۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۵۰۳۶۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ تولید انیمیشن اعتقاد، نشست مشترک مدیران کاروان‌های حج و زیارت با کارشناسان مرکز بهداشت و تجلیل از خانواده کتاب‌خوان تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن میلانی، رییس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از تولید انیمیشن «اعتقاد» با موضوع دفاع مقدس و شهدای گمنام در حوزه هنری این استان خبر داد و اظهار داشت: انیمیشن اعتقاد به کارگردانی امیر واحدی و با حمایت حوزه هنری استان به مدت 2 دقیقه و 30 ثانیه تولید شده است.


وی با بیان این‌که تکنیک به کار رفته در انیمیشن فوق Peper می باشد که انیمیشن «اعتقاد» به صورت دوبعدی کار شده است، گفت: هدف از طرح این موضوع در ساخت انیمیشن، تجدید خاطره و یادآوری رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان اسلام به ویژه شهدای گمنام است.


میلانی اظهار داشت: اعتقاد داریم اگر حافظان امروز مملکت همان کسانی هستند که سال‌ها پیش از آن محافظت کردند و برای آن شهید داده‌اند، ما نیز مدیون خون شهدا هستیم.


مدیران کاروان‌های حج و زیارت با توصیه‌های کارشناسان مرکز بهداشت آشنا شدند


نشست هماهنگی با مدیران کاروان‌های حج و زیارت با محوریت مراقبت از بیماری‌های واگیردار، آگاهی و آموزش روش‌های پیشگیری و مراقبت بیماری‌های فصلی در مسافرت‌های بین المللی در مرکز بهداشت استان برگزار شد.


بنابر این گزارش، با توجه به اینکه بیماری کرونا ویروس جدید یا همان سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) در حال حاضر در شبه جزیره عربستان ماهانه چندین مورد قربانی می‌گیرد و از سوی دیگر رواج بیماری آنفلوانزای فصلی در کشور و استان آذربایجان شرقی این نشست با هدف آگاهی بخشی به زائران سفرهای زیارتی استان برگزار شد.


محمدزاده، رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان در این نشست به ارایه توصیه های بهداشتی لازم پرداخت و در ادامه دکتر سعادت خواه و نعلبندی کارشناسان بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان در خصوص پیشگیری و مراقبت آنفلوانزا و اهمیت آن در کاروانهای حج و زیارت توضیحاتی ارایه کرد.


نخبه قرآنی جهان اسلام به تبریز سفر می کند


حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی(علم‌الهدی) نخبه قرآنی جهان اسلام برای حضور در همایش‌ها و برنامه‌های قرآنی مؤسسه جامعةالقرآن‌ الکریم و اهل بیت(ع) آذربایجان شرقی طی روزهای 16 و 17 اسفند به تبریز سفر می‌کند.


یادآور می‌شود، حضور در مراسم تجلیل از نخبگان و حافظان مؤسسه جامعةالقرآن‌الکریم و اهل بیت(ع) آذربایجان شرقی از برنامه‌های سفر این نخبه قرآنی کشور است.


کتابخوان ترین خانواده های تبریز تجلیل می شوند


مهدی درم نثاری رییس کتابخانه مرکزی تبریز گفت: در راستای تکریم و تجلیل از خانواده هایی که اهتمام ویژه ای به کتاب، کتابخانه و کتاب خوانی دارند، کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان کتابخانه مرکزی استان برای اولین بار اقدام به برگزاری این مسابقه کرده است.


وی در خصوص نحوه شرکت در این مسابقه گفت: خانواده های علاقه مند، جهت دریافت فرم ثبت نام در مسابقه و نیز اطلاع از شرایط شرکت و جوایز آن می توانند به پایگاه اینترنتی این کتابخانه به نشانی
www.TCPL.ir و یا واحد ثبت نام کتابخانه مرکزی تبریز مراجعه کنند.


درم نثاری تصریح کرد: ملاک هایی همچون تعداد اعضای یک خانواده که عضو کتابخانه هستند، مجموع تعداد کتاب های امانت گرفته شده از سوی اعضای خانواده در یکسال اخیر و عودت یا تمدید به موقع منابع، تعداد کتاب های اهدایی، تعداد عضو برنده در مسابقات شبکه کتابخوانان حرفه ای، فعالیت و همکاری در کتابخانه از جمله ملاک های ارزیابی انتخاب کتابخوان ترین خانواده است./935/د101/ب4

ارسال نظرات