۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۸۶۳
در بیانیه پایانی هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین مطرح شد؛

آل سعود پاسخگوی کوتاهی‌ها و جرایم سنگین خود باشد/ ضرورت مقابله جدی دولت با هر گونه نفوذ و استحاله دشمنان

خبرگزاری رسا ـ هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین عصر امروز با صدور بیانیه ای مبنی بر توجه ویژه دولت برای مقابله با نفوذ دشمان و همین‌طور محکومیت آل سعود نسبت به کوتاهی در امور حج به کار خود پایان داد‌.
هفتمين اجلاسيه منطقه اي جامعه مدرسين در ساري جامعه مدرسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین عصر امروز با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

 

متن کامل بیانیه به این شرح است:


الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین

 

سپاس بیکران خداوند منَان را که به توفیق حضرتش، عالمان فرهیخته و فضلای محترم استان‌های گیلان و مازندران و گلستان گردهم آمدند و هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علماء بلاد برگزار گردید.

 

درود بر مردم پرتلاش و متدیَن و انقلابی و ولایت مدار خطّه شمال ایران، سرزمین طبرستان و ا‍ِسترآباد و گیلان آنان که به شهادت تاریخ همواره دل در گرو محبت اهل بیت علیهم السلام داده‌اند و آغوش پرمهر خویش را بر نوادگان و موالیان آنان به ویژه امام زادگان واجب التعظیم گشوده و با بذل جان و مال خویش از میراث گران سنگ اسلام ناب محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» حراست نموده‌اند.

 

هفتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علماء بلاد را در حالی برگزار نمودیم که ایران اسلامی مصیبت‌زده حاجیان وضیوف الرحمن‌، زائرین بیت الله الحرام است که با عرض تسلیت به امَت خداجوی ایران اسلامی به ویژه خانواده‌های این جان باختگان توجه همگان را بر نکات ذیل جلب نموده و بر آن تأکید می نمائیم.

 

1- فاجعه خونین منا که منجر به کشته و مجروح شدن هزاران مسلمان مظلوم و بی پناه گردید و جهان اسلام به ویژه ایران اسلامی را داغدار نموده سند بی کفایتی و بی مسؤولیتی آل سعود این مدعیان خدمت به حرمین شریفین است مسلماً این جنایت سنگین و بزرگ امری نیست که با تبلیغات دروغین رسانه های وابسته و مزدور و دلارهای نفتی بتوان آن را پوشاند، ما ضمن اعلام انزجار و تنفر از آل سعود، اعلام می‌داریم که آل سعود باید در مقابل دنیا به ویژه جهان اسلام پاسخگوی کوتاهی‌ها و جرایم سنگین خود باشد. و از علماء جهان اسلام ومسلمانان می‌خواهیم تا دیر نشده در ارتباط با اداره صحیح و مدبّرانه حرمین شریفین تدبیری جدی بیاندیشند.

 

2-  بی‌شک حرکت مستقیم و پرشتاب کاروان انقلاب اسلامی مرهون تدبیر رهبری کم‌نظیر و حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی» و وحدت و همدلی دولت و ملت و حضور مجدّانه آحاد امت ایران اسلامی است. روحانیت و حوزه‌های علمیه ضمن ستایش از نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری در مهار فتنه‌ها و سکان‌داری انقلاب به ویژه خروش و نهیب هوشیارانه اخیر ایشان خطاب به آل سعود  و سخنان مهم و جدّی ایشان در جهت نفی هر گونه ارتباط و مذاکره با شیطان بزرگ آمریکا حمایت قاطع خود را از مواضع معظم له اعلام می‌داریم.

 

3- حوزه‌های علمیه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ظرفیت‌ها و استعدادهای نهفته فراوانی دارند. پیشینه درخشان آن‌ها و حضور عالمان فرهیخته در اعصار گذشته و معاصر حکایت از آن دارد که می‌توان فردایی روشن و درخشان تر را برای آن ها رقم زد که بی‌شک این مسئله جز با حضور فضلاء و بزرگان حوزه های علمیه و هجرت به سوی این استان‌ها و تقویت بنیه علمی و عملی این استان‌ها میسور نخواهد بود که جامعه مدرسین و علماء بلاد بر این امر تأکید می‌نمایند.

 

4- خطه سبز شمال ایران با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این استان های حاصل خیر و زیبا، ظرفیت وفرصتی بی‌نظیر برای ما ایجاد نموده است که نگهداری و استفاده از این ظرفیت و فرصت‌های عظیم نیاز به برنامه‌ریزی و توجه ویژه دارد که از دولت محترم می‌خواهیم به حلَ مشکلات عاجل کشاورزان و صنعتگران این استان‌ها همّت گمارد.

 

5- تشکر از تلاش‌های ریاست محترم جمهوری و دولت محترم به ویژه تیم مذاکره کننده هسته‌ای که با هدایت‌های رهبری نظام جمهوری اسلامی در احقاق حقوق فن‌آوری هسته‌ای ایران اسلامی و به رسمیت شناختن آن و رفع تحریم‌ها، زحمات شایسته و طاقت فرسایی کشیده‌اند. توجه کلیه مسئولین و دست‌اندرکاران را به این نکته اساسی جلب می‌نماییم که همانطور که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند استکبار جهانی و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار همواره درصدد کینه‌ورزی و دشمنی با جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود. لذا در عین پاسداشت دست آوردهای مذاکرات از دولت محترم می‌خواهیم همواره نسبت به تلاش دشمن برای هرگونه نفوذ و استحاله از درون حساس بوده و با آن مقابله جدی نماید و از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در بررسی دقیق برجام بدون هیچ‌گونه گرایش جناحی و سیاسی به منویات و خطوط قرمز ترسیم شده از جانب رهبر معظم انقلاب توجه جدّی نماید.

 

6- ما ضمن تشکر از تلاش‌های انجام گرفته در مهار تورم و رسیدگی به محرومین و اقشار کم درآمد به‌ویژه در عرصه بهداشت ودرمان، مراتب نگرانی خود را نسبت به وضع اقتصادی عموم مردم خاصه طبقات ضعیف و کم درآمد ابراز می‌داریم و در این راستا توجه به راهبرد اساسی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی با تکیه بر منابع و امکانات داخلی را، خواستاریم.

 

7- امروز جهان اسلام به ویژه کشورهای اسلامی منطقه دستخوش توطئه پیچیده استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل است ومتأسفانه شاهد جنایات بی‌سابقه‌ای همچون هتک حرمت و محاصره مسجد الاقصی اولین قبله مسلمین و جلوگیری از ورود مسلمانان به این مکان شریف کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌پناه و بی‌دفاع یمن توسط دولت عربستان سعودی، سرکوب مردم مظلوم و بی‌پناه بحرین توسط آل خلیفه، کشتار مسلمانان بی‌دفاع در عراق و سوریه و لبنان توسط عناصر داعش و سایر مزدوران وابسته استکبار هستیم که گوشه‌ای از اضلاع مختلف این توطئه بزرگ است جامعه مدرسین و علماء بلاد ضمن اعلام خطر به جهانیان، تنها راه برون رفت از این وضعیت را بیداری امت اسلامی به ویژه علماء، دانشمندان و آزادی‌خواهان در سراسر دنیا و وحدت و یکپارچگی امت محمدی «صلی الله علیه و آله و سلم» و مقابله تمامی امت اسلام با این هجوم گسترده است.

 

در خاتمه با گرامیداشت یاد امام راحل قدس سره، شهیدان گلگون کفن و همه عزیزانی که سالیان قبل در کنار و همسنگر ما در پاسداری از ارزش های اسلام و انقلاب بوده‌اند برای سلامتی و طول عمر همه مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» دعا نموده و ظهور و تعجیل در فرج مولایمان حضرت ولی عصر «ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء» را از خداوند منان مسئلت می‌نماییم و از کلیه دست اندرکاران این اجلاسیة با شکوه؛ به ویژه اعضای محترم جامعه مدرسین و علمای محترم بلاد حاضر در این اجلاسیه، و مسئولان استان‌های مازندران، گیلان و گلستان و نمایندگان محترم ولی فقیه در این سه استان کمال سپاس و امتنان را داریم. و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین/950/203/ب2

ارسال نظرات