۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۳۱۰۸۳۴
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حماسه 6 بهمن آمل نشانگر ولایت مداری دیار علویان است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه ششم بهمن آمل نشانگر ولایت مداری دیار علویان است، گفت: مردم ما در روز ششم بهمن سال 60 با بصیرت و هوشیاری مقاومت و ایثاری شایسته از خود نشان دادند.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه سیاست گذاری ستاد بزرگداشت حماسه اسلام ششم بهمن آمل با بیان این که حماسه ششم بهمن آمل نشانگر ولایت مداری دیار علویان است، گفت: مردم ما در روز ششم بهمن سال 60 با بصیرت و هوشیاری ارزنده مقاومت و ایثاری شایسته از خود نشان دادند.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: حماسه ششم بهمن از اهمیت والا و گرانقدری برخوردار است که ضرورت دارد در راستای تبیین و بازخوانی ابعاد آن تلاش های شایسته ای صورت گرفته و عزم خوبی برای پاسداشت آن وجود داشته باشد.


وی با بیان این که حماسه ششم بهمن ماندگار و جاویدان است، گفت: ضرورت دارد از ظرفیت ها و فرصت های موجود برای تبیین و معرفی این حماسه بزرگ تلاش کنیم که توانستیم به برکت آن در جایگاه ارزنده ای قرار گیریم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل از چنان عظمتی برخوردار است که امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم فداکار آن به نیکی یاد کردند.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ضرورت دارد برنامه های بزرگداشت حماسه ششم بهمن به بهترین نحو ممکن برگزار شود، گفت: شهدا رفتند و ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه این عزیزان بوده و به شایستگی یاد و نام آنان را گرامی بداریم.


احمد منفرد، رییس ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن آمل تصریح کرد: حماسه ششم بهمن آمل روزی بزرگ و سرنوشت ساز در تاریخ این سرزمین است که مردم این دیار با جانفشانی و اهدای چهل شهید دست رد بر سینه منافقان زدند و نقشه شوم آنان را نقش بر آب کردند.


فرماندار ویژه آمل تصریح کرد: انقلاب اسلامی در سال 60 یک انقلاب نوپایی بود که تازه نهالش آبیاری شد و در همین گیر و دار افرادی که ظاهر امر خود را کمونیست معرفی کردند ولی در نهان از استکبار جهانی دستور می گرفتند وارد کار شده و نیتشان این بود تا آمل را فتح کنند.


وی ادامه داد: آن ها می خواستند از طریق فتح آمل به سراسر کشور برسند اما مردم آمل حرکتی انجام دادند که برای همیشه تاریخ به یادگار مانده است.


معاون استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در ششم بهمن سال 60 مردم شهر هزار سنگر آمل با مقاومت در برابر گروهک منافقین که قصد تصرف شهر را داشتند با ساخت سنگرهای فراوان به مقابله پرداختند و در یک نیم روز حدود چهل شهید تقدیم نظام اسلامی کردند.


منفرد افزود: اهمیت حماسه اسلامی مردم شهر هزارسنگر آمل زمانی روشن شد که امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش از شهر آمل و مردم آن تشکر کرد.


وی تصریح کرد: حماسه ششم بهمن نیازمند یک کار بنیادی است که همه مدیران  شهرستان و استان باید در کنار یکدیگر و با همکاری، سالروز بزرگداشت حماسه ششم بهمن را با شکوه تر از سال های گذشته برگزار کنند.


فرماندار ویژه آمل خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل امسال با شکوه هر چه تمام تر و با حضور آیت الله صادق آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه، مدیران کشوری و استقبال پرشور مردم برگزار می شود./1314/202/ب1

ارسال نظرات