۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۱۴۲۰
استاد حوزه علمیه:

ایجاد شهوت حرام بین زن و مرد بزرگترین ترفند شیطان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: شیطان پس از رانده شدن، از خدا خواست امکانات و راه‌هایی را در اختیار او بگذارد که با آن بتواند فرزند آدم را بفریبد و آنقدر خواست تا جایی که گفت کافیست و آن خواستن گمراه کردن بشر از راه ایجاد شهوت حرام بین زنان و مردان بود.
حجت الاسلام حيدري کاشاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در برنامه سمت خدا با اشاره به انواع حمله شیطان به انسان گفت: حمله از پیش روی شیطان منجر به غفلت از آخرت، حمله از پس سر، دلبستگی به دنیا، حمله از سمت راست، دلبستگی به دنیا و حمله از سمت چپ به فرموده امام باقر(ع) ذیل آیه 16 و 17 سوره اعراف از راه ایجاد شهوت و ایجاد لذت حرام است.
وی ادامه داد: شیطان پس از رانده شدن، از خدا خواست امکانات و راه‌هایی را در اختیار او بگذارد که با آنها بتواند فرزند آدم را بفریبد هر چه گفت خدا فرمود بیشتر بخواه تا جایی که شیطان گفت حسبی حسبی یعنی کافیست و آن خواستن گمراه کردن بشر از راه ایجاد شهوت حرام بین زنان و مردان بود.
استاد حوزه علمیه اظهار داشت: شیطان از ترفندی استفاده می‌کند تا ما را به سمت شهوت انگیزی حرام پیش ببرد. حضرت یوسف در رابطه با دامی که زلیخا برایش پهن کرده بود فرمود: من نفس خود را از گناه مبرا نمی‌دانم، من نفس اماره دارم که مرا به گناه امر می‌کند مگر این که خداوند به من کمک کند و دستگیری کند، لطف الهی شامل حال حضرت یوسف شد و از بند آن گناه رها شد.
وی افزود: امام صادق(ع) در حدیثی داستان عابدی را روایت می‌کند که در بنی اسرائیل زندگی می‌کرد و توفیقات خوبی داشت، ابلیس از هر راهی وارد شد نتوانست او را گمراه کند، از هر جهت حمله کرد به در بسته خورد به همین خاطر سران ارشد خود را صدا کرد و از آنها یاری طلبید، یکی از آنها پیشنهاد داد که از راه عبادت او را به شهوت حرام دعوت کند. ابلیس که چنین راهی را کارآمد دانست او را مامور گمراه کردن عابد ساخت. مامور ابلیس خود را به شکل عابدی در آورد و پیش عابد داستان رفت و مشغول نماز شد به گونه ای که عابد، عبادت خود را در نزد عبادت او حقیر شمرد، از او پرسید چه چیزی باعث شده این چنین عبادت کنی، مامور شیطان گفت: من گناه بزرگی کردم که از آن توبه کردم هر گاه به یاد آن می افتم عبادتم قطع نمی‌شود. پرسید چه گناهی ؟ گفت: زنا کردم تو هم اگر می‌خواهی چنین حال عبادتی پیدا کنی من به تو پول و آدرس زنی فاسد را می‌دهم که این کار را انجام دهی و بعد از آن توبه کنی و به این حال عبادت برسی. عابد پذیرفت و به سراغ آن زن رفت و تقاضای خود را مطرح کرد. زن که اندکی وجدان برای او مانده بود گفت: یقین کن که او شیطان بوده که قصد گمراه ساختن تو را داشته است، بدان که ترک این گناه از توبه کردن آسان‌تر است، از آن گذشته تو از کجا میدانی که خدا به تو فرصت توبه کردن خواهد داد، اگر می‌خواهی حرفم را باور کنی همین الان به عبادتگاه برو ، اگر آن مرد آنجا بود که هیچ برگرد و من در خدمت تو هستم و اگر نبود بدان که او شیطان بوده است، عابد به عبادتگاه خود برگشت و اثری از آن مرد عابد نیافت، پس یقین کرد که او شیطان بوده است.
حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان داشت: نتیجه می‌گیریم که شیطان از هر راهی وارد می‌شود تا انسان را به ورطه شهوت و لذت حرام بکشد تا آن را بچشد، چرا که می‌داند رهایی و بازگشت از این ورطه سخت خواهد بود.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) به عبدالله بن عمر در مکه رسید و او را به زندگی رحمانی دعوت کرد، او با امام راهی نشد، امام (ع) به او فرمود: در بی ارزشی این دنیا همین بس که سر یک پیامبر کابین زنی فاسد قرار گرفت.
این کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: حضرت یحیی برای یک لذت جویی حرام فنا شد، هیرودیس پادشاه زمان حضرت یحیی دلباخته برادر زاده خود هیرودیا شده بود و برای اینکه در یک جامعه دینی زندگی می‌کرد و باید این مانع را رفع می‌کرد حرام خدا را حلال اعلام کرد و گفت که این ازدواج در کل ممکلت حلال است. حضرت یحیی در مقابل آن ایستاد و فرمود این حرام قطعی است و باید با آن مبارزه کرد. هیرودیا به عموی خود گفت یحیی ما را در شهر رسوا کرده است، اگر می‌خواهی به وصال من برسی باید سر او را کابین من قرار دهی، به این ترتیب این پیامبر الهی شهید شد و سر او در مقابل هیرودیس در تشتی از طلا قرار گرفت وقتی خواستند عقد را جاری کنند، سر به امر الهی به سخن آمد و به هیرودیس فرمود: تقوای الهی پیشه کن که این ازدواج حرام است.
وی ادامه داد: شهادت حضرت یحیی و امام حسین(ع) از جهاتی شبیه هم هست، برای اینکه ماجرای کربلا هم بخاطر دستیابی به لذت حرام بود چرا که عمر سعد به خاطر وعده ری و زیبارویان آن حاضر به جنگ با امام حسین(ع) شد.
وی بهترین راه برای جلوگیری از حمله شیطان را عفاف گرایی و حفظ عفت عنوان کرد و گفت: در سوره نور که سوره عفت‌گرایی است،در آیات 30 تا 33 خداوند ابتدا به مردان می‌فرماید: به مردان با ایمان بگو چشمان خود را کنترل کنند. حضرت عیسی می‌فرماید چشمهای خود را از نامحرم ببندید که بذر شهوت را در دل شما می‌کارد. در ادامه آیه می‌فرماید: شهوت خود را کنترل کنید که این برای شما پاکیزه‌تر است.
استاد حوزه علمیه بیان داشت: نگاه حرام تیری از تیرهای شیطان است که به تیر زهر آلود تعبیر شده، گاهی اینقدر این نگاه‌ها ادامه پیدا می‌کند که ذائقه انسان را عوض می‌کند و هدف زندگی او لذت‌های حرام می‌شود.
وی اظهار داشت: در آیه بعدی خطاب به زنان با ایمان می‌فرماید: به زنان با ایمان بگو چشمان خود را کنترل کنند و غریزه جنسی خود را از راه ازدواج حلال ارضا کنند. در ادامه توصیه می‌کند که به افراد بی همسر کمک کنید تا ازدواج کنند و کسانی که راهی به سمت ازدواج پیدا نمی‌کنند عفت پیشه کنند تا خدا آنها را از فضلش بی نیاز گرداند.
حجت الاسلام حیدری کاشانی در پایان گفت: در روایات نگاه حرام، سهام ابلیس نامیده شده است. اگر باورکنیم که این تیرها واقعا زهرآگین است و باورمان عمیق باشد، قطعا از آن دوری می کنیم و خدا نیز بی گمان بر سر راه ما راه حل خواهد گذاشت./916/پ202/ع

 

 

 

ارسال نظرات