۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۴۴۳۳۹۶
آیت الله علما:

تمسک به قرآن و اهل بیت چراغ روشنایی و نجات دهنده بشریت است

آیت الله علما با بیان این که تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) چراغ روشنایی و نجات دهنده بشریت است، گفت: قرآن کریم سرمایه عظیمی در برابر ناتوی فرهنگی و ضدارزش های دشمنان به شمار می رود.
آیت الله مصطفی علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در همایش تجلیل از چهره های برتر قرآنی که در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است، ابراز داشت: قرآن کریم مجموعه ای از دستورالعملهای اساسی و حیاتی در جهت ایجاد جامعه ای اسلامی و قانونی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مطرح کرد: هدف از ایجاد قرآن مدیریت خداوند در جهت هدایت و سعادت انسان ها است، تنها مخاطب قرآن انسان ها هستند، باید مبانی و دستورالعمل های قرآن را در زندگی پیاده و عملیاتی کنند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) چراغ روشنایی و نجات دهنده بشریت است، قرآن کریم سرمایه عظیمی در برابر ناتوی فرهنگی و ضدارزش های دشمنان به شمار می رود.

وی ابراز داشت: قرآن کریم رفتار و کردار حضرت علی(ع) را که نشأت گرفته از آیات قرآن است را به اثبات می رساند، قرآن کریم پاسخگوی تمامی شبهات و گره های زندگی انسان ها است.

آیت الله علما رمز ایستادگی مسلمانان را در برابر بیگانگان تمسک به قرآن کریم دانست و یادآور شد: قرآن کریم باید در زندگی مسلمانان عملیاتی شود و اصول آن در جامعه نهادینه شود تا بدخواهان و دشمنان اسلام به زانو درآیند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه مکر و حیله را از صفات بارز دشمنان اسلام دانست و ابراز داشت: سیاست غرب درصدد کمرنگ نشان دادن قرآن و اهل بیت(ع) در جهان است، از این رو غفلت مسلمانان منجر به تسلط دشمنان بر کشورهای منطقه و مسلمان نشین خواهد شد.

امام جمعه کرمانشاه در پایان توصیه کرد: آموزش قرآن و ترویج آن در مدارس، دانشگاه ها و در بین جوانان و نوجوانان اثرات سازنده ای در جامعه ایجاد خواهد کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات