۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۴۳۲۰۱
اواخر مردادماه صورت می گیرد؛

برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان غربی

مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم با شرکت 252 نفر از برگزیدگان شهرستانی اواخر مردادماه در ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام جوانبخت، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در آستان مقدس امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد، از برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم  خبر داد و اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات قرآن کریم در 14 شهرستان با رقابت هشت هزار نفر برگزار شد و در نهایت 252 نفر به مرحله استانی راه یافتند.


وی با بیان اینکه از مجموع راه یافتگان به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم 136 نفر برادان و 116 نفر خواهران هستند، گفت: خواهران و برادران شرکت کننده در دوره از مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل، دعاخوانی، معارف با هم به رقابت می پردازند.


حجت الاسلام جوانبخت از برگزاری مسابقات اذان ویژه برادران همزمان با سی و نهمین دوره از مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: فایل های صوتی شرکت کنندگان مرحله استانی در رشته های تواشیح و ابتهال ضبط و برای داوری به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارسال شده است.


وی افزود: مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ساعت 8 صبح 28 مرداد ماه سال جاری با مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرده و تا 30 ام مرداد ماه جاری ادامه خواهد داشت.


آذربایجان غربی میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم در سال 96
حجت الاسلام جوانبخت با اشاره به کسب رتبه برتر اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، گفت: برگزاری هرچه باشکوهتر مسابقات استانی قرآن کریم و همچنین کسب رتبه برتر مسابقات بین المللی از سوی حاج حامد ولیزاده باعث انتخاب آذربایجان غربی به عنوان میزبان مسابقات کشوری قرآن کریم در سال 96 شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه به طرح سراسری تربیت حافظان قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی یکی از استان های موفق در اجرای این طرح است به طوریکه سال گذشته بیش از 15 هزار نفر که بیشتر از سهمیه اعلامی بود، برای شرکت در این طرح نام نویسی کرده بودند.


به گفته حجت الاسلام جوانبخت، سهمیه اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در سال جاری تربیت 16 هزار و 300 حافظ قرآن است که تا کنون 58 درصد این سهمیه با نام نویسی نه هزار و 500 نفر محقق شده است.


راه اندازی مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم در حوزه های علمیه خواهران
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به راه اندازی مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم نخستین مرکز تخصصی مجازی حفظ قرآن کریم در زیرزمین مسجد نرجس خاتون ارومیه افتتاح می شود.


حجت الاسلام جوانبخت گفت: بر اساس تفاهم نامه مابین اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی  تا کنون دو مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در مدارس علمیه خواهران در شهرستان های ارومیه و میاندوآب راه اندازی شده است.


وی ادامه داد: به زودی مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم در مدارس علمیه خواهران در شهرستان های سلماس، نقده، شاهین دژ و خوی نیز ایجاد می شود.


ثبت 60 موقوفه جدید در سالجاری
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه از کسب رتبه ممتاز استان در ثبت وقف های جدید خبر داد و یادآور شد: سال گذشته در حالی 192 موقوفه جدید در سطح استان به ثبت رسیده بود که سهمیه ابلاغی از سوی سازمان اوقاف کشورثبت 142 موقوفه جدید بود.


وی اضافه کرد: امسال برابر سهمیه ابلاغی باید 223 موقوفه جدید در سطح استان به ثبت برسد که تا کنون 60 مورد ثبت شده است.


گفتنی است، استان آذربایجان غربی دارای 5800 موقوفه، 34 هزار رقبه، 13 امامزاده و 19 آرامگاه و بقعه متبرکه است.

 

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه نیز تجلیل شد./936/202/ب2

ارسال نظرات