۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۸۰۲۳۵
پیش از ظهر امروز؛

سه تن از شهدای گمنام غواص در شهرستان نجف‌آباد تشییع و خاکسپاری شدند

خبرگزاری رسا ـ سه تن از شهیدان گمنام غواص دوران دفاع مقدس پیش از ظهر امروز در مراسمی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان شهرستان نجف‌آباد در شهر امیرآباد برگزار شد، تشییع و به خاک سپرده شدند.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد مراسم تشييع و وداع با پيکر شهدا در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، پیش از ظهر امروز طی مراسمی که با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولین شهرستان در شهر امیرآباد برگزار شد، سه تن از شهدای گمنام غواص که طی هفته گذشته در استان اصفهان، تشییع شده بودند، در این شهر به خاک سپرده شدند.

 

در حاشیه این مراسم، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف‌آباد قبل از اقامه نماز بر پیکر پاک این سه شهید در سخنانی، با تقدیر و تشکر از حضور اقشار مختلف مردم شهرستان و هم چنین ارگان ها و مسؤولان محترم در برگزاری این مراسم، گفت: پیام این شهیدان، عزت، کرامت، حیات طیبه دنیا و آخرت، وحدت و قرآن و عترت است و امروز این مردان و زنان قهرمانی که به استقبال شهیدان آمده‌اند تا شهیدان گمنام را در آغوش بگیرند و عهد و پیمانی ناگسستی بین خود و شهیدان ایجاد کنند.

 

وی در ادامه بیان داشت: این شهیدان پیام آور شهیدان کربلا، پیام آور قرآن و عترت، پیام آور استقامت و عزت و فتح و پیروزی اند و جوانان قهرمان ما، مردم شریف دیار ما، مردان و زنان خطه نجف آباد آمده اند تا بگویند «نحن علی العهد» ما بر همان پیمانی که با خمینی کبیر بسته ایم، و قبل از آن با سیدالشهدا و با خدا و رسول بسته ایم، خالصانه و با تقدیم آخرین نفس و آخرین قطره خون در راه دفاع از اسلام و قرآن و توحید ولایت، و راه امام، خط امام، مسیر امام و شهیدان که امروز در مکتب با عظمت ولی امر مسلمین رهبر فرزانه انقلاب، مجسم است، خواهیم ماند.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه افزود: شرق و غرب بدانند نوری که در کربلا تابید، شعاعش انقلاب اسلامی ایران شد و انفجار نور انقلاب اسلامی می رود تا همه مستضعفین عالم را به عزت، شرافت، کرامت و توحید برساند و ام القری جهان اسلام، ایران اسلامی این روزها همه آمده اند تا با شهیدانشان تجدید عهد و پیمان کنند.

 

وی پیام این مراسم را تجدید عهد با رهبری و شهدا بیان کرد و گفت: ما پیمانمان این است که نیامده‌ایم که فقط شما را تشییع کنیم، آمده ایم تا شیعه شما شویم چون شما فدای اسلام و ذوب در اسلام و قرآن و ولایت شدید، ما هم آمده ایم تا ذوب در شما، ذوب در توحید و ولایت شویم و همراهی تان کنیم و شیعه علی و شیعه زهرای مرضیه و شیعه زینب کبری شویم.

 

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: امروز که همه کفر و شرک و نفاق، برای شکستن قامت استوار این ملت متحد شده اند، این ملت آمده است تا با نفس گرم شهیدان و دعای شهیدان و الگو گرفتن از شهیدان راه مقاومت، جهاد، ایستادگی بر پیمان، دفاع از ارزش های والای اسلامی را اعلام کند.

 

وی در ادامه بیان داشت: وحدت، تلاش برای فتح سنگرهای علوم، تلاش برای پاسداری از ارزش های اسلامی، هدف همه اقشار است، و امروز همه آمده اند تا بگویند که تنها راه پیروزی ما در همه صحنه های فرهنگی، سیاسی، نظامی و اقتصادی فقط و فقط انسجام، وحدت و پیروی از رهبری و تلاش در همه میدان های نبرد اقتصادی و فرهنگی است و امسال که به نام سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نامگذاری شده است، شما با این حضورتان این شعار را جامه عمل پوشاندید که به لطف خداوند مقبره این شهدا تا ابد پایگاه و جایگاه علم و معنویت، تقوا و توسل و وحدت و انسجام در این دیار باشد.

 

هم چنین شب گذشته طی مراسمی در مسجد النبی شهر امیرآباد، وداع با این سه شهید گمنام با حضور اقشار مختلف مردم و مداحی و مرثیه سرایی برگزار شد.

 

شایان ذکر است، طی جلسات مختلف در شورای تأمین شهرستان، محل دفن این سه شهید گمنام غواص در محل پارک امیرآباد نجف آباد انجام شد./1306/پ202/ح

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نرگس السادات مدرس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
با عرض سلام....
متاسفم واقعا برا مسئولانی که روز اول برای استقبال از این سه شهید بزرگوار سنگ تمام گذاشتند و وعده های کاذب دادند اما در عرصه عمل هیچگونه خودی نشان ندادند .
بزرگواران این وعده هایی که دادید نیاز به عمل هم دارند......
خیلی بی احترامی است به این سه شهید والا مقام که حتی یک سنگ قبر ساده هم ندارند...و حالا موقع پیگیری هم که میشود هر ارگان گردن ارگان دیگر میاندازد بر خلاف سبقت هایی که در آغاز برای وعده دادن از هم میگرفتندو در آخر مثل همیشه مردم باید اقدام کنند ....
لطفا در اعمال خود فقط کمی تامل کنید اگر حالا آسوده خاطر میتوانید پشت میزهایتان وعده بدهید همه و همه به خاطر ریختن خون این عزیزان است پس لطفا فقط کمی به یاد این عزیزان هم باشید...
خواهشا به وضعیت مقبره شهدای گمنام امیرآباد رسیدگی شود...
با تشکر....
شهدا شرمنده ایم...........................
1
0
سلطانی
|
۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
مرحبا حرف حقی بود