۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۴۲۷۱۹۱
مدیر حوزه علمیه تویسرکان:

هدایت سیاسی از طریق تبیین و روشنگری عملی می شود

مدیر حوزه علمیه تویسرکان گفت: روحانیت از طریق قرار گرفتن در مناصبی می توانند به هدایت و تربیت سیاسی و دینی جامعه به صورت عملی بپردازند.
بصیرت سیاسی

حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی مدیر حوزه علمیه تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران، گفت: به طور کلی بحث مقام معظم رهبری راجع به تبیین هویت و وظایف جامعه طلاب، روحانیان و حوزه بود.

 

وی ادامه داد: در فضای تبلیغاتی و رسانه ای که وجود دارد راجع به جایگاه و نقش طلاب و حوزه شبهاتی ایجاد شده بود و جامعه طلاب و حوزه مورد هجمه قرار گرفته بودند از این رو مقام معظم رهبری این مساله را مهم و پرداختن به این موضوع را ضروری دانستند.

 

حجت الاسلام بهرامی افزود: بیشترین تاکید رهبری تعیین جایگاه و هویت و وظیفه روحانیت و روشنگری در برابر شبهات و غبارهای ایجاد شده بود، مشخص شدن وظیفه حوزه ها و طلاب بسیار مهم و ضروری است باید بدانند که در مسائل و موقعیت های مختلف چه وظیفه ای بر عهده دارند.

 

وی افزود: اگر وظیفه حوزه ها و طلاب فقط درس و مطالعه باشد که در دانشگاه ها نیز وجود دارد و اگر فقط سخنرانی باشد که سخنران ها در مسایل و مکان های مختلف این کار را انجام می دهند، اما حوزه ها و طلاب وظیفه های مهم دیگری نیز دارند.

 

مدیر حوزه علمیه تویسرکان ابراز داشت: در مواجهه با شبهات مخاطب نمی داند چه برداشتی داشته باشد و این وظیفه حوزه و روحانیت است که در جهت دهی ها و مقابله با شبهات در جامعه موثر باشند و بتوانند نقش هدایتگری داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: راهبری، هدایت، تعمیق و مقابله با شبهات وظیفه حوزه ها است و کسی می تواند به این هدایتگری و راهبری و مقابله به شبهات بپردازد که دین را به صورت ریشه ای فهمیده باشد و نه به صورت کلی، ظاهری و تیتروار.

 

حجت الاسلام بهرامی گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هدایت سیاسی نیز یکی از وظایف حوزه ها و روحانیت است، هدایت سیاسی یک تبیین عادی و زبانی دارد که همیشه انجام می شود اما اگر بخواهیم عملی شود راهکار آن یک سری مناصب مانند شورای نگهبان است.

 

وی در پایان ابراز داشت: روحانیت از طریق قرار گرفتن در مناصبی می توانند به هدایت و تربیت سیاسی و دینی جامعه به صورت عملی بپردازند و یک شخص شایسته در صورتی که در منصبی قرار نگیرد، ابزار لازم برای اقدام عملی را در اختیار ندارد و قادر به عملی کردن وظیفه خود نخواهد بود./302/979/ب1

ارسال نظرات