۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۴۱۲۹۴

دوران حیات علمای تبریز به تصویر کشیده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مجموعه مستند تلویزیونی «وارستگان» به منظور آشنایی مردم با علمای حوزوی استان آذربایجان شرقی، از شبکه سهند به روی آنتن می رود.
علي نواداد مديرکل صدا و سيماي آذربايجان شرقي

علی نواداد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مستند تلویزیونی «وارستگان»، کاری از شبکه استانی سهند است که در قالب مستند، که با هنرمندی خاص بازیگران استان به شرح زندگانی علمای بزرگ می پردازد.

 


وی با بیان این‌که مجموعه مستند تلویزیونی «وارستگان» به منظور آشنایی مردم با علمای حوزوی استان آذربایجان شرقی، از شبکه سهند به روی آنتن می رود، افزود: این مجموعه به شرح زندگانی بزرگانی چون محمد تقی جعفری، ملکی تبریزی، میرزا فتّاح شهیدی، شهید قاضی، شهید مدنی، میرزا صادق مجتهد تبریزی و ... پرداخته است.

 


مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مستند تلویزیونی «وارستگان» به تهیه کنندگی جمال پورفرج و کارگردانی یونس مقدم، روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته، از ساعت 16:30 و تکرار آن نیز ساعت 23:40 همان روز، به روی آنتن از شبکه سهند می رود.

 


نواداد با بیان این‌که پیش از این مستند حوزه‌های علمیه تاریخی استان نیز در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی تولید شده است، افزود: این مستند به معرفی حوزه های علمیه تاریخی سراسر استان پرداخت و در ضمن آن به تاریخ تشیع در آذربایجان، علمایی که در این مراکر پرورش یافته اند و مستندات تاریخی دینی اشاره شد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید سریال "تبریزلی تاجر" به تهیه کنندگی فرزاد یحیوی و کارگردانی افشین علیزاده در شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تبریزلی تاجر هم از نظرحجم و هم از نظر کیفیت متفاوت با سریال های شبکه استانی خواهد بود.

 


مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افزود: فاز اول این سریال در60 قسمت تولید می شود و از اول بهمن هر شب مهمان خانه های بینندگان شبکه استانی خواهد بود و مادرطراحی و جلوه های ویژه این سریال حتماً حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

 


وی افزود: این سریال داستان تاجر تبریزی را روایت می کند که سال‌های پیش همراه پیشکارش برای تجارت به طرف روسیه می‌رود. آنها در سر راه گرفتار بهمن میشوند و درکوه‌های قفقاز زیر بهمن می مانند. بر اثر گرم شدن زمین این برف‌ها آب شده و تاجر تبریزی با اینکه از گذر زمان خبری ندارد به شهر خود باز می گردد و با ماجراهای فانتزی جالبی روبه‌رو می شود.

 


نواداد گفت: طاهر مظلومی، هاشم چاووشی، ناصر هاشمی، بابک نهرین، حمیده مقدس‌زاده، حمید مجدآبادی، بهمن تقی‌پور، امیر حجازی، شهرزاد شکوریان، سویل شیرگیر، بابک محمودی، زیبا فرج‌اللهی، محمد قنبری، زهرا پورعباس و عطاالله تقی‌پور بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی خواهند کرد./935/ت303/ب4

ارسال نظرات