۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۶۸۴۵۴
حجت الاسلام رسایی در دانشگاه تهران:

برخی برجام را نخوانده شروع به تعریف و تمجید کردند

حجت‎الاسلام رسایی با بیان این‎که خیانتی که برجامیان کردند، هیچ کس نکرد، گفت: هر کس برجام را به این نظام تحمیل کرد، روزی در تاریخ این کشور محاکمه خواهد شد.
حجت الاسلام رسایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‏ الاسلام حمید رسایی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در همایش «دوگانه نفاق و فتنه» که شامگاه امروز در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، برجام را ذبح استقلال کشور عنوان کرد و بیان داشت: براساس برجام حتی برای خرید یک اقلام دوگانه باید درخواست مان را به 1 + 5 بیان کنیم و او ملزم نیست به آن عمل کند.

وی یادآور شد: البته آقای عراقچی در کمیسیون ویژه برجام نخست می‏گفت: اگر ما درخواست دادیم او ملزم است بپذیرد، گفتم در کجای متن آمده؟ وقتی اصرار کردیم، گفت: نه. گفت از بازار آزاد تهیه می‏کنیم. گفتم: این همان کاری است که قبلا نیز انجام می‏دادیم. البته ما پیش از برجام به دنیا تعهدی نداده بودیم، به همین دلیل می‏توانستیم از بازار آزاد تهیه کنیم، ولی وقتی تعهد دادیم، می‏شود نقض برجام. در این صورت حمله نظامی توجیه پیدا می‏کند. برجام تهدید نظامی را برنداشت. به والله عظیم قسم، تالله، والله، بالله برجام تهدید نظامی را بیشتر و توجیه کرد.

حجت‎الاسلام رسایی عنوان کرد: خیانتی که برجامیان کردند، هیچ کس نکرد. هر کس برجام را به این نظام تحمیل کرد که عده‏ ای از خواص بودند، همان‏هایی که مدال گرفتند یا در 20 دقیقه تصویبش کردند، روزی در تاریخ این کشور محاکمه خواهند شد(شعار: مرگ بر سازش کار.) یک سال از تاریخ اجرای برجام می‏گذرد، ولی تحریم‎ها بازگشته است. وی ادامه داد: البته آقای روحانی در 16 آذر در همین دانشگاه مواضع بسیار محکمی گرفت که بعداً آقای لاریجانی به ایشان گفته بود: آقا یکی باید جلوی شما را بگیرد، چقدر شما دارید تند می‏روید. ولی در جلسات داخلی، خروجی چه شد؟ تصویب کردند آقای صالحی برای تولید سوخت پیشران کشتی مطالعه کن. در حالی که طبق قانون ما قبلاً باید این کار را می‏کردیم و اصلا نقض برجام نیست. طرف مقابل برجام را نقض کرده، تو نیز باید نقض کنی.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: دستور دوم آقای روحانی این بود آقای ظریف پیگیری حقوقی کند. این کار مکانیزم ماشه است. این یعنی آقای روحانی در برابر مکانیزم ماشه آن‎ها، مکانیزم ماله دارد. براساس برجام هر کسی نسبت به نقض برجام اعتراض کند، در درجه نخست تحریم‎ها باز می‏گردد.

وی جریان تحمیل، تردید و تبصیر در برجام را همان جریان تحمیل، تردید و تبصیر در فتنه 88 عنوان کرد و گفت: آقای روحانی در دانشگاه تهران گفت، من هر کاری کردم به دستور رهبری بود، حالا که برجام به بن بست رسیده می‏خواهند تحمیل کنند. در حالی که پرونده برجام را به زور از شورای امنیت ملی به وزارت امور خارجه دادند. حتی وقتی برجام تصویب شد، آقای لاریجانی به قم رفت و خطاب به منتقدان گفت: چرا پشت سر رهبری مخفی می‏شوید. حتی اکنون که برجام نقض شده، بر اساس منطق رهبری عمل نمی‏شود.

حجت‏الاسلام رسایی تأکید کرد: امروز دوگانگی و جنگ حقیقی، جنگ میان فقر و غنا و ولایتمداری حقیقی و شعاری است. اکنون بحث چپ، راست، اصولگرا، اصلاح طلب و... دوگانگی کاذب است. هنوز دو وزیر آقای روحانی میزان دارایی خود را اعلام نکرده‎اند. پس فلسفه اصل 142 قانون اساسی چه می‏شود؟ چطور آقای روحانی شما که نتوانستید دو وزیر خود را به این اصل پایبند کنید، مردم به شما رأی بدهند؟! چطور وزیری که در لواسان خانه و ویلا دارد، مسکن مهر که باری بر دوش مردم است و بر زمین مانده است را تمام نمی‎کند. تنها 10 درصد از این کار مانده است. حتی این آقا خانه سازمانی گرفته که چند صد میلیون برای بازسازی آن هزینه شده است.

وی عنوان کرد: برجام فتنه، جام زهر و توافق ننگین بود که در آن خواص به سه دسته اهل تحمیل، تردید و تبصیر تقسیم شدند. تردید کنندگان کسانی بودند که دارای عناوین مختلف مانند مشاور رهبری، نماینده فلان، رییس فلان، عضو شورای امنیت ملی و... بودند. والله برخی خواص و مسؤولان درجه یک نظام برجام را نخوانده بودند ولی از آن تعریف کرده و امضا کردند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر این‏ که در فتنه 88 عده‎ای از خواص تحمیل کنندگان این فتنه بودند، بیان داشت: به صراحت می‏ گویم در رأس آن‎ها آقای هاشمی رفسنجانی بود. جریان تحمیل به دنبال ابطال انتخابات بود.

وی با تقسیم خواص فتنه 88 به اهل تحمیل، تردید و تبصیر، گفت: تحمیل کنندگان به دنبال ادعای تقلب بودند و خانم عفت مرعشی گفت: اگر موسوی رأی نیاورد تقلب شده و به خیابان‏ها بریزید. قبل از آن نیز هاشمی رفسنجانی یک نامه بدون سلام برای رهبر معظم انقلاب نوشته بودند و صراحاً گفته بودند اگر آن‌چه ما می‎خواهیم نباشد، خیابان‎های تهران را به آشوب می‎کشیم. حتی وقتی پس از انتخابات چهار نهاد امنیتی مسؤول پیگیری ریشه فتنه شدند، به یک خانه رسیدند.

حجت‎الاسلام رسایی، اظهار کرد: گروه دوم، اهل تردید بودند که وقتی رهبر معظم انقلاب می‎خواستند با موضع‏گیری خود به تحمیل کنندگان ضربه بزنند، وارد صحنه می‎شدند. این‏ها ساکتین فتنه هستند که برخی در مجلس بودند. حتی به نام اصولگرایی از فتنه حمایت می‏کردند.

وی ادامه داد: اهل تبصیر نیز به دو دسته عوام و خواص تقسیم می‏شدند که هدف شان بصیرت افزایی، دفاع از آرایی مردم، مظلومیت انقلاب اسلامی و رهبری بود. رهبری در فتنه 88 تنها نبودند بلکه اهل تبصیر با ایشان بودند، ولی چون مردم انتظار داشتند برخی از خواص موضع بگیرند و نمی‏گرفتند، احساس می‏کردند رهبری تنها است. برخی به سبب حقد و کینه به خاطر فردی حاضر به موضع ‏گیری نمی‎شدند.

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عده‎ای به دنبال ایجاد جنگ قومیتی و طائف ه‏ای در فتنه 88 بودند. حتی بنده در آن زمان وقتی به سیستان و بلوچستان سفر کردم دیدم بنر بزرگی از عکس آقای کروبی زده شده و بر روی آن نوشته: شیعه و سنی در دولت من مسؤولیت دارد.

وی در بخش پایان سخنان خود با بیان این ‏که دولت نهم و دهم در میان مردم دارای جایگاه بود، اظهار داشت: البته همین دولت در دو سال آخر گرفتار خبط و خطاهای جدی شد و اقبال از آن کم شد./993/پ201/ج

ارسال نظرات