۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۲۲۴۱
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین:

200 هزار نفر تا امروز برای پیاده‌روی اربعین ثبت نام کرده‌اند

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: تا به امروز 200هزار نفر آغاز به ثبت نام کردند مشکل ناهماهنگی در ثبت نام خارج از سامانه سماح نظام ساماندهی زائران را مختل خواهد کرد به کمک خداوند متعال تدبیر خواهد شد تا از این نابسامانی جلوگیری شود.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، در ششمین جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی که در دبیرخانه این کمیته برگزار شد با اشاره به اینکه سیاست اطلاع رسانی اربعین در سال پیش با مشکلاتی مواجه بود، اظهار داشت: دفترچه راهنمای زائران  که حاوی همه نوع اطلاعات مورد نیاز زائران تهیه و امیدورایم در مبادی حرکت بین زائران توزیع شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه مشکل ما بخش ثبت نام است، تاکید کرد: تا به امروز 200هزار نفر آغاز به ثبت نام کردند مشکل ناهماهنگی در ثبت نام خارج از سامانه سماح نظام ساماندهی زائران را مختل خواهد کرد به کمک خداوند متعال تدبیر خواهد شد تا از این نابسامانی جلوگیری شود.

وی یادآور شد: شورای فضای مجازی نیز تلاش دارد که با پیام رسانی سراسری کارهای مربوط به اربعین را به اگاهی عموم مردم برساند، همچنین تریبون ائمه جماعات یک وسیله پیام رسانی خوب به مردم است، در همین راستا با ائمه جماعت جلساتی خوبی برگزار کردیم و امید است که مسائل زیارت اربعین را به خوبی با مردم در میان بگذارند.

در ادامه رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین از اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، کانون مداحان و دیگر سازمان‌ها تشکر کرد.

در ادامه این نشست باقری دبیر شوراي مراسم با ارائه گزارش تفصیلی از روند برنامه ریزی و اقدامات برای برگزاری با شکوه مراسم سخنرانی و برنامه های متنوع دیگر بیان داشت: ۳۰  نقطه در نوار مرزی و مسیرهای راهپیمایی و شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلا شناسایی و مکان‌یابی شد که به اجرا در می‌آید.

وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت و  پاسخ گویی به سوالات شرعی با استقرار مبلغان با همکاری کار گروه تبلیغ و کرسی تلاوت با همکاری شوراي راهبری فعالیت‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های موکب‌های مراسم خواهد بود.

باقری دعوت از سی مداح و سخنران برجسته کشوری برای برگزاری مراسم اربعین از طریق بعثه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اولین جلسه آموزشی و توجیهی کارگزاران موکب‌های مراسم قبا از عاشورا در تهران برگزار می‌شود.

در پایان این مراسم دکتر خوشرو مسول کارگروه رسانه‌ها و فضای مجازی کمیته فرهنگی و آموزشی با بیان اینکه دو ماه تمام کار منسجم را برای اربعین داشته‌ایم تصریح کرد: در کمیته فرهنگی گروه های تخصصی رادیو، تلویزیون، تلگرام، اینستاگرام و کانال رسمی آموزش اربعین را تشکیل دادیم، در بخش رسانه و فضای مجازی تولیدات چند رسانه‌ای، پورتال الاربعین، هفته‌نامه اربعین، پایگاه‌های مجازی، رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی را به راه انداختیم.

وی افزود: در بخش شبکه‌های اجتماعی در تلگرام بیش از 130 پیام در کانال تلگرامی با عنوان آموزش و فرهنگی اربعین"" (@alarbaen) در دو ماه گذشته بارگذاری شده است، همچنین ایجاد کانال‌های استانی جهت انعکاس مطلب کانال کمیته را نیز داریم، در ضمن ایجاد گروه برای تبادل نظر اعضای کارگروه‌ها و کمیته‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم، در کنار این گروه‌ها یک گروه اطلاع رسانی فعالیت‌های کمیته به اصحاب رسانه با عضویت بیش از 25خبرنگار راه‌اندازی شده است، در آخر یک گروه نیز برای مسؤولان استانی کمیته‌ فرهنگی در نظر گرفته‌ایم.

خوشرو با اشاره به شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت: این شبکه اجتماعی با 134پست در صفحه اینستا اربعین(www.instagram.com/insta.arbaeen) بارگزاری گردیده است.

وی با بیان اینکه پایگاه اطلاع رسانی الاربعین با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در حال خدمات رسانی است ابراز داشت: این پایگاه تلاش دارد زبان اردو و آذری را به زبان‌های دیگر اضافه کند، این پایگاه دارای بخش‌های چند رسانه‌ای، اخبار، ادبیات و پژوهش، اماکن مقدسه است.

مسؤول رسانه و فضای مجازی با اشاره به برنامه بخش اپراتورها و پایگاه‌های اطلاع رسانی گفت: در این بخش مذاکره و امضا تفاهم‌نامه با مسؤولان نرم افزار جامع اربعین را داشتیم، از سوی دیگر برگزاری بیش از 7 جلسه با مسؤولان فنی و تبلیغات اپراتورها برای اجرای طرح‌های مشترک در ایام موسم اربعین از قبیل راه اندازی شبکه اختصاصی کارگزاران اربعین حسینی و ارائه خدمات ویژه با زائرین اربعین و همکاری در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی را نیز انجام داده‌ایم.

وی افزود: برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان موسسه فرهنگی تبیان و راه اندازی شبکه اجتماعی زائرین اربعین حسینی و سامانه جامع مشاوره اربعین و بخش فیلم و ویدئو کمیته اربعین را در برنامه خود تدارک داشتیم، همچنین تبادل لینک و اطلاع رسانی مشترک با موسسه فرهنگی تبیان، موسسه ایران، سایت طنین یاس را طبق برنامه صورت گرفت./816/202/ب3

ارسال نظرات