۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۵۲۲
امام جمعه سراب:

کیفیت محصول سبب جاذبه خرید تولیدات داخلی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اکرمی گفت: کیفیت محصولات تولید داخلی می تواند سبب تشویق خرید کالاها و تولیدات داخلی شود و موجبات تقویت اقتصاد کشور را فراهم کند.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کیفیت بالا را در محصولات تولیدی را مورد اشاره قرار داد و افزود: کیفیت محصولات تولید داخلی می تواند سبب تشویق خرید کالاها و تولیدات داخلی و موجبات تقویت اقتصاد کشور شود.


وی با انتقاد از کیفیت محصولات کشاورزی، خاطرنشان کرد: نبود کیفیت در محصولات کشاورزی به علت استفاده بی رویه از سموم شیمیایی عامل نبود بازارهای خارج از کشور است، این مسأله عامل ضعف بازار محصولات کشاورزی و اضرار کشاورزان است.


امام جمعه سراب ورود بی رویه کالای های خارجی را عامل ضعف بازار محصولات داخلی دانست و آن را در مخالفت با مؤلفه های اقتصاد مقاومتی عنوان و تأکید کرد: ورود کالاهای خارجی باید به سمتی هدایت شود که باعث تضعیف تولیدات داخلی نگردد و بازار محصولات داخلی را قبضه نکند.


وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی در تقویت بنیه اقتصادی کشور موثر
می باشد، تصریح کرد: برجام  و توافق راه حل مشکلات اقتصادی کشور نمی باشد، برجام و رفع تحریم ها آسیب پذیری اقتصاد کشور را به هیچ وجه رفع نخواهد کرد، اگرچه احتمالا تأثیر کوتاه مدت و سطحی بر اقتصاد کشور داشته باشد.


حجت الاسلام اکرمی دل بستن به دشمنانی که اعتماد به آنها هیچگاه عقلانی و صحیح نمی باشد و دل سپردن به برجام اشتباه است، تاریخ نشان داده است دشمنان هیچ وقت به شکوفایی اقتصادی کشور ما نیاندیشیده اند، استکبار خودبرتر بین و انحصار طلب است.


وی با بیان اینکه ورود بی رویه کالاهای خارجی در پسا تحریم اقتصاد مقاومتی را تهدید می کند از فعالیت برخی شرکت های آمریکایی در حوزه صنایع غذایی انتقاد کرد و ابراز داشت: ورود کالاهای خارجی به ویژه از کشور آمریکا توجیهی نداشته و با اساس اقتصادی کشور معارض است.


وی ورود کالا های غذایی با برندهای مشهور آمریکایی را خطرناک دانست و افزود: برند هایی آمریکایی در حوزه محصولات اغذیه‌ای به خاطر ارتباط مستقیم به دنبال تزریق سیک زندگی آمریکایی، غربی می باشد، این مسأله به دنبال نفوذ در حوزه فرهنگ عمومی ملت است و باید اجازه فعالیت های این شرکت ها در داخل هیچگاه صادر نشود.


رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سراب اقتصاد مقاومتی را بالاترین و مهم ترین پدافند غیر عامل عنوان کرد و ابراز داشت: کشور ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و عدم تکیه بر دشمن از آسیب های اقتصادی مصون و بیمه خواهد شد، اقتصاد مقاومتی باید در کشور جدی گرفته شود./854/303/ب3

ارسال نظرات