۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۴۳۴۳۳
برای نخستین بار صورت می گیرد؛

برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی کودک تحت عنوان عمو روحانی در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری از برگزاری دوره پنج روزه تربیت مربی قرآنی کودک با عنوان عمو روحانی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این دوره آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و همه علاقه‌ مندان فعالیت در این حوزه است.
مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری 

مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از برگزاری دوره پنج روزه تربیت مربی قرآنی کودک با عنوان عمو روحانی در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: به همت اداره امور قرآنی استان و با همکاری گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه های آسمانی برای نخستین بار طرح دوره تربیت مربی کودک تحت عنوان عمو روحانی با حضور اساتید مطرح از قم به مدت ۵ روز در شهرکرد برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور تیم متخصصان تربیت مربی قرآنی کودک در این دوره افزود: این دوره آموزشی ویژه مربیان مهدهای کودک، مراکز پیش دبستانی و همه علاقه‌ مندان فعالیت در این حوزه است که از ۱۳ شهریورماه به مدت ۵ روز در شهرکرد برگزار می شود.

پرتوی با بیان اینکه ظرفیت نام نویسی در این دوره آموزشی محدود بوده و هزینه ثبت نام ۷۰ هزار تومان است، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای نام نویسی اولیه و کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره ۳۳۳۳۴۱۲۵، اداره امور قرآنی استان تماس حاصل نمایند.

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری همچنین از ابلاغ دستورالعمل برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با هدف سنجش و ارزیابی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، شناسایی استعداد‌های درخشان قرآنی و استانداردسازی و جهت ‌دهی آموزشهای قرآنی در مؤسسات صورت می‌ گیرد.

پرتوی تصریح کرد: این آزمون به صورت سراسری و همزمان روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه در دو نوبت برگزار می ‌شود که در نوبت نخست از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح، شرکت ‌کنندگان در رشته‌ های حفظ قرآن با یکدیگر به رقابت می‌ پردازند و در نوبت دوم از ساعت ۱۱ تا ۱۲ شرکت ‌کنندگان در سایر رشته‌ها به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: این آزمون در چهار رشته حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم، تدبر در قرآن و معارف قرآن و اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

رییس اداره امور قرآنی چهارمحال و بختیاری افزود: حضور داوطلبان گروه سنی زیر ۱۲ سال در جلسه آزمون کتبی ممنوع است و این عزیزان می ‌توانند در آزمون شفاهی که در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۸ آبان ماه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد برگزار می ‌شود، شرکت کنند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: به منظور توسعه فرهنگ قرآن، در پانزدهمین آزمون قرآن و عترت رشته مستقلی ویژه کارکنان دستگاه‌ های اجرایی دولت پیش بینی شده است که بر این اساس رشته «تفسیر آیات برگزیده قرآن» با محوریت مفاهیم و تدبر در سوره مبارکه صف به سایر رشته‌های آزمون اضافه شده است هرچند شرکت در این رشته برای سایر افراد هم مانعی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی در صورت شرکت در پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در هر یک از رشته‌های ترجمه و مفاهیم قرآن و کسب حد نصاب قبولی می ‌توانند از مزایای در نظر گرفته شده برای گواهی‌نامه‌های آموزش عمومی به مدت ۲۸ ساعت در چهارچوب نظام آموزش کارمندان دولت بهره‌مند شوند.

پرتویی گفت: اعلام نتایج آزمون تا پایان آذرماه سال جاری صورت می‌گیرد و سپس در بهمن ماه به نفرات برتر جوایز نفیسی همچون کمک هزینه سفر عمره، کمک‌ هزینه عتبات عالیات و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطاء می‌شود و همچنین۱۱۰ کمک هزینه پنج میلیون ریالی به نفرات برگزیده آزمون مفاهیم مبارکه سوره صف به قید قرعه اعطاء خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: به کلیه شرکت ‌کنندگان در آزمون که موفق به کسب حد نصاب لازم شوند گواهی‌نامه پایان دوره معتبر اعطاء می‌شود./9457/302/ب3

ارسال نظرات