۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۵۸۵۸۲۷
استاندار خوزستان:

کتابخانه های عمومی نوری برای حل مشکلات جامعه است

استاندار خوزستان با بیان اینکه کتابخانه های عمومی نوری برای حل مشکلات جامعه است، گفت: اهالی کتاب، اهل صلح و ثبات و امنیت و ایمان اند و در طوفان های بنیان برانداز، ساحلی آرام برای جان های بی قرارند.
غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در آیین تجلیل از برگزیدگان و فعالان کتاب و کتابخوانی در استان خوزستان ضمن هفته وحدت و ولادت حضرت محمد(ص) عنوان کرد: پیامبری که معجزه الهی اش خواندن بود و این افتخار هست که دین اسلام برپایه خواندن و دانایی و قسم به کتاب بنا شده است و دانایی و دانستن بعنوان هدف اصلی پیامبر برای نجات بشریت بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی در بیست و ششمین دوره کتاب، کتابخوانی و کتابخوانی در استان گفت: با گسترش فرهنگ خواندن و مطالعه بر دانایی جامعه افزوده می شود و این دانستن جامعه، برطرف کننده خیلی از مشکلات خواهد بود.

شریعتی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی که می تواند در استان تحول آفرین باشد، عنوان داشت: کاروان حیات انسان ها در پیچ و تاب ایام، بی وقفه، درگذر است و انسان ها در کشاکش این تحولات است که پوسته رخوت و پوستین ماندگی را می شکافند و رنگ رویش می گیرند و رؤیاهای دور و دراز را نزدیک می کنند و در ساخت جهان، جان خویش را نیز می سازند.

وی ادامه داد: در این سیر و سفر همچنان کلمات، یگانه محملی هستند که نسل آدم، سوار بر سفینه سلیمانی آن، درون مایه های خود را به سان سوغات سفر، به دیگری هدیه می کند و با زیستن در دل آن، هم خود قرار می گیرد و هم فکر خویش را در ذهن دیگری، قرار می دهد. هم خود در سایه اش امنیت می یابد و هم به باطن دیگری، امان می دهد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: از این روست که اهالی کتاب، اهل صلح و ثبات و امنیت و ایمان اند و در طوفان های بنیان برانداز، ساحلی آرام برای جان های بی قرارند.

این مقام مسؤول با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و مراسم تکریم فعالان استان در امر کتاب افزود: «هفته کتاب» و موعد تکریم کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی، فرصتی است برای یادآوری این مهم که قطار توسعه و پیشرفت این سرای کهن جز از میان خطوط کتاب ها و با راه بری عقلانیت و اندیشه ورزی، شتاب نخواهد گرفت.

شریعتی کتابخانه های عمومی را نوری برای حل مشکلات جامعه دانست و اطهار داشت: سراپا امیدم برای فردای ایران چرا که همچنان چراغ کتابخانه ها روشن است و در گوشه و کنار، شمع کتابخوانی نور افشانی می کند و کتابداران در ایفای نقش خویش به عنوان خادمان فرهنگ کتابخوانی با توان و انگیزه ای روزافزون فعالیت دارند.

وی همچنین گفت: انس با کتاب، جان آدمی را به طیفی رنگارنگ از اندیشه ها، زینت می دهد. چنین انسانی، نگارگر جان خود می شود و نگین جمع.  نور می نوشد و روشنی می دهد. اما سهمی از آنچه که می کند، بر دوش آنهایی است که شعاع اثر اقدام او را گسترده می کنند؛ همان هایی که به یک کلام و گام، تکرار و طنین می دهد.

استاندار خوزستان هدف از اقدامات مجموعه استانداری در بخش های عمرانی و فرهنگی را آماده سازی و بستر سازی دانست و افزود: هدف ما از ساخت  و بهره برداری پروژه های ساخته شده و در حال افتتاح در استان این است که دسترسی بیشتر مردم به ویژه جوانان به کتاب و کتابخوانی را آسان کنیم.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به تشکیل منظم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی در استان گفت: در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی بر خرید منابع متناسب با نیاز نوجوانان و جوانان تاکید شد و امروز مجددا تاکید می وشد کتاب های وارد مخازن کتابخانه های عمومی شود که متناسب با نیاز و فرهنگ مردم منطقه و بروز و براساس مطالبه آن ها باشد.

شریعتی ادامه داد: شرایط آزاد اندیشی برای انتخاب منابع مطالعاتی مردم در کنار رعایت اصول اسلامی و قانونی و اخلاقی از ضروریاتی است که باید درمنابع و کتاب های کتابخانه های عمومی رعایت شود تا خوانندگان برای رفع نیاز های خود به کتابخانه های عمومی رغبت پیدا کنند.

وی با تاکید بر راه اندازی کتابخانه دیجیتال و الکترونیکی در استان گفت: کتابخانه الکترونیکی و دیجیتال بخشی از نیاز های پژهشگران، دانشگاهیان، شاغلان و عموم مردم در جامعه را فراهم می کند که تا سال آینده نسبت به راه اندازی آن در استان اقداماتی در حال انجام است./۹۴۵۶/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات