۲۶ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۰۱۹
کارشناس اقتصاد حوزه علمیه قم:

برای داشتن اقتصاد سالم باید شاخصه های مورد قبول دنیای امروز را ارائه کرد

خبرگزاری رساـ کارشناس اقتصاد حوزه علمیه قم گفت: برای داشتن اقتصاد اسلامی باید از ریشه چنین نظامی را پی ریزی كنیم.
اقتصاد

حجت الاسلام سید ضیاالدین کیا الحسینی، کارشناس اقتصاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه به سمت شکل گیری نظام اقتصاد اسلامی در حال حرکت هستیم، گفت: اقتصاد حال حاضر دنیا به قدری با سرعت و شتاب در حال حرکت است که ما را روز به روز از ایده‌هایمان دورتر می‌کند، چرا که پدیده هایی این چنینی به هیچ وجه تحت کنترل ما نیستند.

وی در ادامه افزود: پول یک مخلوق بشری است و روابط اقتصادی با دنیای غرب در دست ما نیست تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

دانشجوی دکترای اقتصاد حوزه علمیه قم همچنین تصریح كرد: به عنوان مثال نظام مالیاتی ما به گونه ای است كه تحت کنترل و اشراف ما نیست.


حجت الاسلام کیا الحسینی خاطر نشان کرد: البته چنین نظام هایی در کشورهایی که پایه‌گذار آن بوده‌اند بهترین کارایی را دارد، اما همین نظام وقتی می خواهد وارد جامعه ارزشی شود باید برای آن محدودیت های قائل شد كه برگرفته از مکتب باشد.

وی همچنین اظهار داشت: برای این که اقتصاد اسلامی داشته باشیم باید از ریشه چنین نظامی را پی ریزی كنیم که البته چنین کاری ظرافت های خاص خود را خواهد داشت.

كارشناس مسائل اقتصادی حوزه علمیه قم تاکید کرد:ما برای داشتن اقتصاد سالم باید شاخصه های مورد قبولی مانند رشد با ثبات، تورم پایین یا نظام بانکداری سالم را ارائه كنیم تا پس از کسب اعتماد مردم بتوان گام های اساسی را در این زمینه برداشت.






ارسال نظرات