۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۴۷۵۹۵۱
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد؛

تکمیل و افتتاح بخش زیارتی صحن حضرت زهرا در نجف اشرف

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تکمیل و افتتاح بخش زیارتی پروژه صحن حضرت زهرا(س) نجف اشرف تا پایان سال و بخش غیر زیارتی در شهریور سال 96 خبر داد.
حسین پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که ستاد بازسازی دو مأموریت اصلی برعهده دارد، گفت: یکی از مأموریت ها ارتباط با بدنه مردم است که نذورات و هدایای مردم جمع آوری شود.

وی افزود: مأموریت دوم خرج کردن این نذورات و هدایا در عتبات است، فعالیت ما از 10 سال قبل آغاز شده و در طول این مدت ابتدا بحث بازسازی را داشتیم، همه اعتاب مقدسه در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا یک دور کامل و طی یک زمان بندی 6 ساله بازسازی شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: یکی از کارهای ما توسعه حرم ها است، چراکه هر سالی که می گذرد جمعیت زائران رو به افزایش است.

وی ادامه داد: اولویت توسعه حرم ها با نجف اشرف است که محدودیت های بسیاری در فضای زیارتی داشت که در حال حاضر توسعه پیدا کرده است، اولویت های دیگر در این زمینه به ترتیب کربلا، کاظمین و سامرا است.

پلارک با بیان این که طرح توسعه نجف اشرف از 4 سال پیش آغاز شده است، ابراز داشت: این برنامه تحت عنوان صحن و شبستان حضرت زهرا(س) پیگیری می شود، 220 هزار متر زیربنا در نظر گرفته شده است، الان حرم مطهر در نجف اشراف 20 برابر توسعه پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: یک فاز این طرح در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در اردیبهشت ماه افتتاح شد، مراکزی برای ترویج معارف و محل آموزش و بیان فضائل اهل بیت(ع) در نظر گرفته شده است که الان مرکزی تحت عنوان حوزه علمیه افزون بر درس و برنامه های حوزوی به این فعالیت ها اشتغال دارد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: بخش زیارتی پروژه صحن حضرت زهرا(س) تا عید تمام می شود و بخش غیر زیارتی هم در شهریور سال 96 تحویل داده خواهد شد، در این صحن همه امکانات در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در کربلا طرحی جامع در نظر گرفته شده که در آن 4 صحن وجود دارد، در کاظمین هم کارها شروع شده است و دو شبستان اضافه کردیم که میلاد حضرت زهرا(س) امسال افتتاح می شود؛ در سامرا نیز فعلا در مرحله طراحی هستیم و در حال مذاکره با طرف عراقی هستیم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات