۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹
کد خبر: ۲۸۹۷۷۴

تدام توهین تجدیدنظرطلبان به مردم

خبرگزاری رسا ـ «اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد، یک ایرانی باشرف نیست.» این جدیدترین توهین یکی از منسوبان جماعت تجدیدنظرطلب به مردم است که توسط حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با ایلنا اظهار شده است؛ آن هم در شرایطی که دولت‌های نهم و دهم حائز نقاط قوت فراوانی از جمله ارائه خدمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی به مردم بوده است.
اصلاح طلبان

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا،  «اگر کسی از تکرار دولت‌های نهم و دهم، تنش نلرزد، یک ایرانی باشرف نیست.» این جدیدترین توهین یکی از منسوبان جماعت تجدیدنظرطلب به مردم است که توسط حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با ایلنا اظهار شده است؛ آن هم در شرایطی که دولت‌های نهم و دهم حائز نقاط قوت فراوانی از جمله ارائه خدمات بی‌وقفه و شبانه‌روزی به مردم بوده است.

 

جماعت تجدیدنظرطلب از سال 84 به این سو با رویکردی تخریب‌گرایانه به تمام فعالیت‌های این دو دولت نگاه می‌کردند؛ موضوعی که بارها با انتقادات مقام معظم رهبری هم مواجه شد، حال در شرایطی که پدرخوانده‌های مدعیان اصلاح‌طلبی خیز بلندی برای پیروزی در انتخابات پیش رو برداشته برخی از چهره‌های شاخص این جریان پا را از تخریب دولت سابق هم فراتر گذاشته و به جامعه ایرانی هم توهین می‌کنند. البته «توهین و تحقیر مردم» را باید یکی از رویه‌های ثابت رفتاری جماعت تجدیدنظرطلب دانست؛ رفتاری که آن را می‌توان در کنار « تخطئه مبانی و احکام دین اسلام» و « حمله به اصول انقلابی و قانونی » از جمله ویژگی‌های این دسته سیاسی به شمار آورد که با نگاهی به مواضع و گفتارهای گذشته شخصیت‌های این جریان می‌توان به وضوح به آن پی برد. حال در ادامه می‌توان به مواردی اشاره داشت که به خوبی نشان می‌دهد جماعت تجدیدنظرطلب نه تنها با انقلاب و نظام سر ستیز دارد بلکه ابایی ندارد که به مردم این مرز و بوم هم توهین کرده و در مرتبه‌ای بالاتر علیه دین و اعتقادات هم اعلام موضع کند. البته برخی از وابستگان به این گروه به دلیل برخورداری از ذهنی پیچیده و دوراندیش، نگاه تحقیرآمیزشان به مردم را پنهان کرده، اما برخی دیگر که چندان بر اعصابشان مسلط نبودند به وادی صراحت افتاده و تفکرات خود را نسبت به مردم آشکار کرده‌اند.

 

 توهین به روحانیت

تیر ماه امسال بود که «ابراهیم رضایی‌بابادی» استاندار وقت کرمانشاه که در دوران دولت اصلاحات نیز معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تهران را عهده‌دار بود در اظهاراتی عجیب بیان می‌کند: «آخوندها وقتی می‌خواهند غش بکنند می‌افتند تو حوزه خانم‌ها(!) ما هم اگر بخواهیم غش کنیم به سمت شهرداری غش می‌کنیم...».

 

 مردم ایران مثل دلفین هستند!

از جمله ده‌ها سخنرانی و مقاله و موضعگیری توهین‌آمیز علیه مردم توسط جریان مدعی اصلاح‌طلبی می‌توان به یادداشت روزنامه اعتماد ملی، ارگان رسمی حزب اعتماد ملی در گرماگرم استقبال مردم از احمدی‌نژاد در سفرهای استانی اشاره کرد که در واکنشی تند و بی‌ادبانه‌ نسبت به مردم استقبال‌کننده می‌نویسد: «... این روزها شاید همدلا‌نه‌تر بتوان حکایت غریب احتیاج و آواز دلفین‌ها را به حکایت غریب‌تر احتیاج و نیاز ملتی که اینک به گرد رئیس‌جمهورشان در سفرهای استانی حلقه می‌زنند تعمیم داد و از پیشداوری‌ها و متهم شدن به جنگ روانی‌ و سیاه‌نمایی‌ها نهراسید. دست‌هایی که در آسمان استان‌ها می‌چرخد تا موج نامه‌ها و شکوه‌های ملتی را پارو کند، تداعی‌گر چیست؟ جمعیتی که مشفقانه و مشتاقانه به گرد دومین شخص کشور در سفر‌های استانی حلقه می‌زنند، تداعی‌گر کدامین نیاز و احتیاج هستند؟»

 

 مرگ‌موش هم توزیع کنند مردم ایران صف می‌کشند!

توهین رجبعلی مزروعی، نماینده مجلس ششم – که در فتنه 88 از کشور فرار کرد - را هم باید به این کلکسیون اضافه کرد؛ وی در پاسخ به این پرسش منتقدان که چرا به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی نمی‌کنید، پشت تریبون رفت و گفت: «اگر مرگ موش هم توزیع شود، مردم برای گرفتن آن صف می‌بندند!» رجبعلی مزروعی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت یک دهه پس از انتخابات سال 88 به بلژیک پناهنده شد و همکاری‌اش را با مقر اتحادیه اروپا در بروکسل و آیپک (لابی صهیونیست‌ها) آغاز کرد. رجبعلی مزروعی گاه و بیگاه نیز در رسانه رژیم سلطنتی انگلستان به عنوان تحلیلگر مسائل ایران حاضر می‌شود.

 

 جارو هم توزیع کنند مردم صف می‌کشند!

توزیع نامناسب سبد کالا توسط دولت یازدهم هم منجر به آن شد تا برخی از وابستگان به این طیف زبان به توهین رئیس‌جمهور قانونی کشور گشوده و در این میان مردم را هم مورد توهین قرار دهند. علی مطهری یکی از نمایندگان متمایل به جبهه اصلاحات – طی چند سال اخیر - ادبیاتی را اتخاذ می‌کند که یادآور جملات مزروعی بود؛ وی که به عنوان چهره حامی دولت در پی اعتراض گسترده مردم و منتقدان به توزیع تحقیرآمیز سبد کالا تحت فشار قرار گرفته بود، با تأخیری چند روزه این بار «جارو» را جایگزین «مرگ موش» مزروعی و اظهار می‌کند: «ما مردم خود را می‌شناسیم اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند. این رفتار ریشه‌های فرهنگی دارد باید بررسی شود و ریشه‌یابی کرد.» مطهری در ادامه نوع نگاهش به مردم ایران را با مقایسه‌ای تحقیرآمیز صراحتاً بیان می‌کند: «باید با عنایت به شناختمان از مردم ایران برنامه‌ریزی کنیم. زمانی ما برای مردم سوئیس برنامه‌ریزی می‌کنیم که طبیعتاً آن برنامه با برنامه‌ریزی برای مردم خودمان فرق دارد، دولت باید تمامی این موارد را در نظر می‌گرفت.»

 

   توهین به مردم این بار توسط مرعشی

حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران هم که ید طولایی در توهین به مردم دارد در سفر سال 93 خود به سیستان و بلوچستان بار دیگر زبان توهین می‌گشاید و رو به مردم عنوان می‌کند:... مردم رفتند و یک رأی به آقای روحانی دادند. ما باید منت آقای روحانی را بکشیم، نباید او منت ما را بکشد، یک ساعت وقت گذاشته‌ایم و او باید این بار روی زمین را جمع کند و کشور را سر و سامان دهد. مرعشی درحالی توقع دارد که مردم باید برای تقلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی منت آقای روحانی را بکشند(!) که اساساً در نگاه دین و اخلاق و در نظریه‌های حول محور حاکمیت اسلامی، خدمت به مردم و مرتفع نمودن مشکلات آنها از جمله وظایف کارگزاران نظام بوده و این مردم هستند که به واسطه انتخاب و مشارکت عمومی خود فردی را به این جایگاه رسانده‌اند.

 

 نگاه حضرت امام(ره) به مردم چیست؟

باید به دولتمردان و تمام افرادی که خود را مدعی خط امام معرفی می‌کنند یادآور شد که حضرت امام(ره) در مورد همین مردمی که در مناسبت‌های مختلف دین خود را به نظام و انقلاب و رهبری ادا می‌کنند، فرمودند: «من به جرئت می‌گویم مردم ایران در این زمان از مردم حجاز در زمان رسول‌الله(ص) و از مردم کوفه در زمان امام علی(ع) برترند.»

هرچند که آرزویی دست‌نیافتنی است اما‌‌ ای کاش مدعیان حقوق شهروندی امروز جامعه که در تلاش هستند در انتخابات آتی به هر قیمت آرای مردمی را به سوی خود جلب کنند به جای تهیه و تدوین «منشور حقوق شهروندی» حقوق ملت در مؤلفه «عذرخواهی» را به رسمیت شناخته و ضمن ابراز ندامت از مواضع توهین‌آمیز خود نسبت به مردم به تکریم و تعظیم مردم جامعه‌شان روی بیاورند.

 

 حمله به نظام و مردم جزء لاینفک گفتمان اصلاح‌طلبی

هر چند مواضع توهین‌آمیز این جماعت نسبت به مردم به همین موارد خلاصه نمی‌شود اما می‌توان اظهار کرد توهین و تحقیر مردم جامعه ایرانی جزئی از گفتمان گروه‌های وابسته به طیف تجدیدنظرطلب است و شخصیت‌های ملازم این طیف هر از چند گاهی باید با ادبیاتی گستاخانه بدترین جملات را نثار مردم ایران‌زمین کنند. مبالغه نیست اگر بگوییم کمتر حزب و دسته‌ای سیاسی را بتوان در دنیا پیدا کرد که اینگونه با ولی‌نعمت‌های خود برخورد و به جای تکریم و تعظیم آنها، از سخنان تحقیرآمیز و توهین محور علیه آنها استفاده کنند. اگر‌چه خیلی هم دور از انتظار نیست افرادی که ماه‌ها کشور را دستخوش آشوب و اغتشاش و درگیری قرار داده و ظلم بزرگی به نظام و مردمش کردند، خون ده‌ها تن از جوانان این مرز و بوم را بر زمین ریختند، امروز هم دهان به توهین و ناسزا علیه ملت بگشایند. به راستی چگونه می‌توان انتظار داشت جریانی که چندین غائله پیچیده و چند‌لایه علیه حکومت مردمی را طراحی و بدون توجه به منافع ملت و مصالح نظام، کشور را به میدان درگیری و اردوکشی خیابانی تبدیل کرده‌، امروز باب دوستی و آشتی با مردم را فراز و از گذشته سیاه خود عبور کند.

 

در پایان باید گفت جملات توهین‌آمیز نسبت به مردم در حالی برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر توسط وابستگان به این جریان عنوان می‌شود که بر اساس طرح بالادستی پدرخوانده‌های این جریان «مواضع و رفتار معتدل و همسو با نظام و جامعه» برای تلطیف چهره خشن این جماعت به عنوان یکی از اهداف مهم، باید به ‌صورت گسترده در دستور کار تمام رده‌های این جریان قرار گیرد، چراکه آنها برای کسب مقبولیت اجتماعی و جلب آرای عمومی باید چهره‌ای متفاوت با گذشته از خود نشان دهند تا زمینه کسب موفقیت آنها در آوردگاه‌های پیش رو فراهم شود؛ هدفی که به نظر می‌رسد با چنین اظهارات توهین‌آمیزی هیچ گاه رنگ تحقق به خود نگیرد./998/د102/س

 

منبع : روزنامه جوان

 

ارسال نظرات