریح کرد که داعش پس از سوریه و عراق درپی حضور در کشورهای آفریقایی و به ویژه هدف قرار دادن شهروندان مسیحی است.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری و دیدگاه‎های افراطی وابسته به دارالافتای مصر طی بیانیه‎ای نسبت به حضور جریان تروریستی داعش در آفریقا هشدار داد و خاطرنشان کرد: داعش پس از عراق، سوریه و لیبی درپی حضور در کشورهای آفریقایی است.

این مرکز افزود: داعش ابومصعب البرناوى را به عنوان رییس جدید گروهک تروریستی بوکو حرام انتخاب و با او بیعت کرده است.

در این بیانیه آمده است: تغییر رییس بوکو حرام به احتمال زیاد با افزایش عملیات‎های تروریستی همراه باشد. البرناوی برای اثبات برتری و نمایش قدرت خود در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‎های وابسته، مسیحیان را به شدت تهدید کرد و اظهار داشت که حمله به مناطق مسلمان فعلا متوقف شده و یورش به مناطق مسیحی نشین در دستور کار قرار گرفته است.

مرکز رصد فتواهای تکفیری و دیدگاه‎های افراطی دار الافتای مصر اظهار داشت: داعش پس از شکست سنگین پیروانش در لیبی موسوم به «ولاية غرب إفريقيا» آنان را به صبر سفارش کرد.

در این بیانیه نوشته شده است: داعش در کشورهای آفریقایی تلاش بسیاری برای جذب افراد می‎کند به طوری که جوانان زیادی از سومالی و نیجریه با این گروه بیعت کرده‎اند./994/ب902/د

ارسال نظرات