۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۸۸۸۹۹
خطیب جمعه ساری:

دانشجوی مسلمان ایرانی هیچ گاه در حصار جریان های سیاسی قرار نمی گیرد

امام جمعه موقت ساری با بیان این که استقلال و عدم وابستگی به جریان های سیاسی و جناحی یکی از شاخصه های مهم جامعه دانشجویی است، گفت: جامعه دانشجویی نباید بگذارد در حصار جریان های سیاسی گرفتار شود چون در آن صورت اثرگذاری خود را از دست خواهد داد.
امام جمعه موقت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی و دینی در یک جامعه شیعی تأکید کرد و گفت: متأسفانه در جامعه امروز نسبت به مسأله حق الناس کم توجهی می شود که این شایسته یک جامعه دینی نیست.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که کسی که حق الناسی بر گردن داشته باشد باید پاسخگوی مردم و خداوند متعال باشد، خاطرنشان کرد: توجه به حق‌الناس اساس زندگی دنیا و آخرت انسان‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت شانزدهم آذر ماه از این روز به عنوان نماد استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان ایرانی در برابر نظام سلطه عنوان کرد و گفت: دانشجویان مسلمان کشورمان در چنین روزی با تقدیم خون پاک خود در برابر ظلم و استبداد ایستادند.

استاد حوزه علمیه همچنین از شانزدهم آذر ماه به عنوان روز خودباوری جنبش دانشجویی در مبارزه با استکبار عنوان کرد و افزود: دانشجویان کشورمان در طول تاریخ هوشیارانه در برابر استعمار و استکبار ایستادگی کردند.

خطیب جمعه ساری در ادامه سخنان خود با بیان این که دانشجوی مسلمان ایرانی همواره مطالبه گر و پرسش گر است، بیان داشت: لازمه نشاط دانشجویی نیز پایبند بودن به این دو اصل مهم است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که استقلال و عدم وابستگی به جریان های سیاسی و جناحی یکی از شاخصه های مهم جامعه دانشجویی است، خاطرنشان کرد: جامعه دانشجویی نباید بگذارد در حصار جریان های سیاسی گرفتار شود چون در آن صورت اثرگذاری خود را از دست خواهد داد.

حجت الاسلام قاسمی در ادامه سخنان خود با تأکید براین که روح استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی همواره در جامعه دانشجویی زنده و پویا بوده است، تصریح کرد: دانشجوی ایرانی در چهار دهه اخیر همواره در مسیر آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کرده و همین موضوع رمز موفقیت آنها در این سال ها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخاب استاندار جدید مازندران اشاره کرد و با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت رفع مشکلات و کاستی های موجود بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: در این مسیر وحدت و همبستگی و بهره گیری از همه ظرفیت های موجود بهترین عامل موفقیت خواهد بود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات