۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۳۵۸۵۸
نماینده بجنورد در مجلس:

آمریکا مصداق بارز عدم پایبندی به حقوق بشراست

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق بشر آمریکایی مصداق بارز ناراستی در شعار و عدم پایندی در عمل، در زمینه دفاع واقعی از حقوق بشر است.
علی اکبری- نماینده بجنورد در مجلس

علی اکبری، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: دولت‌های آمریکا از موضوع حقوق بشر سوءاستفاده کرده و با بهره‌گیری ابزاری از آن در پی دست‌یابی به اهداف و مطامع خود هستند.

 

وی با بیان اینکه دولت آمریکا از حقوق بشر به عنوان اهرم فشار و تبلیغات به منظور دخالت در امور داخلی دیگر کشورها بهره می‌گیرد، افزود: در واقع آمریکا زیر عنوان دفاع از حقوق بشر، اقدام به مداخله در امور داخلی کشورها کرده و از این طریق برای رسیدن به اهداف سرمایه‌داری خود تلاش می‌کند.

 

اکبری خاطرنشان کرد: حقوق بشر مورد نظر دولت آمریکا مصداق بارز شیوه و رویه‌ای نادرست و منافقانه در سخن و شعار و عدم پایبندی در عمل، در راستای دفاع از حقوق بشر و مظلومان و رنج‌کشیدگان عالم است.

 

وی با بیان اینکه آمریکا خود در عمل هیچ گاه به رفتار انسانی، حقوق بشر و مبانی آن پایبند نبوده است، افزود: نمونه بارز این عدم پایبندی رفتار دولت آمریکا با مردم، زنان و کودکان عراقی و افغناستانی است، به گونه‌ای که در زمان تهاجم به این کشورها و پس از آن، کوچکترین نشانه‌ای از رفتار انسانی و رعایت حقوق شهروندان این کشورها از سوی نظامیان آمریکایی دیده نمی‌شد.

 

اکبری با اشاره به اینکه حتی در داخل خاک و کشور آمریکا نیز حقوق بشر رعایت نشده و با انسان‌ها رفتار مناسبی نمی‌شود، اظهار کرد: اگر حقوق بشر به ویژه حقوق رنگین‌پوستان و اقلیت‌ها در آمریکا رعایت می‌شد امروز برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این زمینه در تبلیغات خود وعده‌های دروغینی را برای جلب آرای مردم نمی‌دادند.

 

وی با بیان اینکه علی‌رغم تبلیغات و سر و صداهای بی‌مورد آمریکا علیه کشور ما، امروز آمار اعدام در ایالات متحده بسیار بالا است، افزود: اکنون سازمان عفو بین‌الملل، آمریکا را جزء پنج کشور ناقض حقوق بشر اعلام کرده و دولت آمریکا نیز بسیاری از کنوانسیون‌ها و قراردادهای حقوق بشری دنیا را نپذیرفته و امضا نکرده است.

 

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع رهبر معظم انقلاب بهترین تعبیر را در مورد تبلیغات و سر و صداهای حقوق بشری آمریکا به کار برده و از آن به عنوان حقوق بشر آمریکایی یاد کرده‌اند.

 

گفتنی است، ششم تیرماه سال 1360 سالروز سوءقصد منافقان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، هفتم تیر 1360 شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش، یازدهم تیر 1361 سالگرد ترور شهید صدوقی امام جمعه یزد، هشتم تیر 1360 ترور شهید محمد کچویی رییس زندان اوین، هشتم تیر 1366 بمباران شیمیایی سردشت و دوازدهم تیر 1367 مصادف با سالروز ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران به دست آمریکا در خلیج فارس است.

 

به همین مناسبت از ششم تا دوازدهم تیرماه از سوی شورای مرکزی هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات