۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۵۸۸۹۰۱
آیت الله موحدی کرمانی:

نمایندگان مجلس در بودجه ۹۸ منافع عمومی و ملی را در نظر بگیرند| دولت قیمت اجناس و اقلام را کنترل کند

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از بالا بودن هزینه های جاری مسؤولان و دولتمردان، از نمایندگان مجلس خواست تا در زمینه تصویب بودجه نگاه ملی داشته باشند و منافع عمومی را در نظر بگیرند.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان این که تقوا مهم ترین و کلیدی ترین راهبرد موفقیت در عرصه های مختلف است، گفت: در روایات آمده است که بهترین توشه برای آخرت، تقوا است.

وی با اشاره به مناسبات ماه ربیع الاول اظهار داشت: یکی از این مناسبات میلاد رسول اکرم(ص) بود که بسیار خوب مورد تکریم واقع شد، اما متأسفانه در جامعه نسبت به روز آغاز امامت امام زمان(عج) کم تر توجه شد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که سنت الهی این است که مستضعفان بر ظالمان پیروز شوند، عنوان کرد: اگر مستضعفان در جایی تحت ظلم واقع شده و از ظلم رهایی نیافتند، تقصیر خودشان است، زیرا باید قیام کرده و با اتکای به خداوند بر ظلم حاکم شوند؛ این که امام زمان(ع) نیز قیام می کنند و زمین را از عدل و داد پر خواهند کرد، نیز طبق همین سنت الهی است؛ حکومت حضرت موسی(ع)، حضرت یوسف(ع)، حضرت داود(ع)، حضرت سلیمان(ع)، حضرت ذوالقرنین(ع)، پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) و در نهایت نیز امام زمان(ع) بر اساس همین سنت الهی شکل گرفته و خواهد گرفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که سنت های الهی دارای یک سری الزامات است، بیان کرد: خداوند زمانی مستضعفان را نجات می دهد که به میدان آمده و با مستکبران به مقابله بپردازند و نقشه های استکبار را خنثی کنند؛ خداوند وعده نصرت داده است اما بدون حرکت مستضعفان، این نصرت محقق نخواهد شد.

وی خطاب به همگان به ویژه مسؤولان تصریح کرد: شرط دیگر نصرت الهی این است که پس از دریافت یاری الهی و پیروز شدن بر ظالمان، عمل کردن به حق است، زیرا حق در اختیار ما قرار گرفته تا مشکلات مردم را به وسیله آن حل کرده و محرومان را نجات دهیم؛ اگر مسؤولان به این کارها عمل کردند نعمت در اختیار آن ها خواهد ماند و اگر بی توجهی کرده و به اشرافی گری بپردازند و حق را تضییع کنند، نعمت های الهی  از آن ها سلب خواهد شد.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به این که حکومت پهلوی برده آمریکا بود و کشور در آن دوران ظلمانی در ذلت قرار داشت، ابراز کرد: ما در آن دوران تحت سلطه استکبار بودیم، امام با یاری خداوند به میدان آمده و استکبار را شکست دادیم و امروز از شعار «مرگ بر شاه» به فریاد مقتدرانه «مرگ بر آمریکا» رسیده ایم.

امام جمعه موقت تهران غلبه بر ظلم و استکبار را نتیجه همراهی آحاد مردم با رهبران دینی دانست و افزود: ائمه معصومین(ع) به این علت که مردم با آن ها همراه نبودند خانه نشین شده و مستضعفان از این جهت که همراه نبودند همواره در در چنگال ظلم حجاج ها گرفتار وادی ذلالت شدند؛ این که گفته می شود در حکومت امام زمان(عج) ریشه های ظلم خشکانیده شده و طاغوت ها سرنگون می شوند، از این جهت است که همه مردم دنیا از ظلم خسته شده و با ندای عدلی که ایشان از جانب خداوند سر می دهند، همراه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران غیبت اگر حکومت اسلامی برقرار نشود، مردم باید به سراغ فقیهِ مجتهدِ عادل بروند، اما اگر حکومت برقرار شود، امام زمان(عج) گرچه غائب هستند، در رأس امور بوده و نایب ایشان به عنوان رهبر دینی کارها و رسالت های ایشان را انجام می دهد؛ در حال حاضر رهبر معظم انقلاب نماینده ایشان هستند و حکومت را بر محور اسلام اداره می کنند، بنابراین سران سه قوه باید مطیع رهبری بوده و برنامه هایشان را تحت نظر مدیریت کنند تا مملکت به صورت اسلامی اداره شود.

دانشجویان پرچمدار مبارزه با آمریکا هستند

به گزارش رسا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به واقعه 16 آذر سال 1332 گفت: پس از کودتای 28 مرداد، اعلام شد که روابط ایران و غرب از سر گرفته خواهد شد و ریچارد نیکسون نایب ریاست جمهوری وقت آمریکا برای دیدار رسمی به ایران خواهد آمد؛ این موضوع سبب شد تا دانشجویان فعال دانشگاه تهران به سخنرانی در کلاسها پرداختند و ناآرامی تمامی محوطه دانشگاه تهران را فرا بگیرد، بنابراین دولت وقت برای پیشگیری نیروهای نظامی را در دانشگاه مستقر کرد؛ دانشجویان با مشاهده این صحنه آرام شده و دست به اقدامی نزدند و در حالی که به صورت آرام در حال خروج از دانشگاه بودند مورد هجوم وحشیانه دژخیمان پهلوی قرار گرفتند و به به رگبار بسته شدند.

وی با بیان این که آمریکا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در همه جنایاتی که در تاریخ معاصر ایران صورت گرفته دست داشته است، تصریح کرد: آمریکا با نسل کشی بومیان آمریکایی، قتل 220 هزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی، جنایات وحشتناک در در زندان های ابوغریب و گوانتانامو، خود را مدافع حقوق بشر و پرچم دار صلح می داند؛ آمریکا در طول تاریخ انقلاب اسلامی از هیچ ظلمی علیه ملت ایران کوتاهی نکرده است، اما مهم این است که علیرغم همه خباثت ها، آمریکا رکورددار شکست در مقابل ایران چه در عرصه های داخلی و چه در عرصه های بین المللی است و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب هم اکنون مسیر افول و نابودی را طی می کند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: امروز دانشجویان بصیر و ولایتمدار ایران از انقلاب اسلامی دفاع کرده و پرچمدار مبارزه با آمریکا هستند؛ به عبارت دیگر  مبارزه با ظلم و استکبار جزء لاینفک دانشجویان امروزی است.

بحران یمن وخیم ترین بحران انسانی است

امام جمعه موقت تهران در ادامه به بحران یمن اشاره و بیان کرد: آمریکا با ادعای صلح و دفاع از آزادی از کشتار مردم یمن به وسیله آل سعود حمایت می کند؛ کشتار مردم یمن به وسیله آل سعود، صهیونیست و برخی کشورهای عربی و حمایت بی دریغ غرب نشان می دهد که ادعای غربی ها مبنی بر دفاع از حقوق بشر چیزی جز دروغ و فریب نیست.

وی با بیان این که بحران یمن وخیم ترین بحران انسانی است، تأکید کرد: تخریب همه زیرساخت های اقتصادی، تخریب بیمارستان ها و مراکز درمانی، بمباران منازل مسکونی، محاصره زمینی، هوایی و دریایی و کشتار مردم بی گناه یمن پاسخ مدعیان دروغگوی غربی است؛ در حال حاضر 22 میلیون یمنی نیاز فوری به دارو و غذا دارند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به این که آمریکا، ایران را به ارسال موشک به یمن متهم می کند، خطاب به استکبار جهانی تصریح کرد: ای جلاد ها، ای آدمکش ها، ملت یمن را به گونه ای محاصره کرده اید که نمی توان به آن ها غذا رساند، آن وقت چگونه می توان برای آن ها موشک ارسال کرد؟ زهی بی شرمی و زهی خجالت!

امام جمعه موقت تهران با ابراز امیدواری از استقامت مردم یمن و بیان این که بملت یمن با یاری خداوند به پیروزی خواهند رسید، خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور گفت: دستگاه دیلپلماسی ما باید نقش فعال تری را در این عرصه ایفا کرده و با محکوم کرن جنایات آل سعود، صهیونیست ها و غربی ها جهان را نسبت به این مسأله آگاه تر سازد؛ همچنین صدا و سیما نیز باید اولویت بیشتری را به این موضوع اختصاص دهد و با به تصویر کشیدن جنایاتی که در زمین صورت می گیرد، مردم را نسبت به این مسأله متوجه کند؛ همه گروه ها، تشکل ها، احزاب و آحاد مردم نیز به هر صورت که می توانند در این زمینه به مردم مظلوم یمن یاری برسانند.

نمایندگان مجلس تصویب بودجه نگاه ملی داشته باشند

وی در ادامه با بیان این که مرحوم آیت الله مدرس نماد ایستادگی و مقاومت در برابر رضاخان بود و نمایندگان مجلس باید از ایشان درس بگیرند، از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا در زمینه تصویب بودجه نگاه ملی داشته باشند و منافع عمومی را در نظر بگیرند.

آیت الله موحدی کرمانی به بیان نکاتی در زمینه بودجه سال 98 پرداخت و گفت: ما در شرایط ویژه ای هستیم و دشمن می خواهد اقتصاد کشور را فلج کند، بنابراین مسؤولان اجرایی و نمایندگان مجلس باید با اتخاذ تدابیر مناسب و همدلی، توطئه دشمن را خنثی کنند؛ همه تلاش ها باید معطوف بر حفظ و افزایش اشتغال، رونق کسب و کار، افزایش تولید و افزایش صادرات بوده و رسیدگی به محرومان و اقشار آسیب پذیر در اولویت قرار گیرد.

افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان به طور یکسان با عدالت همخوانی ندارد

امام جمعه موقت تهران ضمن انتقاد از بالا بودن برخی هزینه های جاری در میان مسؤولان تصریح کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید نسبت به کاهش هزینه های جاری اقدام کنند؛ ریخت وپاش ها، سفرهای خارجی، سمینارها، اجلاس ها و بسیاری از این امور که ضروری نیست، نباید در این شرایط کشور صورت بگیرد؛ افزون بر این در شرایط غیر تحریمی نیز این گونه هزینه ها از بیت المال قابل تأمل است و باید متوقف شود.

وی با بیان این که دولت از افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان خبر داده است، تأکید کرد: تقاضا می کنم دولت در این زمینه عدل را رعایت کند، زیرا در این صورت حقوق کارمندان مرفه بیشتر از کارمندان ساده بیشتر خواهد شد و این موضوع با عدالت و انصاف همخوانی ندارد؛ دولت به جای این کار می تواند یک مبلغ یکسانی را مشخص کرده و به همه کارمندان اختصاص دهد و بنده حاضرم با آقایان به بحث و استدلال بپردازم و ثابت کنم که کارشان با عدالت سازگار نیست؛ افزون بر همه این مطالب، افزایش حقوق باید از کارمندان، کارگران و اقشر آسیب پذیر  آغاز شود، نه این که از بالادستی ها آغاز شده و هنگامی که نوبت به این عزیزان برسد، بگویند بودجه ها تمام شد.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: همچنین از مسؤولان تقاضا می کنم پروژه جدیدی را تصویب نکنند، بلکه طرح های نیمه تمام را به پایان برسانند؛ البته می توانند برای کاهش هزینه های دولت و ایجاد اشتغال، پروژه های نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنند.

دولت قیمت اجناس و اقلام را کنترل کند

امام جمعه موقت تهران در پایان از عملکرد دولت و بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز تقدیر کرد و خواستار تداوم این روند شد و اظهار داشت: دولت همانگونه که در کنترل نرخ ارز تلاش می کند، باید قیمت اجناس و کالاها را نیز کنترل کند؛ همه می گفتند که چون دلار گران شده کالاها نیز به تبع گران می شود، اما هم اکنون که دلار ارزان شده کالاها نه تنها کاهش قیمت نداشته، بلکه در برخی زمینه ها شاهد گران تر شدن اجناس نیز هستیم و اقشار متوسط و آسیب پذیر جامعه با مشکل مواجه شده اند./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات