۳۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۵۳۵۵۱
رییس ستاد بزرگداشت حماسه 6 بهمن؛

حماسه مردم آمل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد بزرگداشت حماسه ششم بهمن آمل با تاکید بر این که حماسه مردم آمل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود، بیان داشت: این حماسه ارزنده همانند دیگر یوم الله های انقلاب اسلامی با پیروی از پیام ارزنده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شکل گرفت.
حماسه مردم آمل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، یدالله اکبرزاده، رییس ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 آمل، امروز در جلسه شورای اداری آمل که در سالن اجتماعات شهدای شش بهمن شهرستان برگزار شد با بیان این که حماسه مردم آمل به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است، گفت: مردم آمل در این حماسه نشان دادند که همیشه پیرو ارزش های والای انقلاب اسلامی بوده و به مقابله با دشمنان نظام خواهند پرداخت.

 

اکبرزاده با تاکید بر این که حماسه مردم آمل برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود، بیان داشت: این حماسه ارزنده همانند دیگر یوم الله های انقلاب اسلامی با پیروی از پیام ارزنده حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شکل گرفت.

 

رییس ستاد بزرگداشت اسلامی حماسه ششم بهمن با اشاره به این که عصر روز 18 آبان قرار بود تا حمله نهایی به شهرستان آمل صورت گیرد، گفت: در یک گشت معمولی که منجر به شهادت شهید ولی الله کارگر شد منافقان فکر کردند که شهر آماده است و به این منظور عقب نشینی کردند.

 

فرماندار آمل با بیان این که منافقان با افکار باطل خود در روز شش بهمن به شهر آمل حمله کردند، بیان داشت: مردم آمل با بصیرت و معرفتی ارزنده چنان حماسه ای را آفریدند که حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه خویش این حرکت را به عنوان اقدامی عملی در راستای حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی قلمداد کردند.

 

اکبرزاده با بیان این که حماسه اسلامی مردم آمل به سبب بصیرت وصف ناپذیر مردم این دیار بوده است، گفت: مردم آمل در این روز حماسی با تقدیم 40 شهید به انقلاب اسلامی نشان دادند که در راه تثبیت آرمان های والای آن ثابت قدم هستند.

 

برادر دو شهید حماسه ششم بهمن آمل با اشاره به این که حوزویان و دانشگاهیان باید در راستای حفظ و ماندگاری حماسه آمل اقدامات شایان توجهی را داشته باشند، خاطرنشان کرد: ریشه یابی ارزنده ای باید راجع به حماسه اسلامی ششم بهمن صورت گیرد تا این حماسه ارزنده به عنوان درسی از رشادت و ایثار برای نسل آینده ایران اسلامی شود.

 

رییس ستاد بزرگداشت حماسه اسلامی شش بهمن با تاکید بر این که برنامه های بزرگداشت حماسه اسلامی مردم آمل باید به صورت فرا استانی شود، گفت: همگان باید در راستای ماندگاری این حماسه ارزنده تلاش کرده تا برای همیشه تاریخ جاویدان بماند.

 

اکبرزاده با بیان این که یک فصل از دانشنامه استان مازندران به حماسه اسلامی ششم بهمن سال60 آمل اختصاص یافت، بیان داشت: اساسنامه بنیاد ششم بهمن آمل در حال پیگیری است و تلاش می شود تا این بنیاد در شهرستان آمل تشکیل و ثبت شود.

 

وی با اشاره به این که دبیرخانه دائمی حماسه اسلامی آمل در شهرستان مستقر شده است، گفت: این دبیر خانه در طول سال نسبت به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و پژوهشی اقدام می کند./9501/پ202/ب

ارسال نظرات