۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۷۶۴۱
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

آمریکا در دوره ترامپ فرو می پاشد/ ترامپ گورباچف آمریکا است

رییس قرارگاه عماربا بیان این که غربی ها هراس دارند که ترامپ گورباچف آمریکا باشد، گفت: به اعتقاد بنده در دور اول یا دوم آقای ترامپ آمریکا فرو می پاشد.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي طائب حجت‌الاسلام والمسلمين مهدي طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار سه شنبه شب در نخستین شب از سلسله نشست های بصیرتی که به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که باید در مسیر انقلاب محکم بایستیم، گفت: باید ثبات قدم داشته باشیم تا کم نیاوریم.

وی افزود: در زمان جنگ وقتی عملیات می شد هرچه به نقطه هدف نزدیک می شدیم آتش دشمن سه ویژگی پیدا می کرد یعنی هرچه داشت در میدان می آورد، همه جا را می زد و دائم می زد، در این وضعیت گردان آخری که قرار بود برسد احتمال این که زیر چنین آتشی ببرد بسیار بود در این جا رزمندگان نیازمند روحیه بودند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که این مسأله جریان حرکت اسلام در طول تاریخ است، اظهار داشت: امروز هم ما با این مسأله مواجهیم، امروز ما در حال نزدیک شدن به نقطه هدف هستیم و دشمن این را فهمیده است و از این رو آتش دشمن همه جا را دائما می زند و هر چه داشته رو کرده است.

وی ادامه داد: مردم چندین سال است که مقاومت می کنند و مشابه این مردم در تاریخ مشاهده نشده است، ولایت به معنای با امام حسین(ع) بودن در روز عاشورا است، ولایت بدان معنا است که انسان با امیرمؤمنان باشد؛ مردم ما وارد سی و هشتمین سالی شدند که پای ولایت ایستادند و کم نیاورده اند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که افتخار ملت این است که حضرت امام به مرگ طبیعی از دنیا رفتند، ابراز داشت: اگر امام شهید می شدند شهادت برای ایشان افتخار بود اما ما زیر سؤال بودیم که چرا وظیفه خود را انجام ندادیم.

وی عنوان کرد: پس از حضرت امام، رهبر معظم انقلاب در برابر دشمن محکم حرف خود را بیان می کنند و یک میلیمتر عقب نیامدند و مردم هم پای ولایت هستند، هرگاه قضیه به ولایت می رسد مردم دیگر کسی را نمی شناسند، فقط باید بفهمند که به ولایت رسیده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در 9 دی در تهران 3 میلیون نفر آمده بودند در حالی که اگر جنگ انتخاباتی بود این اندازه نمی شدند؛ اما مردم چون فهمیدند مسأله ولایت است به میدان آمدند، امروز این دشمن و آتش وجود دارد؛ ما باید به مردم اطلاعات لازم را بدهیم تا بدانند راه خود را ادامه دهند.

وی اضافه کرد: یکی از اموری که باید به مردم اطلاع داد این است که برگردیم عقب ببینیم وضعیت چه بوده، کجا می خواهیم برویم و الان کجا رسیده ایم، مدام می گویند انقلاب چه شد که باید گفت برگردند و ببیند که قبلا وضعیت چه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که رهبر معظم انقلاب امسال در مرقد امام فرمودند که جریانی می خواهد امام زدایی کند، گفت: امام انقلابی بودند، ویژگی ایشان این بود که از دشمن نمی ترسید و برای دشمن تصمیم خود را عوض نمی کرد، امام هیچکس نداشت اما موفق بود؛ وقتی سال 42 امام را بردند کسی همراه ایشان نبود، یک مسؤول نظامی از ایشان پرسید که شما به امید چه کسی حرکت را آغاز کردی که حضرت امام جواب داد به امید خدا.

وی افزود: خدا همه ابزارها را با حضرت امام همراه کرد تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد، امام به خاطر دشمن تصمیم را عوض نمی کرد، اگر امروز بخواهند انقلاب زدایی کنند یکی از راه ها این است که کاری کنند مردم از دشمن بترسند و بگویند راهی نداریم و فلان راه را نباید برویم.

رییس قرارگاه عمار اظهار داشت: برخی می گویند که در برابر آمریکا نباید ما می توانیم بگوییم چون اگر یک بمب اتم بیندازد تمام تأسیسات ما خراب می شود، زمانی که امام حرکت را آغاز کردند دشمن در کشور مزدور داشت و با یک گلوله می توانستد به امام آسیب برسانند و به بمب اتم نیاز نبود، چه کسی حضرت امام را نگه داشت؟ چرا اینقدر ترس وجود دارد، مگر اختیار بمب اتم انداختن دست آمریکا است و مگر عالم خدا ندارد.

وی ادامه داد: گذشته انقلاب را نگاه کردن ثبات و تثبیت می آورد، حالا اگر برخی ذاتا ترسو هستند به ما ربطی ندارد، زمانی به حاج حسن طهرانی مقدم گفتم که آقای «م.خ»از آمریکایی ها می ترسد و شاید اگر پای تست موشک ها بیاید کمی جرأت پیدا کند، ایشان جواب داد می ترسد پای همین بیاید یعنی می ترسد تست موشک را ببیند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که باید ببینیم کار را از کجا شروع کرده، برای چه شروع کردیم و الان کجا قرار داریم، ابراز داشت: باید متوجه شویم که حضرت امام برای چه فریاد زد و برای چه تبعید شد و سپس برگشت، حضرت امام هر ساله در نیمه های شعبان سخنرانی می کردند، تنها نیمه شعبانی که ایشان سخنرانی نکردند سال 68 بود.

وی عنوان کرد: حضرت امام برای نخستین بار به جای سخنرانی اعلامیه دادند، ایشان دوماه بعد از دنیا رفتند و اگر در این اعلامیه چیزی را به عنوان هدف اعلام می کنند یعنی مسأله شعار نیست، ایشان در ابتدای نامه می نویسند سلام بر یگانه عدالت گستر جهان امام زمان(عج) و در ادامه می فرمایند «سلام بر ملت بزرگ ایران که با فداکاری، ایثار و شهادت راه ظهور امام زمان(عج) را هموار می کنند»، این جملات را یک فرمانده و مرجع تقلید می گوید.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ایشان در ادامه می فرمایند «امروز شرق و غرب به خوبی می داند تنها نیرویی که می تواند آنان را از صحنه خارج کند اسلام است، آن ها در این 10 سال انقلاب ضربات سختی از اسلام خوردند»، حضرت امام حکیم بود و حرف بی ربط نمی زد؛ وقتی امام می فرمایند اسلام منظور اسلامی سعودی و آمریکایی نیست بلکه هدف اسلام انقلابی ایران است.

وی اضافه کرد: حضرت امام تأکید می کنند که «دشمن تصمیم گرفته به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدی است نابود کنند، اگر بتوانند با نیروی نظامی، اگر نشد با فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ایران از فرهنگ ملی خویش و اگر هیچکدام نشد ایادی خود فروخته خود از منافقین و لیبرال ها را در مرکز ادارات نفوذ دهند تا شاید به مقاصد شوم خود برسند»، حضرت امام افق را می دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که امام می فرماید تنها نیروی که قدرت های شرق و غرب که مانع ظهور محسوب می شوند را از صحنه بیرون کنند انقلاب و مردم هستند، گفت: از این رو دشمن کاری می کند که مردم صحنه را خالی کنند، اگر راه ها را امتحان کرد و به نتیجه نرسید در قله آدمی را قرار می دهد که مدام بگوید نمی شود، ملت می گویند توان داریم اما پاسخ می دهند نمی شود.

وی افزود: اینگونه افراد معمولا لیبرال هستند و از ثروت خود می ترسند که نکند از بین برود، اگر قله حاکمیت اشراف شدند مشکل ایجاد می شود، آیا می توان انتظار داشت استانداری که 750 میلیارد تومان ثروت دارد از جنگ نترسد؛ آن فرمایش امام یعنی ملت و انقلاب فعال هستند تا آمریکا را هل دهند و به زباله دان تاریخ بیندازند همانگونه که امام فرمود نظام شرق را باید در زباله دان تاریخ پیدا کرد.

رییس قرارگاه عمار با بیان این که شوروی پشتیبان مطلق صدام، همکار نزدیک آمریکا و از ابرقدرت ها بود، اظهار داشت: شوروی سابق به روسیه موجود و کشورهای دیگر تقسیم شد که خود را به جمهوری اسلامی آویزان کرده است.

وی ادامه داد: حضرت امام در ادامه اعلامیه خود می نویسند «مسؤولان ما باید بدانند انقلاب را محدود به ایران نکنند، انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت(عج) است»، زمانی که سال 42 حضرت امام کار را شروع کردند به هدف نزدیک تر بودیم تا الان نزدیک تر هستیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که ما درباره انتخاب ترامپ خوشحال و ناراحت نیستیم، ابراز داشت: انتخاب آقای ترامپ یک پیام داشت که فکر کنم اروپایی ها زودتر از ما پیام را گرفتند، اروپایی ها می گویند ما هراس داریم ترامپ گورباچف آمریکا باشد، وقتی می گویند هراس داریم یعنی می شود.

وی عنوان کرد: آقای ترامپ یک کشف بود، قبلا وقتی صحبتی می شد می گفتند راجع به آمریکا سیاه نمایی می کنید و وضعیت اینگونه نیست، آقای ترامپ آمد و هرچه که امام، رهبر معظم انقلاب و دیگران می گفتند را اثبات کرد؛ رهبر انقلاب فرمودند این فرد آمد مطابق با نظر مردم آمریکا سخن گفت و به آن اقبال نشان دادند، ترامپ به مردم اعلام کرد که کشتی ها در حال غرق شدن است و 20 هزار میلیارد دلار بدهکار هستیم، کشور به بازسازی نیاز دارد اما پول نداشته بلکه بدهکاری داریم.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ترامپ اعلام کرد که این بدهکاری ها به دلیل خرج کردن در خاورمیانه و درآمد نداشتن است، الان به این نتیجه رسیدند که از خاورمیانه خارج شوند اگر آمریکا بیرون رود چه اتفاقی می افتد، سایه جنگ را توسط چه کسی از سر ما برداشتند و چه کسی قرار بود به ما حمله کند.

بخش دوم نشست به پرسش و پاسخ حاضران با حجت الاسلام والمسلمین طائب اختصاص داشت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که تفاوت مذاکرات آقایان جلیلی و ظریف از نظر قرآنی چه بوده است، اضافه کرد: در زمینه برجام باید نیت آمریکا از برجام را دانست، آقای روحانی گفتند که برجام برد برد است و بسیار اهمیت دارد که ما بدانیم آمریکایی ها در این برجام به دنبال چه بودند؛ امروز مشخص شده که آمریکایی ها در برجام به دنبال خلع سلاح ما بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به نامه کری به ترامپ گفت: در این نامه کری به ترامپ می گوید که برجام را پاره نکن، ما با برجام مشکل هسته ای ایران را حل کردیم و تو در ادامه مشکل تروریست و حقوق بشر ایران را حل نکند، تروریست در نظر آمریکایی ها به معنای نبرد با اسرائیل است.

وی افزود: آن ها می گویند اگر می خواهید تحریم ها کاملا برداشته شود باید از تروریست بودن بیرون بروید یعنی هرچه سلاح به حماس، حزب و کرانه باختری داده شده پس گرفته شود و از سوریه و عراق خارج شویم، می گویند هر موشک بالای 300 کیلومتر هم باید جمع شود؛ دوسال قبل نتانیاهو تهدید کرد که به ایران هسته ای می زند، رهبر انقلاب فرمودند اگر خطایی صورت گیرد تل آویو و حیفا با خاک یکسان می شود، نتانیاهو گفت که این کار را نمی کند چون می دانست از نظر عملیاتی ایران جلوتر است چون اگر هسته ای بزند 7 دقیقه زمان نیاز دارد و ما یک دقیقیه زمان می خواهیم و برنده هستیم؛ اگر این محاسبه بر هم بخورد نتانیاهو بی تردید موشک اتمی می زند.

رییس قرارگاه عمار با بیان این که آمریکایی ها در برجام به دنبال امنیت اسرائیل هستند، اظهار داشت: برجام 2 و3  این است، مذاکره با دشمن از جهت تفهیم اتهام و این که دنیا بفهمد اشکالی ندارد اما اگر در مذاکره ورود و آنچه که دشمن می خواهد داده شود محکوم است.

وی ادامه داد: آقای جلیلی در مذاکرات به صورت تفهیم اتهامی به پیش می رفت یعنی می خواست به دنیا بفهماند که ما بر حق هستیم و دشمن بی خود می گوید، در مذاکرات برجامی اینگونه نبود و باختیم، خود آقای روحانی گفت مذاکرات برد برد است، بنده از ایشان می پرسم آمریکا برد یا نبرد، اگر بگویند نه دروغ گفته اند چون دو هیأت خارجی آمدند و تأیید کردند ما به تعهد خود عمل کردیم، تعهد ما چیزی بود که آمریکایی ها می خواستند یعنی می خواستند قلب اراک بتن شود که بتن کردند، چقدر خرج آنجا شده بود خدا می داند که همه دود شد و به هوا رفت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکایی ها از ما می خواستند که سانتریفیوژهای نطنز را جمع کنیم، ابراز داشت: رییس انگلیسی اعلام کرد 13 هزار سانتریفیوژ در نطنز جمع شده است، هر سانتریفیوژ 60 تا 70 میلیون قیمت دارد و 13 هزار از آن جمع شده است، تولید 20 درصد را متوقف کردند، در قبال این ها چه چیزی دریافت کردیم، مگر قرار نبود که تحریم های بانکی را بردارند، شما الان هم نمی توانید پول نفت را بگیرید، اگر نفت فروخته شود پول به آنجا می رود و اعلام کردند که بابت پول های در بانک ها از آنجا جنس خریده شود؛ مذاکرات آقای جلیلی مذاکرات تفهیم اتهامی بود اما متأسفانه این مذاکرات واگذاری زمین بود، این ها هیأت واگذاری زمین بودند نه این که هیأت حفظ زمین باشند.

وی در پاسخ به این که با توجه به عدم موفقیت رییس جمهور در زمینه های گوناگون آیا احتمال رد صلاحیت وی در دوره آینده وجود دارد، عنوان کرد: رد صلاحیت ایشان با شورای نگهبان است اما ما در قانون اساسی این منظر را ندیده بودیم که اگر رییس جمهور رد صلاحیت شود و استعفا بدهد و کنار برود آن وقت تکلیف رییس جمهوری چه می شود، می گویند اگر رییس جمهور بمیرد یا از کار بیفتد وزارت کشور انتخابات را برگزار می کند اما از نظر بین المللی منتظر هستند ما را محکوم کنند و انتخابات را زیر سؤال ببرند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اگر آقای روحانی رد صلاحیت شود و کنار برود نتیجه همانند انتخابات بعد از بنی صدر می شود که هزینه بسیاری بر دست ما گذاشت، آقای روحانی توان اجرایی از خود نشان نداد چون قول هایی که داد عمل نشد، گفتند آب خوردن با برجام حل می شود اما چه حل شده معلوم نیست.

وی در پاسخ به سؤالی که چرا اصولگرایان متحد نیستند و شخصیت اصولگرایان برای انتخابات آتی کیست، اضافه کرد: با جریانی مواجه هستیم که بسیار دین دار هستند، خانم معصومه آباد عضو شورای شهر فردی آزاده و ساده زیست هستند اما ایشان را متهم کردند که خانه گرفته است، بعد کسی که اتهام را زده بود می دانست دروغ گفته اما وقتی پرسیدند چرا دروغ گفتی اعلام کرد که می خواهد شفاف سازی کند یعنی به هیچ چیز پایبند نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که اگر گزینه اصولگرایان از الان مطرح شود باری از دروغ و تهمت نصیب او می شود، گفت: عقلانیت اقتضا می کند که تا یک ماه قبل از انتخابات مشت اصولگرایان باز نشود که روی چه فردی اجماع خواهند کرد.

وی در پاسخ به این که نظر شما درباره رابطه ایران با روسیه چیست، افزود: از نظر اسلام هر کشوری که با ما بخواهد ارتباط ولایی برقرارکند و برای ما شرط بگذارد و سیادت پیدا کند حرام است اما اگر کشوری کافر است و می خواهد با ما ارتباط برابر  برقرار کند بلکه در برخی جاها دستورپذیری داشته باشد اشکالی ندارد.

رییس قرارگاه عمار با بیان این که روسیه کشوری همانند کشورهای دیگر است، اظهار داشت: ارتباطی که این کشور با ما برقرار کرده ارتباط طراز است و در برخی از جاها حتی از ما تبعیت می کند، نه این که بخواهد به ما بگوید که چکار کنیم اصلا روسیه در جایگاهی نیست که بخواهد این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: روسیه در ارتباط با ما از خاک درآمد، ده سال قبل در دنیا کسی بر روسیه حساب نمی کرد و آمریکا و غرب یکه تازی داشت، از زمانی که روسیه کنار ایران ایستاد اوضاع فرق کرد؛ جریان سوریه یک فتنه بود که همه حتی داخل ایران از چپ و راست بازی خورده بودند، سوریه فتنه ای بود که فقط رهبر معظم انقلاب متوجه شدند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که در مقطعی روسیه هم بازی خورده بود اما توسط ایران از خواب بیدار شد و در آنجا ایستاد، ابراز داشت: روسیه نمی خواهد نسبت به ما سیادت پیدا کند که حرام باشد، وقتی که اطاعت پذیری دارد در حرکت شکستن آمریکا به درد می خورد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که با توجه به شرایط جامعه به ویژه در مسأله اقتصاد رهبر معظم انقلاب تا چه زمانی در برابر وضعیت اختلاس ها و حقوق های نجومی به تذکر به مسؤولان اکتفا می کنند، عنوان کرد: شما اگر می خواهید فیش های نجومی و امثال آن حل شود باید امام زمان(عج) را بیاورید؛ فیش نجومی امروز نیست و در زمان امیرمؤمنان حضرت با این مسأله مقابله کردند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دم دو چیز آمریکا است که یکی فساد کف خیابان و دیگری اشرافیت به شمار می رود، برای جمع کردن فساد کف خیابان باید ماهواره را جمع کرد و برای آن باید آمریکا را جمع کرد، الان دست به هرکدام این ها زده بود داد آمریکا بالامی رود که حقوق بشر در ایران تضییع شد، باید قبح قضیه بیان و از سوی دیگر گردن آمریکا و اسرائیل شکسته شود، رهبر معظم انقلاب ریشه را می زنند فقط تدبیر می کنند که بیمار بدن را نکشد، در این انتخابات مردم باید کمک کنند تا فردی بیاید که اشرافی نباشد.

وی با اشاره به مهم ترین وظیفه جوانان انقلابی اضافه کرد: این جوانان باید انقلابی باشند چون دشمن می خواهد انقلابی گری را بزند، انقلابی گری به معنای نترسیدن از دشمن و کمک به ولی فقیه است تا راهبردها را جلو ببرد و بصیرت افزایی کند، به اعتقاد بنده حادثه پلاسکو باطن جامعه را نشان داد، آتش نشانان مرگ را دیدند اما جلو رفتند و ملت ما مراسم تشییع بسیار باشکوهی برگزار کردند، خوشبختانه مردم پای کار هستند، اعلام کرده بودند به ازای هر یک مدافع حرمی که نیاز داشتیم هزار و 700 نفر ثبت نام کرده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در پاسخ به این که آیا برای دنیا بعد از آمریکا فکری شده است، گفت: ما در ایران مدیران بسیاری داریم و به همین دلیل اختلاف وجود دارد، این مدیران دنیا را می توانند اداره کنند، خود عراقی ها اذعان کردند که اگر ایران نبود عراق سقوط می کرد.

وی افزود: دشمن می گوید ایران در همه کشورها حضور دارد اما ایران تکان نخورده است، ایران می تواند دنیا را اداره کند، الان آمریکایی گفتند که ایرانی ها را باید بیرون کرد که کسی گفت اگر ایرانی ها ببیرون شوند کارها می خوابد.

رییس قرارگاه عمار در پاسخ به این که دلیل اصلی فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ورود احمدی نژاد به عرصه انتخابات چه بود و چه خطری احساس می شد، اظهار داشت: این سؤال فایده ای ندارد و از چیزهایی باید پرسیدکه به آن مبتلا هستیم، این مسأله گذشته است.

وی در پاسخ به این که با آمدن ترامپ با چه پروژه ای از سوی شیطان بزرگ روبه رو خواهیم بود، تأکید کرد که هیچ؛ به اعتقاد بنده در دور اول یا دوم آقای ترامپ آمریکا فرو می پاشد، آمریکا بزرگترین مشکلات اقتصادی را دارد، آمریکا از نظر اقتصادی سقوط کرده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که نظر شما درباره جبهه مردمی نیروهای انقلاب چیست و آیا وحدت کسانی که درباره موضوعات مختلف نظرهای بعضا متناقض دارند امکان پذیر است، ابراز داشت: وحدت واقعی امکان پذیر نیست، ملت ایران همه مجتهد سیاسی هستند از این رو باید حداقل هایی باید دور هم جمع شویم.

وی عنوان کرد: اگر در این حداقل ها کوتاه نیاییم و دور هم جمع نشویم دوباره قضیه 92 اتفاق می افتد، بر اساس این حداقل ها باید جمع شوند و در نهایت یک نفر به میدان برود، اگر تکثر پیدا شد نتیجه باخت است و مجددا 4 سال باید بگویند ای کاش فلان کار را نمی کردیم.

استاد حوزه علمیه در پاسخ به این که چرا فساد اقتصادی حسین فریدون برادر رییس جمهور بررسی نمی شود آیا وی مصونیت قضایی دارند، خاطرنشان کرد: در این قضایا باید با تأنی به پیش رفت چون برخی می گویند این حرکت بازی است یعنی اینقدر بیاورد جلو تا آقای رییس جمهور وارد کار شود و بگوید من این کار را کردم یا عمق قضیه را به گونه ای وانمود کنند که چیز دیگری کشف شود.

وی اضافه کرد: در مسأله قضایی تقاضای بررسی باید داشت اما از نظرگذاری خودمان باید اجتناب کنیم، قوه قضاییه باید پروند ایشان را با شفافیت بررسی کند و نترسد، قوه قضاییه نمی ترسد اما مردم باید با احتیاط بروند./1323/200/ص

ارسال نظرات